Sociální média nejsou čistě jenom o přímých sociálních výsledcích. Na vašich webových prezentacích existuje řada míst, kde sociální média mohou zlepšit vaši optimalizaci pro vyhledávače a zároveň tak pomohou vaší online přítomnosti k růstu. Žádná SEO strategie vám nezaručí 100% výsledky, ale tyto tipy vám pomůžou najít cestu k získání výhod ze všech dostupných příležitostí.
Alt tagy u obrázků bývají někdy manažery webových prezentací přehlížené, ti většinu své energie soustředí spíše na meta tagy a obsahy stránek. Díky tomu manažeři stránek zapomínají na benefity, které jim jiné tagy mohou přinést. Přidáním alt tagů k vašim obrázkům na webových stránkách může zvýšit pravděpodobnost jejich indexace v rámci Google obrázků, ta samozřejmě následně povede k většímu provozu na vaší webové stránce, kde bude obrázek s alt tagem umístěn.
Ikonky sociálních médií se nijak neliší. Mít alt tag „Sledujte – název společnosti – na Facebooku“ vám dopomůže k získání dvou důležitých sociálněmédiových klíčových slov: název sociální sítě a název vaší společnosti.
Ujistěte se, že sdílíte linky k vašim sociálním účtům všude, kde je to vhodné. Pokud je vaše společnost uvedena v lokálním adresáři, či dokonce na národních stránkách jako je Google+, Facebook, apod., musíte si být jisti, že jste vyplnili všechna možná pole, kde je povoleno zadávat linky k účtům na sociálních médiích.
Pro lepší přehlednost a větší rychlost si můžete vytvořit wordový dokument, kam zapíšete všechny URL veřejných účtů. To samozřejmě také zahrnuje přidání URL adres vašich účtů i na konkurenční sociální média. Například Pinterest má k dispozici pole pro URL adresy uživatelů a společností využívajících Twitter. Pokud dojde přímo na vaše vlastní webové stránky, můžete přidat seznam účtů vašich zaměstnanců, kteří využívají sociální média, ať už na stránce, kde jsou představeni, nebo na postranní liště či v záhlaví. Vše poukáže na vaši zapojenost v rámci sociálních médií. Nezapomeňte dle potřeby připojit i celofiremní účty.
I když zde nejde přímo o vkládání odkazů na vaše vlastní webové stránky, i tak dosáhnete rozšíření povědomí o vaší online přítomnosti, což nakonec může vést až ke změně pořadí ve vyhledávání, pokud se tak již nestalo. Navíc výzkumy stále poukazují na fakt, že sdílení obsahů ze sociálních médií může vést k získání části indexace o něco rychleji. To rovněž dokazuje, že sociální média již opravdu musí být integrální součástí marketingové strategie u každé společnosti.
A černé na bílém. Čím více odkazů má společnost na svůj vlastní obsah (ať je to na vlastním webu, blogu nebo profilu na některé ze sociálních sítí), tím více získá expozice v online světě.
Google a SEO konzultanti uvádějí, že pokud jste součástí Google+ a Google Authorship, dosáhnete zlepšení vašeho lokálního SEO a stejně tak i indexování a zobrazování obsahu vašich stránek ve výsledcích vyhledávačů. Navíc Google Authorship může zvýšit i viditelnost obsahu společnosti, zvláště pak, pokud se autorova fotografie zobrazí ve výsledcích vyhledávání. Obrázky, které se zobrazí přímo ve výsledcích vyhledávání (zvláště pak pokud se nezobrazují žádné jiné, včetně reklamních), vedou uživatele přímo k linku – tím více je pravděpodobné, že na něj dotyčný rovnou klikne.
Google má integrovaný seznam místních společností a jednotlivců, kteří zveřejňují svůj obsah pomocí Google+, nejen pro to, aby jejich sociálním sítím dodali váhu, ale také aby byli provázáni se sociálními aktivitami v rámci vyhledávání. To umožní například získat lepší přehled o tom, jak se chovají podobní uživatelé v online prostředí.
Takže byste měli překontrolovat, zdali používáte tagy Google Authorship na svých webových stránkách, aby došlo k hladké spolupráci mezi SEO a sociálními médii. Také nezapomeňte vložit widgety (Následovat, To se mi líbí) populárních sociálních sítí na své stránky a minimálně jednou za čtvrtletí je kontrolujte, abyste si mohli být jistí, že nedochází k žádným chybám a změnám, které by vyžadovali úpravy ke správné funkci.
Část úspěchu v kombinaci sociálních médií a SEO do jedné online marketingové strategie tkví v tom, že je potřeba hlídat změny a udržovat obsah vašich profilů a webových stránek aktuální. Relevance obsahu a aktualizace sociálních médií k aktuálním událostem či užitečné vyhledávání pro uživatele pomůže online přítomnosti vaší společnosti i nadále růst.
Zdroj: www. marketingland.com
Napsat komentář