Dodržujete nejlepší praktiky PPC?

()

Většina z nás používá několik nejrůznějších seznamů a TO DO listů každý den. Ať jde o seznam úkolů na pracovišti, nebo o seznam, co je potřeba nakoupit. Kde byste ale asi nečekali využitelnost kontrolních seznamů, je PPC (pay-per-click) management. Dokonce i nejzkušenější PPC manažeři potřebují připomenutí, které jim pomáhají zajistit nejlepší možné výsledky z jejich kampaní. Pomocí PPC kontrolních seznamů jste schopni dosáhnout nejlepších výsledků, ať jsou vaše zkušenosti na jakékoliv úrovni. Následující seznam je příklad toho, jak jednoduché je zkvalitnit PPC kampaň.

Dává nastavení vaší kampaně smysl a dopomáhá k naplnění cílů a zvolené strategie?

Stanovení cílů je velmi důležitý první krok pro všechny PPC kampaně. Při plánovaní kampaně je nesmíte pustit z hlavy. Měli byste si být vždy stoprocentně jistí, že celá kampaň vždy plně odpovídá stanoveným cílů. Kampaň s širokým zásahem by měla mít velký dosah, naopak omezeně zaměřená kampaň by měla být ve stanovených mezích, aby bylo možné dosáhnout maximální konverze.

Oddělili jste kampaně pro vyhledávání a zobrazení?

I kdyže jedná o základní praxi, není ani v dnešní době nic neobvyklého vidět dohromady kampaň pro vyhledávání a zobrazení.

Je rotace reklam nastavena dle toho jak vy chcete?

Jak Google, tak Bing vám nabízejí možnost optimalizace prokliků i pravidelného střídání reklam. I když většina PPC profesionálů vám zřejmě vždy doporučí i rotaci, konečné rozhodnutí o možném využití by mělo být založeno na stanovených cílech kampaně. Jestli je vaším cílem konverze, pak dává rotace smysl.

Máte správné geografické umístění?

Výběr správného umístění se jeví jako samozřejmost a přesto je možné vidět kampaně, které jsou nastaveny na celý svět. Pokud takovouto možnost zvolíte i vy, ujistěte se, že jste opravdu schopni celý svět pokrýt. I když uskutečňujete prodej po celém světě, vždy je lepší oddělit kampaně dle jednotlivých zemí, nebo alespoň kontinentů. Například klíčová slova mohou být zemi od země velmi odlišné.

A co rozpočet kampaně? Mají sdílené rozpočty pro vás smysl?

Pravidlo pro rozpočet na kampaň je nastavení částky, kterou jste ochotní denně utratit. Částka se liší od inzerenta k inzerentovi, od desítek k tisícům. Projděte si Google možnosti pro rozpočty. Pomocí sdílených rozpočtů můžete nastavit jeden jediný pro více kampaní dohromady.

Nezapomněli jste na dayparting?

Pokud se pohybujete v oblasti B2B, měli byste daypartingu věnovat určitý čas. Vyhledávají vás vaši zákazníci spíše během pracovní doby, nebo o víkendech? Získáváte provoz na stránkách a konverzi spíše ve dnech volna? Jako u jiných PPC aspektů, není ani zde jediná správná odpověď. Využijte vašich skutečných dat k tomu, abyste zjistili, jestli se má vaše kampaň omezit třeba jen na obvyklou pracovní dobu.

A i když se nepohybujete na poli B2B, můžete si dayparting ohlídat dle vašich výsledků. Mnoho internetových inzerentů například zjistí, že počet podvodných objednávek se rapidně zvyšuje po půlnoci.

Hodnocení mobilních telefonů a tabletů

Liší se vaše výsledky dle zařízení?

Pokud ano, měli byste uvažovat i o oddělení kampaní právě dle zařízení. Dobrý tah to ovšem je i v případě, že se vaše výsledky příliš neliší. Mobilní kampaně mají totiž své jedinečné vlastnosti, jako je clil-to-call, které mohou skvěle fungovat v rámci chytrých telefonů, ale u stolních počítačů vám asi moc platné nebudou.

Měli byste využívat odlišné sdělení v rámci reklam?

Cíle vyhledávání u mobilů mohou být samozřejmě velmi odlišné od těch, které jsou u vyhledávání „od stolu“. Je například velmi nepravděpodobné, že někdo začne hledat drahý software pro B2B na svém smartphonu, co se ale už může stát, je že se pokusí pomocí telefonu vyhledat alespoň telefonní číslo na konkrétní firmu, která se takovým softwarem zabývá. Popřemýšlejte o vyzkoušení nejrůznějších calls-to-action, nabídek a dokonce i domovských stránek u kampaní pro mobilní telefony a tablety.

Využíváte výhod zvolením správných funkcí?

Věděli jste o tom, že můžete cílit i dle konkrétních operačních systémů u mobilů? I když ne každý inzerent bude asi dle operačních systémů chtít cílit svou kampaň. Existuje i mnoho případů, kdy má tento filtr smysl. Například iPhone reklamy zaměřené na své uživatele, či naopak Android reklamy zase pro své zákazníky, které vyzvou k aktualizaci již zastaralého systému.

Vyskytuje se někde chyba?

Zpětná kontrola je důležitá ve správě každé PPC kampaně a u všech jejích aspektů. U mobilních kampaní je ale kontrola o to důležitější.

Využitím tohoto kontrolního seznamu, či jakéhokoliv, který si pro svou PPC kampaň vytvoříte, si můžete zajistit zkvalitnění vašich kampaní a tím samozřejmě i zlepšení výsledků.

Zdroj: www.clickz.com

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů