Často si možná kladete otázku: „jak to mám do vyhledávače napsat..“. Množství lidí řeší dnes a denně stejný problém: jak zapsat správné klíčové slovo, aby získali ten výsledek, který chtějí. My se v tomto článku podíváme na to, jak zjistit, co do vyhledávače vaši potenciální návštevníci zadají, aby vás našli. To se vyplatí znát: když vím, co uživatel hledá, vím co mu mám nabídnout. V tomto případě správné klíčové slovo. Takže pokud chcete alespoň na chvíli proniknout do myšlení vašich potenciálních návštěvníků, zastavte se na chvíli nad tímto článkem.
Být schopen zjistit, jaká slova a slovní spojení lidé při vyhledávaní na internetu používají, je věc zcela neocenitelná. Místo toho, abychom pozorovali lidi, co říkají, že by měli dělat, je výrazně lepší zjistit, co doopravdy dělají. A když shromáždíte seznam slov, která uživatelé používají při hledání určitého tématu máte vyhráno – víte co jim máte jako majitelé webu nabídnout.
Pokud se vám podaří zjistit to správné klíčové slovo, můžete pro své návštevníky vytvořit vysoce relevantní obsah, který uspokojí jejich potřeby. Můžete se pak dostat do pozice, kdy mluvíte jazykem vašeho publika a tím ho zcela naplňujete.
Pokud vytváříte svůj obsah opravdu dobře, budou vaše stránky pozitivně hodnoceny nejen návštěvníky, ale i vyhledávacími roboty. Možná že se vám to bude zdát zvláštní, ale při hodnocení webů roboty je návštěvnost až sekundárním parametrem. Tím primárním, a tedy nejdůležitejším, je relevance a originalita obsahu. Relevance je ovšem věc ošemetná. Dokud někdo o vašem webu neřekne, že je relevantní, vyhledávač to za vás neudělá.
Jedno ne zcela intuitivní pravidlo říká, že při zjišťování vyhledávaných klíčových slov musíme zkusit zapomenout na to, že vyhledávače mohou zjišťovat vaši návštěvnost. Získání dat od vyhledávače můžeme proto chápat jako nízkorozpočtový marketingový průzkum. Na základě toho, co lidé vyhledávají, se dá velmi dobře postavit správná a účinná marketingová strategie. A díky této strategii se můžete dostat brzy na vrchol.
Nyní se pojďme podívat, jak si vyhledávaná klíčová slova opatřit.
Někdo by vám možná řekl, že vše co budete pro zjišťování klíčových slov potřebovat je Google’s Keyword Tool. Jinou možností je SEO Book Keyword Suggestion Tool od Arona Walla. Tento nástroj je podporován vyhledávačem Yahoo! Oba tyto nástroje vám umožní nalézt potřebná data a také užitečnou metriku. Placené nástroje mohou být ovšem lepší volbou, protože jejich tvůrci nejsou motivováni prodejem reklamy v daném vyhledávači, a tak na nich fungují zcela nezávisle. Z nejznámějších můžeme uvést Wordtracker a Keyword discovery.
Klíčové slovo je sice pojem, ale ve skutečnosti uživatelé nehledají prostá klíčová slova, ale slovní spojení. Například právníkovi zabývajícímu se prodejem nemovitostí z Austinu v Texasu přineslo jen velmi málo pracovních příležitostí vyhledávání klíčového slova „právník“. Ovšem specifická fráze („realitní právník Austin“), doplněná v našem případě navíc o zeměpisné upřesnění, přinesla našemu právníkovi velké množství zakázek.
Proto při vytváření svých klíčových slov myslete spíše na klíčovou frázi a místo „pokrývač“ raději napište „pokrývání střech“. Další důležitou věcí je také dobrá zeměpisná specifikace. Podle druhu vašeho oboru podnikání uvažte, zda-li zapíšete pouze název města, nebo třeba celý kraj. Poslední věcí jsou také synonyma: ne všichni používají pro tu samou věc stejné označení.
Neberte jako absolutní pravdu hlášení výzkumného nástroje, jaký je měsíční počet vyhledání určité fráze. Věnujte však dostatek pozornosti relativní popularitě tohoto výrazu. Ujistěte se také, že lidé používají správnou frázi, když se chtějí dostat na vaše stránky. Že nemusí do vyhledávače napsat: „broušení nástrojů z kovu hlavní město Praha“, když hledají vaši provozovnu nožířství v Praze. Buďte při výběru slov ale realisty. Pokud chcete prorazit v sektoru, kde je velké množství konkurence, zaměřte se nejdříve na něco dosažitelného. Třeba na volbu opravdu dobré fráze. Ujistěte se také, že vaše vyhledávací fráze je jednodušší a pokrývá větší prostor než ta, kterou používá vaše konkurence.
Zkontrolujte, že výrazy, které jste zvolili, jsou relavantní a plní jednoznačně vaše konečné cíle. Jste – li poskytovatel služeb, nebo prodáváte specifické produkty, bude jednodušší určit relevanci vašich klíčových slov: budete totiž chtít získat někoho, kdo si koupí vaše zboží, či využije vašich služeb. Jiné cíle budou vyžadovat mnohem pečlivější rozhodování. Jsou to například charity, nebo třeba příspěvky do obsahu odborných publikací, kdy musíme ta správná slova velmi pečlivě volit.
Zkuste si na závěr odpovědět na tyto otázky:
– Může specifická fráze podpořit tvorbu cenného obsahu pro čtenáře?
– Splňuje předběžná očekávání návštěvníků stránek?
– Působí jako první krok ve vašem obchodu či prodejním cyklu?
– Má dobré propojení na výše uvedené body 1-4?
Pokud si sami odpovíte vícekrát ano, zdá se, že jste zvolili vhodnou frázi. Ale stále nemáte vyhráno. Teprve až tuto vyhledávací frázi uvedete do chodu, tak uvidíte, zda-li je tou, která přivede vaše potencionální návštěvníky až k vám.
Napsat komentář