E-Commerce – sledujete svůj e-shop?

()

O nástroji Google Analytics si na Webžurnálu již můžete přečíst samostatný článek. V něm se dočtete základní informace a důvody, proč využívat tohoto nástroje. Dnes se podíváme více zblízka na součást Google Analytics, která může být pro provozovatele e-shopů klíčová. Jedná se o E-Commerce sledování.

Implementací této metriky získáte informace o chování vašich zákazníků v rámci procesu mákupu. Ve své podstatě funguje tato měřící technika stejně jako ostatní součásti Google Analytics akorát s tím rozdílem, že je primárně zaměřená na sledování obchodních činností.

Jak to funguje?

Jak již bylo řečeno výše, E-Commerce se příliš neliší od ostatních metrik Google Analytics, takže její zprovoznění probíhá vložením určitého kódu na požadovanou stránku. Postup zpracování údajů je poté následující:

Zákazník učiní objednávku ve vašem e-shopu. Na serveru, kde funguje váš e-shop, proběhne různé množství akcí, jako je například odeslání potvrzujícího e-mailu. Aby mohl zákazník dostat vygenerovanou účtenku, musí server zpracovat k tomu potřebná data. Než ji však odešle zákazníkovi, odešle získaná data na Google Analytics server pomocí vloženého kódu. E-Commerce umožňuje sledovat dva typy dat – transakční data a data o předmětech. Transakční data mohou obsahovat informace jako způsob dopravy, zdanění, odkud pochází objednávka atd. Data o předmětech říkají, co si zákazník koupil, v jaké kategorii je předmět zařazen a další informace.

Informace o transakcích jsou odesílány Google Analytics pomocí JavaScriptu. Ten se skládá ze tří částí (metod) – _addTrans(), _addItem() a _trackTrans(). První metoda slouží ke skladování informací o transakci. Druhá uchovává informace o zakoupených předmětech. Poslední metoda odesílá data do Google Analytics. Pokud však provozujete e-shop a nechce se vám trávit čas zaváděním tohoto nástroje, tak nejjednodušším řešením je pořídit si tuto službu jako modul pro váš e-shop. Implementaci samotného kódu pro E-Commerce obvykle nabízejí společnosti specializující se na tvorbu e-shopů.

Příklad nastavení

Abychom nezůstali pouze u teorie, můžeme si zde ukázat jakým způsobem lze jednoduše sledovat stanovéný cíl.

Na obrázku výše lze vidět že se nacházíme v nastavení profilu. Podstatné je, aby bylo Yes u E-commerce Website. Niže vidíme seznam cílů, přičemž ještě nemáme žádný stanovený.

Na druhém obrázku jsme již u nastavení prvního cíle.

Zde již vidíme, jak lze konkrétně nastavit cíl. Cíl je pojmenován Objednávka, je aktivní a na prvním místě. Způsob dosažení cíle je stanoven na dosažení určité stránky. V tomto případě bude cíl naplněn, jakmile zákazník dojde na stránku, na které se mu zobrazí poděkování za objednávku. Pro splnění tohoto cíle tedy musí zákazník provést objednávku.

Na posledním obrázku již vidíme, že je nastaven první z pěti cílů.

Jedná se o poměrně jednoduchý příklad, nicméně pro ilustraci by mohl pro začátek stačit. Nicméně sběr správných dat je pouze část práce s Google Analytics. Neméně důležitou součástí je i interpretace získaných dat.

Další informace o E-Commerce naleznete například zde nebo si můžete přečíst zajímavou diskusi  zde.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

  1. zadar08 napsal:

    dekuji za clanek.. to nastaveni je hodne zajimave a dulezite pro pochopeni chovani lidi na www strankach.

  2. Pavel Kopřiva napsal:

    Dobrý den,
    zdá se mi, že článek smývá rozdíly mezi e-commerce a nastavení cílů. Vždyť mezi těmito dvěma „nástroji“ je obrovský rozdíl.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů