Social media marketing, část 1.

()

Když lidé slyší někoho hovořit o sociálních médiích, určitě jim přijde na mysl některý ze známých serverů jako je Facebook, LinkedIn, Youtube a další. Jen tak pro zajímavost: v době psaní tohoto článku měl server Youtube kolem 258 milionů uživatelů, a více než 50 procent z nich se přihlašovalo alespoň 1x za týden. Facebook má v tuto chvíli kolem 101 milionů uživatelů a více než 50 procent z nich se přihlašuje každý den. A proč vlastně uvádíme tato čísla? Protože je důležité si uvědomit, jak velký potenciál uživatelů nato média mají. A pokud se vám podaří do nich proniknout, můžete svému podnikání velice pomoci.

Pronikněte do tajů sociálních médií

Pokud nemáte s těmito stránkami žádné zkušenosti, vřele vám doporučujeme zřídit si na nich účet a vstoupit do komunikace a jednotlivých komunit. Je totiž pak mnohem jednodušší hovořit o marketingu za pomoci sociálích médií (nebo jen zkráceně social media marketingu), když o něm máte informace z první ruky. Je důležité také uvést, že pokud budete mít k dispozici znalosti o sociálních médiích, můžete se mnohem jednodušeji stát úspěšným podnikatelem, který své produkty propaguje právě za pomoci sociálního marketingu.

Co jsou vlastně sociální média?

Sociální média jsou v podstatě určitou kategorií online médií, kde mají lidé možnost diskutovat, účastnit se různých projektů a činností, sdílet, patřit do určité skupiny.
Velké množství služeb, které poskytují sociální média, jsou proto diskuze, získávání zpětné vazby, hlasování, hodnocení, komentáře a sdílení informací ze zajímavých oblastí.

Sociální média používají spíše obousměrnou komunikaci. Na rozdíl od jednosměrné komunikace, jakou používají tradiční média (rozhlas, televize), umožňují totiž tyto druhy médií přímou interakci uživatelů.  Dalším unikátním aspektem sociálních médií je idea, být připojen či spojen s ostatními stránkami, zdroji a lidmi.

Druhy sociálních médií

Velké množství stránek sociálních médií má formu blogu, mikroblogu, podcastu, fóra, znalostní databáze, případně nějakého obsahu, důležitého pro určitou komunitu uživatelů. Abychom mohli lépe porozumět fungování sociálních médií, můžeme je rozdělit do několika základních forem či skupin.

1) Zprávy a novinky

Stránky jako Linkuj, Jagg, Vybrali.sme.sk, Digg, Sphinn, Newsvine, a BallHype jsou určeny k tomu, aby si jejich návštěvníci přečetli o novinkách a aktuálním dění. Důležitým aspektem je, že čtenáři mohou tyto články hodnotit a přidávat k nim své komentáře. Články s větší popularitou zíkávají na webu prominentní pozice (třeba na hlavní stránce). 

2) Sociální sdílení

Flickr, Snapfish, YouTube nabízejí návštěvníkům možnost vytvořit, nahrát a ukázat světu fotografie, videa či klipy ze svého života. 

3) Sociální sítě

Stránky jako jsou like Libimseti, Facebook, LinkedIn, MySpace a Twitter umožňují svým uživatelům vyhledávat a navazovat kontakt s ostatními. Poté, co se přihlásíte, můžete sledovat komentáře a fotografie ostatních, případně získat kontakty a informace. Velké množství lidí se pomocí těchto stránek spojuje se svými přáteli či obchodními partnery. Právě tato vlastnost sociálních sítí přinesla jednu velkou novinku: lidé po celém světě jsou si blíž víc, než kdy předtím.

4) Oblíbené stránky

Delicious, Faves, StumbleUpon, BlogMarks a Diigo jsou názvy stránek, které vám umožní najít a přidat si k oblíbeným informace, o které máte zájem. Můžete si online uložit vaše oblíbené stránky a tím k nim získat přístup odkudkoliv, nebo je rovnou sdílet s ostatními.

Toto je pouze vzorek sociálních médií. Každý den vzniká několik nových, takže uvádět zde kompletní výčet by ani nemělo smysl. Ovšem jejich rozdělení do skupin, které zde uvádíme, vám může pomoci se ze začátku orientovat v této oblasti.

Výhody sociálních médií

Pojďme se podívat na obecnou působnost sociláních médií. Věděli jste, že:

Sociální marketing je užitečný!

Myslíte tedy, že by vašemu podnikání prospělo proniknout dostále rostoucího světa sociálních médií? Určitě ano! Množství společností se snaží zjistit, jak se nejlépe do tohoto světa zapojit. Přesouvají finanční prostředky z tradičních makretingových aktivit do marketingu poskytovaného sociálními médii. Proč? Zde uvádíme několik dobrých důvodů, proč je sociální marketing tak užitečný.

Není to jen teorie

Dobrým příkladem reálné společnosti, která využívá tyto principy je Dell. Tato společnost rozjela projekt Ideastorm (v překladu bouře nápadů), do kterého mohou zákazníci vkládat své nápady a následně pro ty nejlepší hlasovat. Můžeme tomu klidně říkat „marketingový výzkum zdarma“. Kdo totiž může nejlépe vylepšit služby a výrobky společnosti, než ten, kdo je skutečně využívá? Dobrá myšlenka, nemyslíte?

Nyní když známe základy fungování sociálních médií a jejich výhody, bylo by dobré podívat se na to, jakým způsobem vybudovat vaši vlastní strategii za použití sociálních médií. O tom všem se dočtete v druhé části tohoto článku.

zdroj:  www.copyblogger.com

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

  1. Márty napsal:

    Články zde se mi líbí, ale u překladů mi trochu chybí větší „lokalizace“. Když se například v tomto článku píše o linkovacích službách je zde uveden Digg, Sphinn a další. Chybí zde ale české a slovenské služby – Linkuj, Jagg, Vybrali.sme atd. Nebylo by možná od věci do podobných článků doplnit i zdejší služby.

  2. Mirek napsal:

    Diky za pripominku, napravime to :)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů