Spouštíme e-shop 3: Co nesmí chybět v obchodních podmínkách

()

Obchodní podmínky jsou klíčovým dokumentem každého internetového obchodu. Připravili jsme pro vás jednoduchý check-list, abyste si mohli zkontrolovat, zda obchodní podmínky e-shopu, který provozujete, obsahují vše, co mají. Stáhnout si můžete i vzor obchodních podmínek.

Obchodní podmínky v e-shopu

Obchodní podmínky e-shopu musí vždy obsahovat:

  1. Název a identifikační údaje vašeho e-shopu.
    • Z obchodních podmínek e-shopu musí být jednoznačně zřejmé, u koho zákazník nakupuje. Musí tu tedy být uvedena:
      • obchodní firma nebo jméno, příjmení a identifikační číslo dodavatele,
      • sídlo (u právnické osoby) nebo bydliště (prodáváte-li jako fyzická osoba), u zahraniční osoby rovněž adresu podniku nebo organizační složky na území České republiky,
      • údaj o zápisu v obchodním rejstříku nebo jiné obdobné evidenci, včetně spisové značky, pokud je přidělena,
      • kontaktní údaje, zejména poštovní adresu pro doručování, telefonní číslo, případně adresu pro doručování elektronické pošty.
  2. Údaje o příslušném kontrolním orgánu, podléhá-li činnost dodavatele režimu povolování.
  3. Název a základní charakteristiky zboží nebo služeb, které nabízíte.
  4. Částku, kterou zákazník zaplatí. To znamená cenu zboží nebo služeb uvedenou tak, aby bylo jasné, zda zahrnuje všechny daně a poplatky.
  5. Náklady na dodání.
  6. Způsob platby, dodání nebo plnění.
  7. Poučení o právu na odstoupení.
    • Zde je nutno zmínit, že má kupující právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od doručení zboží. Doporučujeme uvést informaci, jakou formu má odstoupení mít.
      • Pokud v obchodních podmínkách údaj o čtrnáctidenní lhůtě chybí, prodlužuje ji to až na 3 měsíce.
      • Není možné klientovi odstoupení od smlouvy jakkoli znepříjemňovat. Podmínka „vrácení v původním balení“ nebo ztráta možnosti odstoupit od smlouvy v případě osobního převzetí není právně přípustná.
  8. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (např. poplatky za telefon).
  9. Dobu, po kterou zůstává nabídka nebo cena v platnosti.
  10. Svolení k ukládání souborů cookies do počítače nakupujícího s možností toto svolení následně odvolat.
  11. Jak postupovat v případě reklamace. Zde je vhodné zmínit, že kupující má právo na úhradu nutných nákladů, které mu při uplatnění reklamace vznikly. Jednat se bude především o poštovné a balné.
  12. Ochrana osobních údajů. Jako provozovatel internetového obchodu budete mít povinnost postupovat podle zvláštních právních předpisů upravujících především ochranu osobních údajů zákazníků, se kterými budete nakládat. Nově je potřeba se řídit nařízením EU GDPR.

Váš zákazník musí dostat obchodní podmínky k dispozici ve formě, která umožňuje archivaci a reprodukci. Měly by jít tedy stáhnout a vytisknout.

Sestavování obchodních podmínek je poměrně složitá záležitost a jde při ní o zcela jednoznačné a právně výstižné formulace. Jako dobré východisko při ní mohou posloužit tyto vzorové podmínky. Vždy však raději své obchodní podmínky konzultujte s právníkem, který dokáže postihnout  specifika vašeho oboru a vytvořit takové obchodní podmínky, které povedou ke spokojenosti vás i vašich klientů.

Začínáte s e-shopem? Mrkněte na náš projekt Shoptet Školka, kde najdete postup tvorby a vylepšování vašeho internetového obchodu.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů