Jak vyprávět příběh vaší společnosti

Každé zahájení i každá malá společnost má svůj ojedinělý příběh, který může vyprávět světu. Něco díky čemuž se vaše značka propojí se svými zákazníky. Jako obchodní lídr ve věku, kdy téměř vším hýbají sociální média, máte možnost získat oddanost zákazníků přetvořením vašeho příběhu, aby vyjadřoval základní poslání vaší společnosti. A to ve velmi poutavé, atraktivní a líbezné formě.

Foodily, nová online databáze plná receptů, vyrazila na trh s tvrzením, že je největší agregátor s recepty na netu. Ale po najmutí LoveSocial, sociální mediální agentury, si uvědomili, že to není ta pravá cesta a už vůbec to není ten pravý příběh, kterým se chtějí prezentovat světu.

Po přehodnocení situace vyzdvihla společnost jako svou základní hodnotu možnost trávit více času při jídle doma s rodinou a přáteli. Na sociálních sítích společnost Foodily požádala své spotřebitele o sdílení jejich nejlepších zážitků od jídelního stolu a zeptala se, co pro ně jíst doma znamená. „Byli jsme svědky přirozené exploze konverzací,“ tvrdí Azita Ardakani, zakladatelka LoveSocial.

A co dopomohlo Azitině vizi o základní hodnotě Foodily k úspěchu? Především vytvoření příležitosti pro lidské propojení. „Propojenost lidí je DNA sociálních médií.“ Dodává Ardakani. S cílem zapojit zákazníky do komunikace firmy je potřeba vytvořit i emocionální přitažlivost, která je nadchne ke sdílení svých zážitků. Pokud si ještě nejste jisti, jaká primární hodnota má být tou vaší, zkuste následující tři tipy, jak své základní hodnoty formulovat a jak můžete svou značku zlidštit.

1. Rozšiřte svou zásobu hodnotových nápadů

Pokud chcete v dnešním trhu vyniknout, musíte své hodnoty a svou výjimečnost prezentovat v lidských pojmech, ne v obchodních termínech. „Společnosti se na své základní hodnoty dívjí velmi často v přímém vztahu s prodejem,“ doplňuje Ardakani. „Tato komerční nemoc působí velmi rušivě od vyjádření toho, kdo samotná společnost je a kým by se mohla stát.“

Vaše skutečná hodnota tkví v tom, čemu věříte. Co se ve světě snažíte dokázat a jak vytvořit lepší život pro druhé. Měli byste se dostat až k tomu, proč na vás záleží.

Můžete se zeptat. Jak je váš produkt vytvářen? Jaká je vaše kancelářní kultura? To co hledáte, je věc o kterou vaší společnosti skutečně jde. Aspekt vašeho podnikání, který vaší společnost ve světě okolo vás ukazuje jako jedinečnou a velmi cennou.

Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu

Nevyplňujte toto pole:

2. Vytvořte společný jazyk

Základní hodnota společnosti je trochu jako vaše vize, ve vaší společnosti tak musí být na stejném místě. „Výkonný ředitel a zaměstnanec mohou společnost popsat zcela odlišně,“ říká Ardakani, „společný jazyk vyřeší i nepochopení uvnitř firmy a všichni tak budou přesně vědět, kdo jste.“

Zeptejte se pár lidí na různých pozicích na pět různých přídavných jmen, kterými by popsali společnost a na dva aspekty, které dle nich dělají vaší společnost jedinečnou a cennou. Zaměřte se na témata a na obzvláště silné reakce. A nakonec vše syntetizujte do jasně definovaného popisu, který bude srozumitelný pro všechny.

3. Věnujte své značce lidský nádech

Jakmile jste si již jistí, proč na vás ve světě záleží a dokážete i popsat své hodnoty, zvolte typ člověka, který by toto poselství mohl nejlépe ukázat světu. Nezapomeňte, že vytváříte konkrétní osobu.

Je to žena, či muž? Je spíše mainstreamová nebo odlišná? Umíněná, nebo s otevřenou myslí? Pokud by vaše společnost byla lidská bytost, kdo by to byl a o co by se zajímala?

Vyjasnění si těchto otázek vede ke skutečné a důvěryhodné personě, která vám pomůže vytvořit loajální zákaznickou základnu. „Značky, které byly v sociálním prostoru nejúspěšnější, vděčí této skutečnosti zejména zlidštění jejich podnikání. Tyto společnosti zůstaly věrny tomu, kdo skutečně jsou a i nadále se chovají velmi otevřeně a upřímně.“ Dodává Ardakani.

Zdroj: www.entrepreneur.com

Mohlo by vás zajímat:

Navigace pro příspěvek

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů