Na apríla jsme si z vás sice trochu vystřelili, ale jinak jsme celý duben usilovně pracovali na spoustě vylepšení pro vaše e-shopy. Do světa vyšlo několik novinek, o kterých jsme vám průběžně dávali vědět. Pojďme si ale pro jistotu ještě jednou projít ty největší, ať jste si jistí, že vám opravdu nic neuniklo.
Díky nově dokončené druhé fázi přechodu Shoptetu na měření pomocí rozšířeného elektronického obchodu se teď dovíte další cenné informace o chování návštěvníků na vašem e-shopu. Zejména můžete sledovat poměr nákupů oproti zobrazení detailu produktu a podle něj zhodnotit situaci:
Využijte tento marketingový nástroj (nejdříve si jej zapněte) a podívejte se do nápovědy, jak si přehledy Enhanced e-commerce zobrazit.
Dalším nově přidaným marketingovým nástrojem, který stojí za otestování, je automatický e-mail pro zákazníky, kteří zmizeli z košíku na vašem e-shopu. V záložce Marketing/Opuštěný košík/Nastavení máte možnost zvolit, jestli chcete, aby se tyto e-maily odesílaly, za jak dlouhou dobu po opuštění košíku mají odejít a také jak mají znít. Automaticky tak vybídnete zákazníky, ať objednávku dokončí. K návratu na váš e-shop je můžete motivovat třeba slevou nebo nějakou jinou výhodou.
Kdybychom pro vás mohli vytvořit kouzelné tlačítko „Zapnout GDPR“, určitě bychom to udělali. Bohužel to ale nejde. O GDPR jsme ale sepsali první poslední, a tak se nemusíte ničeho bát. Našimi posledními vylepšeními, které vám s nařízením o ochraně osobních údajů pomohou, jsou univerzální podmínky ochrany osobních údajů pro e-shop, které v sobě GDPR zohledňují a můžete si je stáhnout k použití. A také si můžete „pohrát“ s vytvořením potřebných GDPR tlačítek na svém e-shopu díky nově rozšířené správě tlačítek.
Spolu s hodnocením obchodu se z Heureky nyní importují i reakce na tato hodnocení. Zatímco reakce na hodnocení samotných produktů už Heureka neumožňuje. Ale my jsme tuto možnost přidali. Takže nyní na svém e-shopu můžete reagovat na hodnocení produktů i celého e-shopu.
Rádi bychom vás uchránili případného komentářového spamu. Proto jsme zamezili přidání hodnocení (ať už obchodu, produktu nebo diskuse) ze zablokované adresy uvedené v globálním blokačním seznamu, ať máte o starost míň.
Opuštěný košík je určitě super věc a když se to chytne marketingově za správný konec, je možné mít konverzi až k 8%. Ale palec nahoru kluci, jde vidět, že Shoptet pořád pokračuje ve své jízdě, snad jednou dáte i nějaký reportík jak se tato „fíčurka“ eshopům na české scéně vyplatí.
Díky, snažíme se, co to jde. Tahle fíčurka je jedna z mnoha. Pořád pracujeme na vylepšeních, které našim e-shopařům pomůžou k lepším prodejům. Ten reportík není vůbec špatný nápad, díky za tip :-)
Dobrý den, jen škoda, že to funguje jen u zákazníků, kteří se zaregistrují, protože takových je čím dál tím méně.
Dobrý den Michale, tady bohužel narážíme na technické limity. Udělat to pro neregistrované by bylo mnohem složitější a hlavně v rozporu s GDPR, protože bychom defacto ukládali informace uživatelů, kteří k tomu nedali souhlas. Souhlas totiž udělují až ve chvíli, kdy udělají objednávku. Hezký den!