Docela vysoká je pravděpodobnost, že byste se jen tak náhodou jednou neprobudili s myšlenkou, že dokážete úspěšně zaběhnout maraton a to bez žádného předešlého tréninku. Stejně tak asi nepoběžíte poprvé do tělocvičny s očekáváním, že rovnou naskočíte do kurzu pokročilé jógy. Oba dva nápady by nejspíše skončili s vážnými následky nejen na vašem zdraví.
Podobně i vztah mezi značkou a její komunitou není něco, co můžete získat otočením vypínače z „off“ na „on“. I zde je potřeba důsledné „procvičování“ k dosažení svého úplného potencionálu. Navzdory tomu, co si mnoho společností myslí, značky se jednoduše jednoho dne neprobudí s nárůstem armády propagátorů na internetu nebo jejich obhájců ve chvíli budované komunitě.
Jak u fitnessu, tak i u podnikání se budou ti, kteří přistupují k tréninku pravidelně a promyšleně časem jenom divit, jak jsou po pár měsících silní. I v podnikání je velmi důležité být disciplinovaný a důsledně vytvářet vztah mezi vaší značkou a její komunitou. Výsledky pak mohou být opravdu ohromující.
Samozřejmě, že se občas budete cítit beznadějně, že vaše úsilí nikam nevede. S tímto pocitem se musí čas od času počítat. Ale to jedině znamená, že pokud se dostanete do složité situace, kdy opravdu potřebujete zmobilizovat ty, kteří jsou ohledně vaší značky nejvíce vášnivými. Bude pro vás mnohem jednoduší zatnout sval značky a protáhnout její šlachy, na čemž jste předtím tak tvrdě pracovali.
Důsledná interakce s komunitou může velmi jednoduše jít dle scénáře bajky o želvě a zajíci, moc dobře tedy všichni víme, že někdy úsilí vítězí nad schopnostmi, pokud jsou zanedbávány. A zatímco každý má svůj režim cvičení odlišný, zde je několik nápadů, díky kterým můžete začít pracovat na zpevňování svalů u vaší značky a upevňování komunitní loajality.
Pomocí nich můžete zdůraznit všechny typy zajímavých informací včetně (ale nejenom) novinek, které souvisejí s přísliby vaší značky.
Načasování a důslednost jsou velmi důležitými. Pokud je ovšem četnost vaší komunikace přes míru, může se jednoduše stát, že se vaše zpravodaje místo ve složce s doručenými ocitnou ve složce pro spam.
Abyste mohli dosáhnout nejlepších možných výsledků, zjistěte, jaký rytmus zasílání je nejvhodnější a vylaďte jej na základě zpětné vazby.
Proveďte sčítání vaší komunity v pravidelných intervalech každý rok. Ujistěte se, že pokrývá všechny témata, které budou uživateli přijímány jako osobně zajímavé a užitečné.
Zveřejnění závisí na velké skupině lidí, kteří se cítí být součástí komunity a ankety jsou pro lidi skvělým způsobem, jak mohou informace o sobě a o tom, co je zajímá sdílet.
Podělte se o výsledky, tak budou mít alespoň členové, kteří se anket a průzkumů zúčastnili, zpětnou vazbu.
Nikdy nepodceňujte sílu spojení s někým z vaší komunity. Vnitřní kontrola spolu s vaším zájmem o to, jak si členové komunity vaší značku užívají a jestli rozumí vaším slibům a závazkům, je velmi ceněným krokem.
Ve věku sociálních médií, jste schopni získat mnohem více od osobního oslovení jednoho fanouška, nežli byste získali od unifikovaného oslovení cíleného na celou skupinu. Například, jestliže někdo sdílel vaší značku na nějaké ze sociálních sítí, můžete to brát jako skvělou příležitost k napsání přímé zprávy pro tohoto konkrétního fanouška. Je to jednoduchý způsob, jak zahájit konverzaci a nezabere vám to skoro žádný čas.
Jednoduše řečeno, pokud procvičujete svaly vaší značky pravidelně, pak zůstanou fit a pružné. A když dojde k situaci, kdy je budete muset zatnout nejvíce, budou připraveny vám dobře posloužit. Budování značky a důvěry komunity okolo ní jednoduše potřebuje disciplínu. Ta se vám poté několikanásobně vrátí.
Zdroj: www.clickz.com
Napsat komentář