Jak efektivně prodávat reklamní místo na stránce

()

Jistě se všichni shodneme na tom, že přímý prodej reklamního prostoru na stránce se vyplatí. Jednak nepoužíváme žádného prostředníka, který si v lepším případě vezme půlku, ale hlavně si určujeme podmínky tak, aby byly výhodné pro obě strany. Nemusí přitom platit limity prostředníka, jako je například rozměry banneru nebo jeho velikost.

Pro mnohé webmastery je nejtěžší reklamu na stránce někomu nabídnout a přitom nemít pocit, že se doprošují. K tomu může posloužit nějaké veřejné prostranství například aukční server nebo internetové forum, kde se nachází potenciální klienti.

Následující rady jsou zaměřené pro weby, které neporušují jakékoliv pravidla ani dobré mravy. Prostě ideální místo k propagaci nějakého produktu nebo služeb. Pro ty ostatní se vše počítá a hlavně propaguje jinak.

Nastal už čas na přímý prodej reklamy?

Tuto otázku většinou někdo zodpoví za vás, prostě tím, že bude mít o reklamu zájem. Může vás to zaskočit nepřipravené, ale pokud váš web za to stojí určitě se někdo ozve. To je první ze signálu kdy by jste měli zauvažovat o přímém prodeji reklam.

Dalším jsou samozřejmě statistiky. Musíte totiž najít důvod proč vlastně reklamu prodávat a nejlépe k tomu poslouží právě statistiky. Vřele doporučuju google analytics, které vám poskytnou dostatek informací k prezentaci. Rozhodně příjemným bonusem k propagaci webu jsou i pěkné ranky. Pro české weby je to hlavně s-rank, pak teprve google page rank. Za dobré se považuje srank větší jak 80 a google page rank alespoň 4.

Existují však i reklativní měřítka hodnoty. Například známost webu v určité komunitě. Pokud se lidem v dané komunitě při otázce kde najdou nejnovější informace o specifickém produktu v odpovědích objeví právě váš web tak je to velce dobré znamení.

Vratím se ještě k té návštěvnosti. Návštěvnost je také relativní. Pro prodej reklamy se používají v podstatě 3 hodnoty. Počet návštěvníků (různé metody měření toto číslo určují jinak, většinou se jedná o kombinaci koláčů s IP testem), počet unikátních návštěvníků (většinou počet unikátních IP za 24 hodin), počet zobrazení (impresí). Pokud máte počet návštěvníků nad 500/den u specificky zaměřeného webu je už na zvážení jestli nezkusit přímý prodej. Ideální je, ale návštěvnost nad 1000/den. Při této návštěvnosti už by jste neměli váhat a zkusit prodat reklamu třeba na webtrh.cz.

Jak prodej prezentovat?

Především buďte profesionál. Vyhněte se slovům v nadpisu jako nejlepší, výhodný, zaručeně, nejlevněšjí, nejkvalitnější atd. Na to sice hodně lidí uslyší, ale pokud prodávate kvalitu tak ta musí být cítit už ze samotného nadpisu. Snažte se lidem ušetřit čas a tak do nejpodstatnější dejte hned do nadpisu. Příklad:

/Aukce/ banner na 404m.com – 12,500 návštěv měsíc

/Prodám/ reklamní prostor na 404m.com – 12,500 návštěv/mě­síc

Z nadpisu je jasné o co se jedná. Pokud máte nějakou další hodntu na prodej jako je třeba GPR 6 nebo SRANK 100 tak to také stojí za to zmínit už v nadpisu. Nějaké nadpisy ala „Prodám reklamu na stránkách“ nebo „banner na prodej“ si přečtou jen lidi co mají čas a jak všichni dobře víme kdo má peníze nemá čas :) Ulehčete proto kupujícím jejich výběr.

Takže nadpis máme je načase začít. Je slušnost do začátku napsat 2 krátké věty, které shrnou ty nejdůležitější fak­ta.

Prodám reklamní prostor o velikosti vertical banner (120×240) na stránkách 404m.com v pravém sloupci (kde se teď nachází reklama na namedrive.com). Stránky jsou zaměřené především na domény, podnikání na internetu a filozofické úvahy o spoďárovích skřítkách mají návštěvnost 12,500 lidí/měsíc, GPR 4, SRANK 80.

Ve dvou, pravda delších, větách jsem vyjádřil vše podstatné. Pokud to čitatele zaujalo je na čase přejít na statistiky:

Statistiky za měsíc:

Návštěv: 12,506
Pageviews: 21,656
Průměrný čas návštěvníka stráveného na stránce: 1:52
Přímé přístupy: 2,909 (23,26%)
Přístupy z vyhledávačů: 1,380 (11,03%)
Přistupy přes odkazy: 8,217 (65,70%)
Počet Čechů:  10,334 (82,63%)
Počet Slováků:  1,160  (9,28%)
GPR: 4
SRANK: 80

– statistiky jsou z Google Analytics za období 8 listopadu až 8 prosince

Takže proč zmiňujeme jednolivé položky. Návštěvnost je jasná, pageviews neboli imprese se uvadí, aby bylo jasné kolik toho návštěvník tak přečte. Jsou stránky kde jeden návštěvník uvidí i 100 stránek. Tuto hodnotu sledujeme hlavně pokud chceme například garantovat určitý počet impresí. Průměrný čas návštěvníka stráveného na stránce udáváme z důvodu, aby bylo jasné že na stránku jen nezabloudí a hned jdou pryč. Čím vyšší  je tato hodnota tím hodnotnější je reklama na stránce (čím déle je na stránce tím větší je šance, že klikne na reklamu). Například stránky které si pomocí popup oken zvedají návštěvnost prozradí právě tato hodnota.

Další jsou přístupy. Přímé přístupy znamenají že mám buď dobrou doménu, anebo si jí lidé uložilo do oblíbených či si jí prostě pamatují a pravidelně se vracejí tím, že jdou na jistotu. Tato hodnota by měla být co možná nejvyšší. Přístup z vyhledávačů také udává jak mě mají prohlížeče v oblibě. Pokud je tato hodnota vysoká je dobré se zmínit přes které slova k vám právě návštěvníci chodí nejvíce.  Další je čistě ze statistického hlediska. U 404m.com to nemá cenu moc rozebírat do podrobností ale Google Analytics umožňuje i zobrazit mapu ČR a zjistit odkud přesně přichází přístupy. To se může hodit například barům, nebo lokálním pobočkám při volbě reklamního banneru. Jednuduše řečeno pokud mám web kam chodí 80% lidí z Tábora tak pokud bude czechcomputer otvírat novou pobočku v Táboře tak by se jim vyplatilo dát na moje stránky banner s textem: „1.1.2009 otvíráme pobočku v Táboře, přijďte na otvíračku. Pivo zdarma pro všechny Ajťáky“ Další částí hodnocení jsou různé „ocenění“ nebojte se sem přidat kromě GPR, SRANKU, Alexa a dalších přidat třeba i „- zaběhnutý web který jede už skoro rok“ nebo „- na blogu je 262 příspěvků a přes 1000 komentářů“, popřípadě „- stránky mají na google zaindexováno 272 stránek“. Prostě vše čím se můžete pochlubit. Ale snažte se zachovat vždy profesionalitu.

Teď nastává část, kde můžete uvézt něco s historie vašich stránek, nebo napsat krátky popis o čem to vlastně je. Uvést pro koho si myslíte, že jsou stránky hlavně určené. Když reklamu neprodáte můžete získat, alespoň další návštěvníky.

404m.com je blog, který je zaměřený na vše kolem domén. Najdete zde články o jejich monetizaci. Testy jednolivých reklamních systémů. Stránky jsou určené začátečníkům i porkočilým. Pravidelně dávám na stránky různé scany volných domén. Snažím se za měsíc držet standart minimálně 30 příspěvků. Nejvíce návštěvníků jsou lidé z komunity kolem největšího fóra o internetovém podnikání webtrh.cz.

Asi by jsem se rozepsal víc, ale je trochu divné dělat psát článek v článku :)

Takže po prezentaci statistik a popisu stránek nastal čas na konkrétní informace.

K prodeji je reklamní prostor o velikosti vertical banner (120×240)  v pravé horní části na stránkách 404m.com. Vaše reklama se bude zobrazovat nejen na hlavní stránce, ale i všech podstránkách. Doba reklamy je 30 dnů od umístění banneru na stránky (den kdy banner umístím se nepočítá). Po uplynutí 30tého dne bude banner odstraněn, pokud se nedohodneme na dalším prodloužení. Banner bude umístěn na mém servru. Jeho popisek je na vás, což platí i o odkazu.

Je zde jasně formulované co čeká banner. Držte se prosím standartu banneru a jejich názvů. viz. clsc.net. Je ale slušnost do závorky také uvézt rozměry, ne každý ví přesně kolik měří full banner nebo skyscraper.

Ok nastal čas uvézt si podmínky.

Vyhrazuju si právo odmítnou nabídku, která bude obsahovat nevhodný banner (moc bliká nebo narušuje vzhled stránky), nebo bude odkazovat na nevhodný obsah (adult, warez, neetický obsah), nebo bude odkazovat na stránku, která může poškodit můj web (zabanované stránky, politický obsah).

O tom jakou stránku odsouhlasíte je jen na vás. Je pravděpodobné, že budete mít v závyslosti na ceně zřejmě více nabídek. Tyto podmínky uvádějte aby jste si ušetřili námahu s odpovědí. Dávejte si pozor i na stránky, které by ty vaše mohli poškodit. Odkazovaní na stránku která má ban na google rozhodě vaší pozici ve vyhledávačích nepomůže.

Dobrá nastal finiš a je na čase vytáhnout na případného zájemce cenu.

Cena za měsíc zobrazování banneru je 500Kč. Pokud máte zájem pošlete mi PM (priváte message – soukromou zprávu). Nezapomentě zároveň přiložit i předběžný reklamní text a odkaz na stránku, popřípadě odkaz na banner. Platba je možná na paypal nebo převod na účet. Faktura samozřejmě není problém.

Takže si to rozebereme. Nejdříve určíme cenu. Dále formu komunikace a a by jsme jí ukrátili tak i info na co se bude reklama vlastně dělat. Uvedeme možnosti platby. Někteří lidé preferují paypal, protože pak není problém začít s reklamou okamžitě. Zmínit se o faktuře na konci jako samozřejmost vám samozřejmě pomůže. Reklama jsou náklady a ty si konečný uživatel dá rád do nákladů. Převážně se jedná o majitele eshopu nebo nějaké online služby. Ti fakturu přivítají. Pokud fakturu nemůžete vystavit tak počítejte s tím, že se vás na to někdo zeptá. Napište proto radší rovnou bez faktury.

Další důležité věci

Zdroj: http://404m.com

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

  1. Šimon Grimmich napsal:

    Dovolím si kontroverzní názor z praxe, samozřejmě reklamky vás na provizi oškubou (ty slušné budou chtít „jen“ 40%), ale jejich síla je v tom, že jsou schopny prodat reklamní banner za hodně vysoké ceny, které jsou dokáží odargumentovat klientovi nebo tu cenu utopit v obrovském rozpočtu. Po odečtu 40% stále dostanete třeba 2x, 3x větší částku za reklamu, než by byla reálně prodejná bez prostředníka. Proto na ně dávejte pozor a zkoušejte, co vám mohou nabídnout.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů