údaj o zápisu v živnostenském rejstříku včetně spisové značky – kouzelná formulace „je zapsán do živnostenského rejstříku vedeného na městském úřadu v...“ .
Vystupujete-li jako právnická osoba, uveďte:
název obchodní firmy,
sídlo,
IČO,
údaj o zápisu v v obchodním rejstříku včetně spisové značky.
2. Kontaktní údaje:
poštovní adresa, liší-li se od sídla či bydliště,
telefonní kontakt – ze zákona musí být uveden, pokud nechcete, aby vám zákazníci volali, odborníci radí zkrátka telefon nezvedat, nebo uvést čas, kdy jste telefonicky dostupní.
e-mail.
3. Cenu zboží doplněnou o informaci, je-li s daní či bez ní.
4. Všeobecné obchodní podmínky – vzor naleznete zde.
5. Náklady na dodání zboží.
6. Způsoby platby a dodání.
7. Poučení o právu na odstoupení od kupní smlouvy.
8. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku.
9. Dobu, po kterou zůstává nabídka nebo cena v platnosti.
10. Reklamační řád.
Z povinně uváděných informací nejčastěji chybí body 8 a 9. Ty lze kulantně vyřešit v rámci obchodních podmínek formulací typu: „Hovorné je účtováno dle ceníku Vašeho operátora.“ (u bodu 8) a „Všechny akce platí do vyprodání zásob.“ (u bodu 9).
Z hlediska přesvědčivosti a marketingu by při tvorbě e-shopu nezapomeňte ani na:
11. FAQ – Frequently asked questions neboli často kladené otázky jsou užitečné z několika důvodů. V první řadě logicky odpovídají na ty otázky, které vaše návštěvníky často zajímají. Zadruhé umožňují umístit na váš web vhodná klíčová slova, což vám pomůže přivést další návštěvníky. A konečně, zpracujete-li tuto sekci kvalitně v kombinaci s dobře poskytnutými informacemi, nebudete pouhým prodejcem zboží, ale prokážete, že svému zboží skutečně rozumíte.
12. O nás – je vždy vhodné převyprávět příběh vašeho byznysu. Nepište o tom, co děláte, ale proč to děláte. Dejte svému obchodu příběh a tvář. Sekce O nás je výborným místem, kde můžete začít navazovat se svým návštěvníkem osobní vztah.
13. Sociální sítě – získat návštěvníka k prvnímu nákupu je mnohem náročnější, než přimět jej k nákupu dalšímu. Nabídněte svým návštěvníkům možnost spojit se s vámi na sociálních sítích. Nejen, že je tak k sobě připoutáte, ale budete i lépe dokazovat, že jste oblíbený e-shop, který žije.
14. Informace o zboží – nepoužívejte unifikované popisky. Mluvte o zboží vlastním jazykem, kterému budou návštěvníci naslouchat. Hezké a názorné fotografie jsou v e-shopu nutností. Oběma těmto tématům se budeme věnovat v dalších článcích.
15. USP – Unique selling proposition neboli česky unikátní prodejní argument. O něm vám přineseme článek v příštím týdnu.
Je lepší si to rači ještě jednout projít, než na něco zapomenout.