Proč dělat linkbuilding? Má v dnešní době smysl? Určitě ano. A to hned z několika důvodů. Linkbuilding není jen o budování zpětných odkazů, je to příležitost, jak dlouhodobě zvyšovat povědomí o značce a jak si přivádět návštěvníky z organického vyhledávání.
Vyžaduje ale, abyste na něm pracovali pravidelně a vytrvale. V článku popíši nejen hlavní důvody, proč byste se na linkbuilding měli zaměřit, ale i 5 praktických tipů, jak ho provádět.
Zpětné odkazy zkrátka zvyšují hodnotu vašeho webu. Díky tomu, že zvyšují jeho viditelnost ve vyhledávačích, roste i návštěvnost z organického vyhledávání.
Nejde o žádné ultra nové trendy. Linkbuilding pracuje s už zajetými metodami, klíčové je ho především správně vnímat a uchopit. Zaměřte se na obsah, který budou chtít lidé sdílet, zaostřete na uživatele, na svého zákazníka. Kde se pohybuje na internetu? Co a kde často vyhledává? Zkuste mu jít naproti právě linkbuildingem.
Nikde jinde snad tolik neplatí pravidlo, že počet nehraje roli. Zaměřte se hlavně na kvalitu, ne na kvantitu. Rozhodující je:
To všechno jsou velmi důležitá kritéria. Stačí, když získáte třeba jen dva, tři odkazy za měsíc. Hlavně si zpětné odkazy budujte postupně a pravidelně. Přeci jen je lepší jeden kvalitní článek na relevantním webu, než deset PR článků na špatném.
Ideálně jako váš zákazník. Co bude přínosné pro něj, to pravděpodobně jako přínosné vyhodnotí i Google. Dřív nebo později.
Velmi jednoduchá metoda, ale spousta lidí na ni zapomíná. Sedněte si, zamyslete se a dejte dohromady seznam kontaktů. Rovnou je oslovte a požádejte o odkaz na vaše stránky z jejich webu. Může to být ve formě loga, krátkého odstavce o firmě a podobně.
Ideálně ty reálné, v off-line světě. Snažte se vidět za zpětnými odkazy a weby skutečné lidi. Potkávejte se s nimi, pomáhejte jim nebo zkuste vymyslet nějakou společnou byznys aktivitu. Založte si třeba facebookovou skupinu a pozvěte lidi, které by mohl zajímat váš obor podnikání. Může to být skupina pro fotografy, zahradníky nebo třeba pro lidi, co rádi čtou.
Kvalitní, zajímavý, zkrátka takový obsah, co si návštěvníci vašeho webu budou chtít přečíst a v ideálním případě ho budou sdílet s ostatními a uvádět ho v diskuzích na dané téma. Jak takový obsah získáte?
A jak konkrétně tedy může takový článek vypadat? Stačí se podívat do diskuzí, na co se lidé často (a pravidelně každý rok) ptají. Když se vrátím k e-shopu se zahradnickými potřebami, sepište třeba průvodce zahradou během roku – nabídněte lidem stručný kalendář s výsadbou, aby na nic během roku nezapomněli. Užitečné můžou být i zkušenosti s jednotlivými druhy rajčat a dalšími plodinami.
Ideálně jako odborník ve svém oboru. Najděte si vhodné online kanály (weby nebo blogy), kde občas publikujte vlastní článek nebo nabídněte funkci poradce.
Pokud máte produkt, který by blogery a blogerky mohl zajímat, zkuste s nimi navázat spolupráci. Blogy vám pomůžou nejen získat odkaz na váš e-shop, ale také přivedou návštěvnost a budou šířit povědomí o vaší značce. Osobně doporučuji najít si dva až tři ambasadory, s nimiž budete spolupracovat pravidelně. Musí to být blogeři, které vaši zákazníci sledují a zároveň musí mít skutečně rádi váš e-shop a produkty.
Zdroje:
https://www.linkresearchtools.com/case-studies/link-building-techniques
https://getfound.cz/blog/jak-spolupracovat-s-blogery
https://tyinternety.cz/prirucka-marketera/proc-by-firmy-nemely-pracovat-s-blogery
„Zaměřte se hlavně na kvalitu, ne na kvantitu.“ Tesat do kamene.
Dobré shrnutí, díky!
Dane, děkujeme. Jsme rádi, že se článek líbil :-)