E-commerce copywriting – jak prodat více – 2. díl

V minulém článku jsme vám poskytli určitého průvodce internetovým prodejem. Článek byl zaměřen zejména na kvalitu textů a popisů zboží a služeb. Dnešní článek se zaměřuje na podobnou problematiku z pohledu SEO (optimalizace pro vyhledávače).

Tento článek parafrázuje anglický originál E-Commerce Copywriting: The Guide to Selling More a je publikován se svolením redakce Smashing Magazine.

Abyste ze svého internetové obchodu získali co nejvíce, je třeba správně provázat strukturu vašich stránek se SEO  tak, aby každá stránka e-shopu obsahovala klíčová slova. Pro ilustraci viz příklad níže.

Domovská stránka: Widget Shop and Widgets
Stránka s výběrem kategorií: Wooden Widgets and Metal Widgets
Stránka na podporu značky: Peter’s Widgets and Sally’s Widgets
Stránka s produkty: Peter’s Blue XX1 Widget and Sally’s Red YY2 Widget

Není vhodné používat popisy převzaté od výrobce. Jednotlivé stránky (s výběrem kategorií, na podporu značky i produktové stránky) by měly mít vlastní originální text. Pokud chcete, aby sdělení na vašich stránkách znělo profesionálně a přitom důvěryhodně, je dobré spolupracovat s copywriterem.

Pokud má vaše firma pobočky, měly by mít vlastní nebo alespoň pozměněné texty.  Můžete tak rozšířit  možnosti kombinace různých klíčových slov.

Hledání klíčových slov a SEO copywriting je náročný proces a není proto jednoduché sehnat dobrého copywritera, který zvládne tento náročný úkol. Měli byste hledat někoho, kdo rozumí vzájemnému vztahu mezi výběrem klíčových slov, potenciálními příjmy a významem pro vaše stránky. Zkušený SEO copywriter ví, jak vhodně propojit významná a druhořadá klíčová slova  v   popiscích, aniž by poškodil vaši zprávu či její důvěryhodnost. Je běžné, že copywriter pracuje se seznamem klíčových slov na základě analýz, který byl vytvořen na základě analýz, které ale sám nezpracovával.

Ať už se rozhodnete pro SEO konzultanta či nikoliv, je důležité, aby vaše texty byly jednoduché, kreativní a aby zákazníka dostatečně informovaly o tom, proč právě váš produkt a vaše služby jsou ty výjimečné.

Zdroj: www.smashingmagazine.com

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů