Kam se posune nový Twitter?

()

Poměrně neočekávaně byla oznámena aktualizace nebo možná přesněji řečeno změna sociální sítě Twitter. Zatím se nás na českém internetu netýká, alespoň tedy ještě několik příštích týdnů. Co od tohoto vylepšení můžeme čekat?

Twitter již od svého počátku fungoval na principu krátkých zpráv do délky 140 znaků, které ale velmi často obsahovaly zkrácený odkaz na webovou stránku, o které chtěl autor něco sdělit. Během fungování Twitteru se rozšířily určité výrazy, které s ním jsou neoddělitelně spjaty, jako je tweetnout (zveřejnit vzkaz na twitteru), nebo se rozmohly služby poskytující zkrácení dlouhých URL adres do tzv. TinyURL, které obsahují často jen zlomek znaků původní adresy. Přestože na českém internetu nemůže Twitter soutěžit s Facebookem co do počtu uživatelů, díky slušné informační hodnotě většiny příspěvků se stal pro mnoho lidí zdrojem informací dodávaných takřka v reálném čase. Nyní je ohlášena změna.

Nové rozvržení a nové funkce

Hlavní změnou je rozšíření postranního panelu, který bude přibližně stejně velký, jako je hlavní okno. Zde se vytvořil prostor pro zobrazování nových funkcí, jako jsou například fotografie. Pokud tedy uživatel ve svém tweetu bude sdílet fotoalbum, zde budou ostatní uživatelé moci vidět náhledy sdílených fotografií. Integrovány mají být i mapy nebo další multimediální obsah.

Usnadnit práci s Twitterem by měly i nové klávesové zkratky ne nepodobné těm, které se používají například v Google Reader. Pro ilustraci „j“ pro skok na další tweet a „k“ na předchozí.

Přestože se již objevily názory, že Twitter přestává být sociální sítí, ale především zdrojem informací, nebudete to asi touto metamorfózou tak horké. Twitter je již od počátku koncipován jako zdroj informací, které ale vyvěrají ze společnosti, právě onoho sociálna. To, že se nyní rozšíří možnosti sdílení informací a multimediálního obsahu, může Twitter posunout blíže k čistému zdroji informací, nicméně sociální složka bude i nadále klíčová pro fungování celé služby.

Nabízelo by se i nové marketingové využití pro e-shopy. Například při uvedení nového výrobku nasdílet jeho fotografie na některý z podporovaných webů. Uživatelé by nemuseli nikam odcházet a rovnou by mohli vidět nový výrobek. Využití bude patrně více. Uvidíme, jak se situace bude mít, až nový Twitter dorazí i k nám.

Zdroj: TechCrunch

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

  1. Tajdik napsal:

    Já osobně mám twitter hodně rád. Nezasypává mě tunou bordelu jako na facebooku, a právě to že twitter je pro mě zdrojem informací je super.

    Navíc pro své eshopy používám Twitter jako novinky z eshopu. Aktuálně se chystám nahradit novinky na eshopu právě addonem z twitteru který zobrazuje poslední twíty. Sice ztratím trochu na SEO, ale získám zase jinak. Navíc na svých mikrostránkách mám tento feed taky vložený. Takže jedním twítkem aktualizuju několik stránek.

    A zákazník, který se o naše zboží zajímá nemusí každý den sledovat dění na webu. Prostě nás bude sledovat a je to.

    A nový twitter se mě osobně velmi líbí, a už se nemůžu dočkat až bude u nás.

  2. Petr napsal:

    ty brdo, twitter je limitovan 140 znaky, ne 160. #minela kazdopadne na zmeny jsem zvedavy, diky za info:)

    1. Radim Kracík napsal:

      Děkuji za upozornění #fail

  3. Restin napsal:

    Otazka je, kolik zakazniku eshopu vubec vi, co to twitter je…

    1. Radim Kracík napsal:

      Dobrá poznámka, děkuji. Hodně záleží samozřejmě na zaměření e-shopu a jeho cílové skupině. Osobně bych viděl výhodu Twitteru v tom, že na něm působí uživatelé, kteří jsou často chápáni jako autority ve svých oborech. Pokud se podaří službě nebo e-shopu zaujmout takového uživatele, může díky tomu zasáhnout mnoho uživatelů, kteří na Twitteru ani být nemusí. Bohužel nemám žádná data, která tuto teorii potvrzují.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů