B2B marketéři nemohou ignorovat mobilní telefony o nic déle

()

Stává se to docela často. V rámci diskuzí o mobile search či mobilním marketingu se vždy některý z B2B marketérů diví, že mobile search je pro B2B marketing stejně tak relevantní jako pro B2C trh, ne-li dokonce i víc. Pokud vezmete v potaz veškeré doklady, nejspíš budete muset souhlasit s tvrzením, že by se v dnešní době měl mobile search a mobilní marketing měl stát určitou prioritou pro B2B marketéry.

1. B2B nakupující mají smartphony a vyžívají je zejména k business aktivitám

Velká studie z roku 2012 v časopise Forbes vyprofilovala business executives včetně toho, jak používají jejich mobilní zařízení. Ukázalo se, že 82% z celkového počtu jsou vlastníci smartphonů. Mnoho z nich má dokonce i více než jeden a to jak Blackberry, tak iPhone či Android telefon.

Padesát devět procent ze zkoumaných prohlásilo, že by se obchodním nákupům věnovalo raději přes mobilní web rozhraní, nežli po telefonu.

V letošním roce jsou tyto počty samozřejmě už o něco větší. Můžeme tak uvažovat již jen na základě faktu, kdy téměř polovina z dotázaných manažerů uvedla, že věří ve skutečnost, že se smartphone či tablety s podporou webu stanou do tří let jejich primárními pomocníky na poli obchodu.

Již jen emaily jsou předzvěstí, kam on-line komunikace směřuje. A to jak z hlediska vedení, tak všech ostatních pracovníků ve firmách. Používání emailu obecně se již před nedávnou dobou přesunulo od stolního používání k tomu mobilnímu. Pokud se věnujete email marketingu a neberete v potaz využívání mobilních zařízení, jste o kus pozadu před ostatními. Rozdíl je dokonce tak markantní, že bez patřičných opatření nemusíte být email marketérem o moc déle.

2. Klíčová slova jsou důležitá i na B2B trzích

Je pravda, že počáteční výzkum zabývající se mobilními klíčovými slovy a kategoriemi ukázal, že se v rámci Business&Industrial kategorie (jak je definováno v Google Adwords keyword tool) specifické produkty a služby nevyhledávají přes mobile search tolik jako v rámci jiných kategorií. To ovšem neznamená, že B2B kupující nepoužívají svoje telefony ke spojení s dodavateli a poskytovateli služeb.

Ve skutečnosti, na základě Forbes výzkumu víme, že executives vyhledávájí v průměru sedmkrát za den pomocí mobilních zařízení. Když se podíváme na současné vyhledávání na Googlu zjistíme, že mnohé vyhledávání souvisí s byznysem.

Sečteno a podtrženo. V rozporu s intuicí, B2B decision makers nejsou pouze vlastníky smartphonů, oni na nich reálně uskutečňují své business vyhledávání. Právě ti B2B marketéři, kteří toto pochopí a zavčas se na tuto skutečnost připraví, budou jedinými, kteří budou profitovat.

3. B2B kupující nakupují B2B zboží pomocí mobilních zařízení

I když B2B kupující ještě zcela nekonvertovali na mobilní zařízení, je stále důležité mít mobilní obsah. Na základě výzkumu Forbes je jasné, že mobilní zařízení jsou jedním z mnohých, které B2B kupující využívají v rámci prodejního cyklu. I tak ale někteří executives nakupují pomocí jejich mobilních zařízení, i když by pro ně bylo využití počítače mnohem více komfortní.

Na konec je nutné opět zopakovat fakt, že 59% respondentů Forbes výzkumu souhlasilo, že by své obchodní záležitosti a nákupní rozhodování činil raději pomocí internetu v mobilních zařízeních, než přes telefon.

Proto jako marketéři můžete usoudit, že mít vytvořen i obsah, který je přátelský pro mobilní zařízení je velmi důležitým prvkem v budoucím získávání nových obchodních možností a kontraktů.

Zdroj: www. marketingland.com

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů