V našem předchozím článku s Michalem Fialou jsme si povídali o Messenger marketingu a o tom, jak e-shopy můžou tento způsob marketingu začlenit do své strategie. Pojďme se podívat o kus dál. Představte si, že máte možnost sbírat místo obyčejných lajků aktivní konverzace, díky kterým si vybudujete daleko větší vztah a důvěru.
Facebook už poměrně dlouho nabízí možnost poslat zprávu do Messengeru skrz sponzorovaný příspěvek. Tuto zprávu si můžete vytvořit přímo v editoru reklamy, my jsme se ale podívali na formát JSON s využítím aplikace Manychat. Výhodou tohoto spojení je, že můžete na zprávu napojit další konverzace a uživatele tak dostat přesně na místa, kam chcete nebo získaný konakt využít později. Se zasíláním další zpráv ale opatrně, na pravidla se podíváme v dalším článku.
Ještě, než se koukneme na samotný návod, řekneme si, co aplikace Manychat vůbec je. Je to platforma pro budování chatbotů a komunikace skrz Messenger. Skvělé je, že nepotřebujete znát programování, ani jakýkoliv kousek kódu. Nabízí spoustu funkcí od tvorby publika, zasílání zpráv až po Customer Chat, který můžete využít jako chat na svém e-shopu.
V první řadě je nutné vytvořit první opt-in zprávu. V našem případě jsme si pro to vytvořili v administraci Manychatu samotnou kategorii „Facebook“ do které umisťujeme cokoliv, co posíláme skrz reklamy. To děláme proto, abychom měli ve zprávách a dalších „flow“ přehled. Doporučím, dělejte to už od začátku. Časem vznikne velký počet zpráv, což přestává být přehledné, a mohlo by se stát, že si nějakou omylem vymažete. Jak vidíte na obrázku, z uvítací zprávy je možné se prokliknout přímo na blog nebo pokračovat do jiné, už vytvořené flow s postupem receptu. Na navazující postup odkazujeme například také z blogu, využítí má tak mnoho způsobů.
Důležitá poznámka, uživatele tu ještě netagujeme. Není to ani možné, a pokud byste měli nějaký tag v opt-in zprávě, nastavení vás nepustí dál. Tagovat můžeme až v pozdějších fázích, což je skvělá příležitost k budování publika. První zprávu berte doopravdy jako opt-in, Facebook je hodně přísný a všechno hlídá.
Jakmile máme hotovou konverzaci, můžeme následně vytvořit nový magnet, záložka „growth tools“ s názvem „Facebook Ads JSON“, do které umístíme vytvořenou opt-in zprávu a uložíme.
Přejdeme do záložky „Setup“. Tam najdeme náš kód, který budeme potřebovat v nastavení reklamy na straně Business Managera. Na straně Manychatu je to ohledně nastavení všechno.
Začínáme jako s jakoukoliv jinou kampaní. Při vytváření reklamy vyberte cíl „Návštevnost“, zadejte název sady a typ návštěvnosti vyberte „Messenger“. Okruh uživatelů, umístění a rozpočet je na vás. Platí tu všechno jako u ostatních sponzorovaných příspěvků. Zadejte text, titulek, uvodní obrázek a jako vývzu k akci zkontrolte, jestli máte nastaveno na „Poslat zprávu“.
V nastavení Messengeru vyberte vlastní šablonu a potvrďte tlačítkem „Začínáme“. Přepněte na záložku JSON a umístěte do okna kód z Manychatu. Zprávu ještě otestujte (náhled v Messengeru) a finálně potvrďte. Tím je veškeré nastavení hotové. Než vám přijde schválení, můžete ještě zkontrolovat, jak příspěvek na vybraných místech vypadá.
Takhle vypadá výsledek. Po kliknutí na příspěvek dostane uživatel vaši zprávu. Pro jednotlivé „flow“ můžete vytvořit další magnet v podobě odkazu (při sdílení na sociálních sítích) nebo checkbox pro umístění na web. A rada na závěr, tento typ zprávy a promovaného příspěvku používejte tak, aby šla rozvinout další konverzace. Zaslání odkazu do zprávy vypadá sice „cool“, ale pro samotný odkaz se hodí klasický příspěvek s proklikem.
Pokud má váš e-shop profil na Facebooku, vyzkoušejte modul Informace o objednávce do Messengeru, který pomůže k další komunikaci přes tento kanál a tím budování nového publika.
Napsat komentář