Online marketing v roce 2012 lze charakterizovat a shrnout do pár slov: mobilní, velké značky a aktualizace od Googlu. Stejně tak, jako se ohlížíme za uplynulým rokem a rekapitulujeme události a pokroky, které v loňském roce formovaly online marketing, musíme se i podívat do budoucna a popřemýšlet, co rok 2013 do oddělení online marketingu nejspíše přinese.
Následuje seznam dle Joanny Lord, který předpovídá, na co e se marketéři budou v nadcházejícím roce soustředit. Zatímco uskutečnění jednotlivých položek se může lišit, není pochyb o tom, že několik oblastí v následujících 12 měsících strhne veškerou pozornost a stejně tak budou i řídit obchodní rozhodnutí marketérů.
Druhými obrazovkami má Joanna na mysli mobilní telefony. Více než 75% světa má přístup k mobilním zařízením. Proto už v dnešním světě nemohou marketéři ignorovat hodnoty, které mobilní marketing přináší pro jejich značky a i samotné klienty.
V loňském roce měl každý za úkol přizpůsobit své webové stránky i pro mobilní rozhraní, neboli vytvořit odpovídající a snadno použitelné stránky pro mobilní zařízení. Tento rok pak bude především o tom nabízet hodnotné formy reklamy pro mobilní zařízení. Jakou hodnotu může vaše značka nabídnout pro uživatele mobilního zařízení? Už se půjde mnohem dál za jednoduchost použití a schopnost vyhledávání. Nový typ hodnot se bude opírat o nové informace, nové formáty spotřeby a o zcela nové zdroje.
Loňský rok byl rokem s velkým R zejména pro analytiky. Byli jsme svědky vzestupu nejrůznějších analytických balíčků a řešení. Marketéři začali uplatňovat spíše celostní přístup za využití marketingové atribuce, která umožňuje lepší rozdělení specifických hodnot mezi kanály a další marketingové akce.
Tento rok uvidíme, jak se vyvine další evoluce atribučních modelů a kreativních přístupů ke sledování toho, jak se jednotlivé kanály ovlivňují navzájem. Joanna předpokládá, že velcí poskytovatelé analýz budou nadále inovovat své současné nabídky a stejně tak se i zaměří na jejich zpřístupnění pro zbývající z nás.
Využití herního designu u neherních aplikací přináší více zábavy, s čím samozřejmě roste i zapojení recipientů a bude růst i nadále. Jak velké značky, tak ty začínající i všechny mezi tím budou nejspíš v roce 2013 vydávat stále více peněz a ostatních zdrojů na vytvoření herního designu u svých produktů a služeb.
S masivním nárůstem sociálního marketingu by marketéři měli investovat do nových druhů hodnot. Jako do inbound marketingu, typ marketingu, u kterého jde především o vytváření hodnotného a lákavého obsahu. Od článků a průzkumů přes webináře, blogy, audio a video příspěvků apod. To vše přiláká zákazníky k jejich produktům a službám bez nutnosti placeného marketingu.
Pro tento rok y vaše rozpočty měly více počítat s utrácením za velkolepé a úžasné obsahy, překrásné designy webů a za inbound analýzy. Můžeme očekávat, že nové softwary a modernizace stávajících nástrojů pomohou lépe spravovat vaše úsilí okolo inbound marketingu.
Dle Joanny Lord můžeme v roce 2013 očekávat i obnovení důrazu na výborné vizualizace dat, což je způsob, jak můžete představit své komplikované datové sady ve snadno srozumitelných formátech, které už stojí za sdílení. V loňském roce jsme mohli vidět nepřístupnost velkého množství dat, letos už bude ale potřeba, aby se údaje stali dostupnými pro každého.
Lidé, se kterými pracujete, si musí položit otázku, jakým způsobem nakládali s daty v loňském roce a co mohou udělat pro vylepšení jejich zprostředkovávání. Jak mohou využít nové softwary pro vizualizaci a techniky k šíření dat a k tomu, aby marketingové poslání vaší společnosti působilo jako jeden celek?
Asi všichni jsme si vědomi toho, že je dosti nákladnější získat nového zákazníka, než si udržet toho stávajícího. K tomu přidejte, jak s vámi zákazníci nebyli doposud více propojení a ochotní dělit se o názory ohledně jejich nákupů a zkušeností. A můžete hádat, co dostanete…
Marketéři jak o život branstormují nové kreativní způsoby, kterými u zákazníků docílí pocitu ocenění a upokojení. Nápad z minulosti, vypadající jako nepoužitelná strategie, si nyní může najít cestu do prvotních stádií plánů při uvádění na trh.
Díky platformám jako je Pinterest, Facebook a Foursquare mohly značky docílit ohromného následování, díky kterému mají legitimní vliv na spotřebitele. V roce 2013 budeme svědky, jak i nadále komunity značek porostou a stejně tak i dosah jejich hlasu, názorů a produktů.
Obchodníci by se měli sami sebe ptát: „Kde participujeme?“ a „Jaké hodnoty nabízíme?“ Pro značku je ideální vybudovat publikum z přimknutých recipientů, kteří se hromadí okolo vašeho obsahu a jsou ochotni ho sdílet.
Jak můžeme vidět, v dnešní době je ve hře mnoho marketingových kanálů, stejně tak jsme zlepšili i schopnost porozumění tomu, jak na nás všechny působí. V blízké době marketéři začnou hledat nové způsoby, jak vyselektovat jejich mnohé příležitosti a vybrat ty prioritní.
Na rozdíl od tradiční webové analýzy (měření toho, jak si váš web vede), marketingové analýzy vám změří a optimalizují všechny vaše marketingové aktivity. Společnosti tak nejspíše obrátí své úsilí právě k marketingovým analýzám, aby mohli lépe řídit své produktové plány. Raději než rovnou a bezhlavě investovat do klasických kanálů, kam společnosti investovali doposud. Budou moci nejdříve využít nástrojů k lepšímu investičnímu rozhodnutí.
Rostoucí význam inbound marketingu a trendu vylepšování vizualizace dat sebou přináší i zvyšování laťky u webdesignu. Díky stránkám pro komunity designérů, můžeme vidět, jak tato komunita roste ohromnou rychlostí. Vynikající a krásné designy nebyly nikdy tak cenově dostupné a stejně tak poptávané.
Pokud chcete v roce 2013 vyniknout, posilte své zdroje uvnitř firmy, anebo si najměte nový tým a vykouzlete design u vašich stránek, kterým všechny předběhnete.
Lokální společnosti neměly nikdy předtím k dispozici tolik nástrojů, jako teď. Díky jim mohou pochopit, jak vylepšit výsledky vyhledávání, propojit se se zákazníky a měřit si svůj úspěch.
Stejně tak i letošní rok přinese další zlepšení pro lokální trhy. To je důvod, proč se nejspíše vyrojí další počet malých a středních podniků, které se budou soustředit na místí trh a budou zbaveny tíhy produkce pro masy.
Zdroj: www.entrepreneur.com
Napsat komentář