Průvodce krátkodobými akcemi ve Facebook reklamě

()

Flash akce nejsou věc, na které postavíte celý byznys, nárazově ale dokážou udělat divy. Stačí se držet pár základních pravidel a vytěžíte z nich maximum.

Co jsou krátkodobé akce

Než začneme, pojďme si ujasnit, o čem je vlastně řeč. U nás v týmu dělíme akce podle trvání na:

Jasný cíl je základem úspěchu

Než se pustíte to samotného plánování akce, stanovte si, co přesně si od ní slibujete. Ať už potřebujete nakopnout prodeje a zvýšit obraty, nebo se zbavit ze skladu ležáků a produktů na hraně expirace, abyste uvolnili cashflow. Váš cíl se projeví napříč celou akcí. Od výše slevy přes sdělení na kreativě až po celkový rozpočet.

Dejte si čas na přípravu

Facebooku trvá schvalování reklam klidně 24 hodin. To může být u jednodenní akce velký problém. Kampaně si ideálně nastavte dva dny před začátkem, ať máte prostor doladit případné zamítnuté reklamy a vše se vám spustí na minutu přesně.

Podchyťte problémy dříve, než nastanou

Čím rychlejší akce, tím méně prostoru na řešení problémů máte. Proto je nejlepší jim předcházet.

Každý krátký výpadek kampaní vás stojí peníze – čím méně výpadků bude, tím lépe.

TIP: Máte strach, že vám nějaký detail uteče? Strategie nejen krátkodobých kampaní řešíme na našem Nejnabušenějším školení – pro vás se slevou 15 % s kódem SHOPTET15. Jedním z bloků na školení je Zápisník klikače. V něm projdeme doslova minutu po minutě, jak jsme připravovali, nastavovali a optimalizovali akci u klienta Bezvaplenky včetně komunikace.

Kreativa = výkon

Máte rádi vymazlené brandové bannery? U flash akcí je nechte stranou. Hlavním cílem je prodávat a to musí každého praštit do očí na první dobrou. Vyhněte se vzletným sloganům a běžte přímo k věci – kolik zákazník ušetří a do kdy akce trvá. Jasné a zřetelné CTA je samozřejmostí.

Zajímá vás, jak to děláme u nás? Tady je pár ukázek:

Správné nastavení kampaní 

Pryč jsou časy, kdy jsme flash kampaně optimalizovali pouze na proklik. Aktuálně k téhle optimalizaci přidáváme ještě konverzní kampaně.

Díky odlišné optimalizaci oslovíme v jedné cílové skupině různé uživatele a zvýšíme tak šanci na získání konverze.

Celé to pak ještě doplníme kampaní na imprese, která za pár korun dokáže zasáhnout velké množství lidí. U ní však dobře vybírejte cílovou skupinu – jinak ji za vás vybere Facebook v podobě těch nejlevnějších zobrazení, u kterých je šance na nákup menší než výhra ve Sportce.

Takhle to pak může vypadat v praxi:

Pracujte s aktuálními daty

U flash kampaní se na data z reklamního systému a Google Analytics kvůli zpoždění spoléhat nemůžete. Nejlepší je sledovat hodnoty přímo v CRM klienta. Nejen že budou čísla aktuální, budete mít navíc informace třeba o vratkách zboží.

Při škálování (navyšování rozpočtů), ale i celkovém hodnocení kampaně se dívejte na data z pohledu celku. Vezmete si veškeré náklady a příjmy a jednoduše zjistíte, zda celkové PNO nenabízí prostor kampaním na Facebooku ještě přidat.

Běžte informacím naproti

I když máme čísla rádi, všechno se z nich vyčíst nedá. Pravidelná komunikace v týmu je proto základ. Jen tak můžete zjistit, jestli se neděje něco, co by akci ohrozilo – třeba že na skladě přestávají stíhat nebo se vyprodaly klíčové produkty. Buďte proaktivní a doptávejte se u krátkých akcí klidně dvakrát až třikrát denně.

Závěr

Flash akce můžou být to pravé nakopnutí, které vaše kampaně potřebují. Pokud se chcete, nejen v nastavování akcí ve Facebook reklamě, posunout a dozvědět víc, zveme vás na naše školení Facebook a Instagram reklamy. Se slevovým kódem SHOPTET15 ho budete mít o 15 % levnější. Těšíme se na vás!

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Honza Bartoš

Honza Bartoš

Honza je specialista na výkonnostní reklamu na Facebooku. Se svým týmem proinvestoval stovky milionů korun a spravuje reklamy klientům po celé Evropě. Jeho cílem jsou peníze a zisk. Řídí se heslem: „Reklama není hezká, nebo ošklivá, ale buď plní, nebo neplní cíle.”
Honza je specialista na výkonnostní reklamu na Facebooku. Se svým týmem proinvestoval stovky milionů korun a spravuje reklamy klientům po celé Evropě. Jeho cílem jsou peníze a zisk. Řídí se heslem: „Reklama není hezká, nebo ošklivá, ale buď plní, nebo neplní cíle.”

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů