Hned na úvod vyřešíme jednu věc, která vás možná při čtení titulku napadla. Tento článek se nevěnuje programům na vytvoření samotného webu, co se týče kódu, grafiky apod., protože to pochopitelně záleží na každém webdesignerovi, co si vybere, ale na konkrétní monetizaci. Největším problémem začínajících, ale i některých pokročilých správců výdělečných webů je fakt, že nesledují okolí respektive obor, ve kterém se pohybují. V horším případě se dají najít i tací, kteří neumí efektivně vyhledávat a pracovat na Google, který jim v podstatě „poskytuje obživu“. Prozíravější už vědí, že existují i jiné vyhledávací systémy, že není potřeba procházet tisíce RSS čteček, aby se dozvěděli, kdo se kam posunul apod. Pokud vás zmínění pomocníci nepřekvapí, můžete být jedině rádi; věřte, že více než polovina rádoby profesionálů o nich neví nic. Jak se to pozná? Na výsledcích, nebo spíše výdělcích.
Když přišel s trochou nadsázky vynálezce Derek Franklin s nápadem na tento unikátní vyhledávací systém, asi ani nevěděl, že se do jisté míry stane symbolem online marketingu. Co vlastně zajímavě nazvané WhoNu umí? Jeho největší výhodou je v zásadě fakt, že je schopné rozdělit internet na kategorie a vyhledávat tak pouze v některých sekcích – například pouze obrázky, složky, audio, fóra, novinky apod. I když si možná říkáte, že už tu pár takových bylo, nebo je, WhoNu to dotáhlo téměř k dokonalosti a máte tak veškeré výsledky vyhledávání k dispozici bez spamu a v opravdu krátkém čase. Navíc jeho engine podporuje i vyhledávání pouze pdf souborů, dokumentů atd. Doplňkovou funkcí je možnost vytvoření specializované RSS čtečky, která vás bude informovat, pokud se věci, které jste vyhledávali, změnily, nebo je tu něco nového, co do výsledků spadá. Můžeme vám zaručit, že jakmile WhoNu vyzkoušíte, stanete se doslova závislými.
Je sice pravda, že většina webmasterů, správců affilate programů, či klasických monetizačních konceptů už si zvykla na pohodlí emailové komunikace, nebo případně rychlých komunikátorů (ICQ), nicméně postupem času poznáte, že telefonu se stále nic nevyrovná. Prakticky neexistuje efektivnější marketingová taktika, než kterou jsou takzvané „Teleseminars“ (překlad není potřeba). Co to znamená? Pokud už váš projekt posunete na trochu vyšší úroveň, budete spolupracovat za prvé s lidmi pod vámi – webdesignérem, copywriterem, případně kodérem a zároveň tu budete vy jako expert na monetizaci. Nicméně tu bude i klient, který bude mít své nápady a požadavky; je dost možné, že také bude mít více spolupracovníků. V případě, že máte trochu zodpovědnosti a serióznosti, není nic snazšího, než si v podstatě sednout ke společnému stolu, protože každý ze specialistů to vidí z jiného pohledu a má k tomu co říct. Právě v tom případě si zamilujete server TotallyFreeConferenceCalls.com, kde můžete kdykoliv a bez jakýchkoliv omezení pořádat tento Teleseminar až pro 99 lidí. Není potřeba domlouvat konkrétní termíny schůzek a někde se scházet. Prostě se všichni sejdete na této telefonní konferenci a vaše nápady dáte dohromady pro oboustrannou spokojenost.
První zmíněná funkce – Google Suggestion, by pro vás neměla být novinkou, doufejme. Je poměrně mladá a umožňuje to, že pokud budete ověřovat klíčová slova, ona vám bude v reálném čase navrhovat jejich další možné varianty. To se vám pochopitelně hodí, protože potřebujete, aby vaše stránky vidělo co nejvíce lidí, tak proč nevyužít této pomoci a nezakomponovat do projektu i tato navržená slova. Na druhou stranu byste si měli uvědomit, že Google vám je nenavrhuje s marketingovým podtextem – nebere v potaz jejich „obchodní“ hodnotu, ale pouze podle jiných parametrů, které pro vás v případě, že chcete vydělávat, nejsou důležité. Právě tehdy je dobré zkombinovat to s portálem NicheBot.com, který nabízí šikovnou aplikaci, která už dokáže klíčová slova analyzovat z hlediska konkurence, potenciálu, obchodní hodnoty apod., což vy potřebujete.
Aplikace MySyndicaat vám poskytne přesně to, o čem už jsme mluvili v úvodu, a co je zároveň základ úspěšného podnikání na internetu – neustále sledovat konkurenci a vývoj trhu. Umožňuje vám totiž prohlížet RSS čtečky, ale jenom ty, které skutečně chcete, a které se vám hodí. Nastavíte pár jednoduchých parametrů a MySyndicaat vám předloží to, co byste opravdu měli vědět. Pro webmastery, kteří spravují portály zaměřené na novinky jakéhokoliv rázu, je tato aplikace naprostou nutností. I pro ostatní je ale přínosem, když budou vědět o nových trendech, přístupech, radách apod., které se jejich oboru týkají. Zároveň jsou pochopitelně novinky populárním tahákem na čtenáře, tak proč nějakou občas nepřeložit a nenatáhnout pár fanoušků oboru. MySyndicaat je opravdu geniální nástroj, což po chvíli sami pochopíte.
Na závěr ještě jednu klasiku, o které už asi víte, protože dnes je v podstatě „Biblí“ všech internetových podnikatelů. Google Analytics vám totiž umožní zjistit prakticky všechny důležité informace o vašich návštěvnících – kolik jich bylo, zda byli náhodní, jestli se vracejí, jak dlouho na stránkách byli, kolik z toho byly pouze vyhledávače apod. Všechno je navíc vyvedeno v povedených grafech a tabulkách, takže si budete ihned připadat jako zkušení analytici, kteří nemají se zjištěním důležitých informací problém. Zároveň je Google Analytics naprosto zdarma. V podstatě základ, bez kterého to v žádném případě nejde, i tak by se dala tato funkce populárního vyhledávače Google popsat.
zdroj: http://www.ifergan.org/
Google analytics je naprosto uzasna vec, pouzivam ji na vsech svych webech.
Omlouvám se, asi jsem tupá, ale nedokážu najít Google Suggestion. Našla jsem vyhledávání klíčových slov na adwords.google, ale zde se asi mluví o něčem mnohem úžasnějším. Poraďte. Dík.
Dobrý den, Google Suggestion a Návrhy klíčových slov pod AdWords je to samé. Zkoušela jste pracovat i s pokročilými možnostmi?