Spouštíme e-shop 8: Neprodávejte banány v drogerii aneb jak vypadá eshop, kde lidé chtějí nakupovat

()

Aby e-shop vydělával, nemusí být nutně hyper cool trendy moderní. Musí přilákat návštěvníky a jim umět zboží prodat. A neprodávají jen slova – prodává i design. Jak by měl váš online obchod vypadat, vám prozradí dnešní článek.

Neprodávejte banány v drogerii aneb jak vypadá eshop, kde lidé chtějí nakupovat

První otázka, kterou si při rozhodování o vzhledu vašeho e-shopu musíte položit, zní „jaký důvod k nákupu mého zboží zákazník má“. Nejčastěji lidé nakupují, protože:

  • něco potřebují nebo chtějí,
  • je to pro ně zábava.

Kupuji to, co potřebuji

Kupujete-li například zahradní nůžky, chcete zahradní nůžky. Zajímá vás, z jakého jsou materiálu, kdo je vyrobil, jak jsou velké, kolik stojí, kdy je budete mít a jaký servis k nákupu dostanete. Nezajímá vás nijak extrémně jejich barva a nepotřebujete vidět šťastnou zahradnici ve slamáku zastřihující bujné hortenzie.

Prodáváte-li zboží, které si lidé kupují z potřeby něco udělat, vyrobit nebo něčeho dosáhnout, běžte přímo k věci. Stránky, kde se toto zboží prodává, by měly být přehledné, plné technických údajů a faktů a nákup na nich velmi rychlý.

U sortimentu, kde jednotlivé výrobky dodává cela řada výrobců, slouží k tomu samému a liší se pouze v detailech (např. bílé zboží a elektronika), je vždy dobré umožnit porovnání jednotlivých výrobků.

Nakupuji, protože mě to baví

Nejen ženy milují zážitek a prožitek nakupování. U spousty druhů zboží je prožitek z nákupu z hlediska zákazníka vlastně důležitější než samotné získání produktu. Pokud vaši zákazníci chtějí zážitek, dopřejte jim ho.

Když si vybíráte kalhoty, neprohlížíte si jenom kalhoty. Podíváte se na trika, boty, opasky, tašky, sklouznete i ke kosmetice. A celou tu dobu chcete koukat na hezké věci. U produktů, jako je oblečení, designové doplňky nebo například exotické potraviny, hraje roli zejména způsob prezentace. U obleků má být web elegantní a působit luxusně, u etno výrobků by měla z webu dýchat exotika.

U tohoto typu sortimentu se zaměřte zejména na vizuální prezentaci. Pořiďte hezké fotky a přesvědčivé, strhující texty. Informujte prostřednictvím příběhů. Atmosféra vašeho webu musí zákazníka naladit a vyvolat v něm pozitivní emoci.

Nejde jen o to kdy, ale i komu prodávám

Cílová skupina je další faktor, který musí brát webdesigner při vytváření e-shopu v potaz. Vzhled webu pro mladé zákazníky může být odvážnější a dynamičtější, než u e-shopu pro seniory a naopak. Stejně tak je rozdíl v designu pro muže a pro ženy. Ukázkovým příkladem jsou obaly holicích strojků Gilette Venus a Gilette Fusion Power.

Kde se inspirovat

Nechcete kupovat banán v drogérii, ale v zelinářství. Při základním rozhodování o vzhledu vašeho e-shopu si představte, jak vypadá kamenný obchod, kde byste si dané zboží rádi koupili. Je to hobby market, kde si vybíráte šroubováky od výrobce, kterému důvěřujete? Dovolte zákazníkovi najít si jeho vysněný kousek co nejrychleji. Nebo je to butik, kde si připadáte jako Pretty Woman? Pak dopřejte tento pocit i návštěvníkům vašeho e-shopu.

Webdesign není exaktní věda, ale ani volná umělecká disciplína. Jen těžko budete prodávat kávu v modrém e-shopu nebo vánoční ozdoby na kanárkově žlutém webu. Používejte zdravý rozum, vlastní emoce a konečně i důvěřujte zkušenostem webdesignerů.

Použitelný především

Vzhled webu hraje nepochybně důležitou roli při rozhodování zákazníků, neměli byste mu však přikládat příliš velkou váhu. Mnohem důležitější je jeho funkčnost, přehlednost a přívětivost. Vaším úkolem není nabídnout zákazníkovi neodolatelnou podívanou. Chcete prodat zboží. A k tomu musí moci web používat. Neupřednostňujte design před funkčností a použitelností.

Tip na závěr: Už jste viděli Eshopiste.cz? Ne? Měli byste, protože tam najdete řadu e-shopů, které na svém vzhledu zamakaly, ale jejich majitelé je chtějí poslat do světa. Máte tak příležitost koupit už zajetý obchod se vším, co byste při spuštění nového museli teprve budovat. A nebo chcete rozjet svůj vlastní obchod od začátku (my vám fandíme!) a potřebujete s ním pomoci finančně? Tak tam mrkněte také, protože Eshopiste.cz vám může pomoci najít pro váš byznys investora nebo půjčku a to za podmínek, které si určíte sami.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů