Neustále se dnes mluví o tom, jak si sociální sítě doslova podmanily stovky miliónů lidí po celém světě, ale jak si stojí konkrétně v různých zemích, je Facebook opravdu neotřesitelnou jedničkou a další zajímavé statistiky v dnešním článku. Ten bude plný grafů a čísel s lehce větším důrazem na evropské prostředí.
Začnu poslední světovou mapou sociálních sítí, která ukazuje, že Facebook je jedničkou ve 115 ze 132 zemí, přičemž má ale velký počet konkurentů, které možná ani neznáte, i když jen v některých státech.
Co se týče poměru počtu uživatelů, kteří využívají sociální síť denně – celkový počet je 600 miliónů (ano, přibližně 600 mil. lidí je v současnosti denně na sociálních sítích), k tomu celkovému, jsou na tom nejlépe Vkontakte (63%) a Facebook (58%). S větším odstupem je třetí Twitter (37%).
Vkontakte poráží Facebook i v délce průměrného přihlášení. U jeho uživatelů je to totiž téměř 50 minut, Facebook má 37.
Když si vezmeme pouze Evropu, tak Facebook opravdu téměř nemá konkurenci. Náš kontinent je jedničkou, co se oblíbenosti sociálních sítí týče, když je využívá zhruba 73% internetových uživatelů, což tvoří „sociální populaci“ 374 miliónů lidí. Facebook si pak z toho ukrajuje 62%, druhý Twitter výrazně zaostává se svými 16%.
Velmi zajímavý byl také průzkum, který ukázal, že bezmála 100% Evropanů Facebook zná. Neobvyklou anomálií je v tomto směru Twitter – ten zná 80% obyvatel kontinentu, ale používá pouze zmíněných 16%. Když se budu ještě chvíli držet evropského srovnání těchto dvou sítí, tak 65% lidí má účet pouze na Facebooku, 19% používá obě a pouhá 2% využívají jen Twitter.
Průměrný uživatel Facebooku má na něm 133 přátel, u Twitteru je to 59 followerů.
Proč se lidé na sociálních sítích nejčastěji přátelí a spojují? Hlavním důvodem je pochopitelně kontakt v reálném životě – přátelství, nebo pokud se jedná o spolužáky a sousedy. Následují je kolegové z práce. Zajímavé je, že prakticky stejně jsou na tom důvody, že mají dotyční stejné přátelé offline, nebo online – 46 respektive 43 procent.
Pochopitelně se sociální sítě staly místem intenzivního firemního marketingu, a tak se průzkumy věnovaly i tomuto aspektu. Více než polovina uživatelů se na sociálních sítích s různými značkami spojuje a 36% využívá své účty k tomu, aby se jim přímo věnovali. Co se týče využívání ke komunikaci, tam stále vede email, když sociální sítě používá k dotazování a získávání informací 42% uživatelů. Co se týče oblíbenosti jednotlivých oborů, máte je seřazené v grafu níže.
Typicky se uživatelé stávají fanoušky značek poté, co se stanou jejich zákazníky (46%), doporučení přáteli má 29% a inzerce jak na internetu, tak přímo na sociálních sítích se pohybuje od 20 do 30%. Více než polovina pak od interakce se značkou očekává, že se zde dozví produktové informace, případně jim budou nabídnuty výhodné nabídky a slevy.
Pokud přemýšlíte o tom, zda začít se svou značkou na Facebooku, nebo alternativách, Facebook jasné dominuje.
Do této problematiky spadá i fakt, že drtivá většina značek není schopná využít potenciál svých zaměstnanců na sociálních sítích. I když je 61% zaměstnanců, kteří jsou na některé sociální síti, pyšných na společnost, pro kterou pracují, pouze 19% o ní v tomto prostředí komunikuje. Jedním z důvodů je to, že 33% evropských zaměstnanců má v práci zakázáno používat sociální sítě, 25% má jasně daná psaná pravidla a pouze 13% zaměstnanců je smí používat a je v tomto směru nějakým způsobem vzděláváno.
Tolik k dnešnímu tématu.
Zdroj: Lupa
Napsat komentář