Jak na balení zásilek ekologicky a levně

Existuje jen málo e-shopů, které neřeší posílání a tedy i balení zásilek. V dnešní době se stále více klade důraz na ekologické vlastnosti obalů a e-shopy přechází na šetrnější řešení. Často jsou tato řešení zároveň i levnější, takže je to win-win. Zjistěte možnosti ekologického balení zásilek a šetřete přírodu i kapsu.

V módě je ekologie a úspora peněz

Většina e-shopů se balení zboží věnuje každý den. Pokud nemáte dropshippingový e-shop, tak se balení zásilek pravděpodobně nevyhnete.

V prvé řadě vybíráte materiál vhodný k balení vašeho zboží a jeho cenu. Na scénu přichází aspekt ekologického dopadu používání toho či onoho obalu. A to je dobře, protože online nakupování se těší vzrůstající oblibě a tím roste i spotřeba obalových materiálů a zátěž životního prostředí.

Napadne vás další velmi podstatný důvod, proč se zabývat tím, do čeho zboží balíte? Průzkum preferencí online zákazníků odhalil, že až 62 % lidí raději nakoupí v e-shopu, který balí své zboží udržitelně a ekologicky. Jde vám tedy nejen o udržitelnost ekologickou, ale také o to, zda u vás zákazník opravdu nakoupí. Těch ekologicky smýšlejících je totiž čím dál více.

E-shopy se vracejí ke kartonovým krabicím

Jedna z možností, jak balit levně a ekologicky, jsou kartonové krabice. Dobře chrání produkt při přepravě, stačí si jen vybrat kvalitního a ověřeného dodavatele krabic.

Další výhodou kartonových krabic je finanční úspora. Nemusíte utratit majlant, abyste drželi krok s ekologickými trendy. Jednou použité kartonové krabice jsou výrazně levnější než nové krabice a někdy to na nich není ani poznat.

Potřebujete-li krabici “obrandovat,” zalepte ji páskou s vaším logem a webovkami, označte samolepkami nebo stylovým razítkem, což je nejekologičtější varianta vůbec.

Objevte nasávanou vlákninu – jedničku ve světě balení

Tvarované vlákno, neboli nasávaná vláknina, je moderní obalový materiál s tradicí i budoucností. Velmi nízký dopad na životní prostředí, vynikající odpružené vlastnosti, individuální design a 100% schopnost recyklovat z něj činí ideální obal s téměř neomezeným průmyslovým využitím.

Obaly vyrobené z formovaného papírového vlákna se vyrábějí již více než 100 let. První zmínky o lisovaném vláknu pocházejí z roku 1903, kdy Martin Keyes z Maine v USA zahájil výrobu tvarovaných desek pro pečivo. Od 90. let 20. století se tvarované desky začaly používat jako průmyslový a designový balíček.

Obaly z nasávané vlákniny se vyrábí na principu vakuového tvarování nasáté suspenze síťovými formami, během něhož se papírová hmota z recyklovaného vlákna smíchá s vodou. K tomu se hojně využívá papír ze sběru. Spotřebuje se tak materiál, který jsme si zvykli recyklovat.

Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu

Nevyplňujte toto pole:

Nasávaná vláknina propůjčuje obalům dokonalé funkční vlastnosti, například vysokou sorpci kinetické energie. To se obzvláště hodí pro balení zásilek s elektronikou.

Povrch takového obalu můžete dále upravovat. Použijte firemní barvy, etikety, potisk či přelis. Právě několikanásobný přelis zaručí velmi hladký povrch, další důležitý rys na obalech pro elektroniku, mobilní telefony apod. Nic z toho sami vyrábět nemusíte. Naštěstí dnes již existují firmy, které se specializují na výrobou ekologických materiálů na míru. Stačí si je vygooglit.

Balení zásilek a zero-waste přístup

Zero-waste značkou se mohou chlubit ty balíky, jejichž všechny části se dále použijí nebo kompletně recyklují. Ideálně se samy rozloží.

Kromě šetrného balení zásilek mohou e-shopy zmírnit dopad obalů na životní prostředí optimalizací jejich výplní a doplňků. Lze použít:


Nevybrali jste si? Specializované firmy poskytují alternativní druhy obalů, například z bambusu, hub, slámy nebo i z plastu získaného čištěním oceánů.

A konečně; přestaňme zákazníka i přírodu zahlcovat nepotřebnými letáky, které pravděpodobně nikdo nečte.

Přidejte se k hrdé generaci eco-eshopů

Nezapomeňte, že díky ekologickému balení zásilek si váš e-shop zlepšuje image. Dejte zákazníkům najevo, že k podnikání přistupujete zodpovědně a s ohledem na přírodu.

“Internetový obchod takovým přístupem může oslovit konkrétní skupinu zákazníků a může být součástí image konkrétní značky„, říká Jan Vetyška, výkonný ředitel APEKu (zdroj citace zde).

Pro začátek můžete vytvořit dotazník či kampaň a zeptat se zákazníků, co preferují – zboží v jednou použité krabici nebo v úplně nové?

S tím ostatním vám rádi pomůžeme my, Shoptet podporuje eco-eshopy. 🌳 Také někteří z našich Shoptet Partnerů, na které se můžete obrátit, se s těmito a dalšími eco-principy ztotožňují. Je to například firma ZABAG s.r.o..

A jak řešíte eco balení Vy? Napište nám, zda víte o šikovném dodavateli a rozšiřte povědomí o možnostech ekologického balení zásilek.

Mohlo by vás zajímat:

Navigace pro příspěvek

1 komentář

  1. Dan napsal:

    Super díky za rady :) https://blog.shoptet.cz

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů