Gratulujeme, nyní patříte mezi první e-shopy v ČR, u kterých bude Google ve výsledcích vyhledávání zobrazovat Rich snippets. O co se jedná?
Rich snippets jsou informace, které rozšiřují výsledky vašeho vyhledávání. Jsou to jakési strukturované úryvky s informacemi, které jsou oproti běžným výsledkům vyhledávání „obohaceny“ (proto „Rich“) o další informace. Takovýto výsledek vyhledávání na Googlu je oproti běžným podstatně výraznější, tedy přiláká pozornost a tudíž hlavně návštěvníky.
Aby se takový „strukturovaný úryvek“ na Googlu zobrazil, je třeba jednotlivé informace, které chcete zobrazit ve vyhledávači (např. název produktu, cena, výrobce, hodnocení zákazníků apod.), obalit v HTML kódu speciálními značkami, tzv. mikrodaty, mikroformáty či RDFa. Díky těmto značkám pak Google označeným údajům porozumí a pochopí, co reprezentují. Značka vyhedávači tedy vysvětlí, o jaký obsah se jedná. Google nabízí rich snippets pro sedm typů obsahu – Recenze, Lidé, Firmy a organizace, Recepty, Události, Hudba a pro nás nejzajímavější Produkty. Každý typ úryvku zobrazuje jiný druh informací – u typu Produkt se zobrazují většinou ceny, skladová dostupnost, hodnocení zákazníků, u úryvku pro hudební album bude zobrazen seznam skladeb s odkazem na jednotlivé skladby. Použití těchto mikrodat ale nemá vliv na vzhled ani fungování webu, ale pouze na to, jak se výsledek vyhledávání na Googlu zobrazí.
Cílem Googlu je tedy zobrazit u výsledku vyhledávání nejen url adresu odkazující např. na daný produkt, ale co nejvíce relevantních informací přímo u daného výsledku ve vyhledávači. Nebudete tak muset proklikávat celou stránku výsledků, ale vyberete si jen ten, který nejvíce odpovídá vašim požadavkům, které budou díky přehledné struktuře jasné na první pohled.
Produkt
Výpis novinek
Údaje prodejce
Drobečková navigace
I přes to, že jsou ve Vašich e-shopech mikrodata již zavedená, v Googlu se tato změna neprojeví ihned a je třeba vyčkat nějaký čas, než ji vyhledávač zaregistruje a Vaše výsledky začne zobrazovat ve strukturované podobě. Nicméně chcete-li tento proces urychlit, stačí se přihlásit do Google Webmaster Tools a ručně vyvolat indexaci vašich stránek.
Pokud byste si chtěli měřit dopad zavedení této novinky na svém webu, stačí se podívat taktéž do Google Webmaster Tools, sekce Provoz, stránka Vyhledávací dotazy. Zde stačí zadat si období před a po zavedení rich snippets. Uvidíte, jak se změnilo CTR (tzv. míra prokliku), případně jiné metriky.
Věříme, že díky této změně budete opět o krok přes svou konkurencí, a přejeme vám mnoho spokojených zákazníků.
Váš Shoptet team.
Napsat komentář