Jakou hodnotu může nést váš obsah?

Při ohlédnutí zpátky k minulému století byla jednou z klíčových zpráv, na kterou se zaměřovaly webové analýzy, byla zpráva přinášející souhrn „Top stránek“. Jak se postupně vynořovaly, bylo možné si povšimnout, že výslední „vítězové“ byli vždy stejní. V dnešních dnech se už těmto reportům nepřikládá taková důležitost, jak bylo zvykem. Dokonce i pozornost věnovaná těmto zprávám upadá. Znamená to ovšem, že pochopení celého systému obsahů a zároveň i managování ROI z obsahů není snad důležité? Podobně jako u všech ostatních otázek okolo digitálních analýz, musíme odpovědět, že většinou záleží na situaci, ve které se nacházíte.

Nejspíše se vše nejvíce odrazí od toho, v jakém druhu podnikání se realizujete a v jaké investiční výšce produkujete svůj obsah. Ale je pravděpodobné, že ve finále nebude až tak silným kritériem to, v jakém odvětví podnikáte. Pochopení systému ROI (návratnosti investic) u obsahů je stále klíčový prvek vaší celkové strategie optimalizace, neboť přeci jen obsah něco stojí. Ať už vám nový obsah pro digitální média tvoří speciální tým ve vaší firmě, nebo jste pověřili externí agenturu, která vám multimediální obsah vyrobí na zakázku. Nákladům se stejně nevyhnete a tak otázka zní. Kdo se na to dívá a jakou hodnotu nám obsah může přinést?

První otázka ohledně toho, kdo tyto záležitosti sleduje, se dá rozdělit na dvě otázky: Kolik lidí se na to dívá a kdo se na to dívá? Odpověď na otázku „kolik lidí“ je sice základním reportem, ale může být i velmi užitečným. Potřebujete se dostat přes zprávy „Top stránek“ a pochopit, jak dlouhý může být zástup za těmito vyzdviženými. Je úplně stejně důležité vědět, jaký obsah není přijímán, jako to, jaký je na druhou stranu konzumován nejvíce. To, že budete produkovat každý den několik článků, příspěvků apod. ještě nemusí přinést i větší zapojení čtenářů.

Otázka „Kdo sleduje obsah“ se odvíjí od faktu, ve které obchodní sféře se pohybujete a jestli máte prostředky k identifikaci návštěvníků pomocí nejrůznějších identifikačních postupů, jako je třeba registrace. Pokud máte, pak je docela možné, že dokážete zcela porozumět tomu, jaký druh obsahu je žádán kterým typem lidí. Pokud ne, pak je tu hodnota, kterou lze získat ze sledování vzorců spotřeby obsahů u různých segmentů návštěvníků.  Například, jaký druh obsahu je obvykle vyhledáván novým návštěvníkem vašich stránek?

Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu

Nevyplňujte toto pole:

Nicméně skutečnou otázkou je: Jakou hodnotu váš obsah má? Stejně jako se snažíme přisuzovat zpětnou hodnotu různým marketingovým kampaním, měli bychom i přisuzovat zpětnou hodnotu nejrůznějším typům obsahů. Přístupnost obsahu je stejně potřebná jako ta u kampaní.

Dostupností obsahu (stejně jako dostupností kampaní) můžeme mít na mysli cokoliv od jednoduchých pravidel po sofistikované modely. Požadovaná analytické spletitost se bude odvíjet od prostředí vašeho podnikání. Pokud používáte rozsáhlé testování a experimentujete s programy, bude pro vás důležité pochopit, které stránky či obsahy jsou prioritní pro optimalizaci. Pokud investujete do drahého multimediálního obsahu, pak je pro vás zásadním vodítkem pochopit, jestli lidé, kteří odebírají váš obsah, jsou pro vás ve výsledku cennějšími.

Jak se postupně maloobchodníci stávají redaktory a redaktoři maloobchodníky a obsahy se kříží s komerčním světem, stává se velmi důležitým pochopit celý systém okolo obsahového marketingu, jeho hodnotu a ROI stejně jako jste na to zvyklí u marketingových výdajů. Zatímco reporty o top stránkách můžou být již minulostí, obsahové analýzy jsou stále jedním z hlavních témat dne.

Zdroj: www.clickz.com

Mohlo by vás zajímat:

Navigace pro příspěvek

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů