Dnes jsem dal dohromady pár tipů, jak se prosadit na této sociální síti krátkých zpráv, která stále stojí lehce v pozadí za Facebookem. Právě tento sociální gigant společně s Google+ dnes články a novinkami plní většinu internetových portálů, nicméně dnes něco o Twitteru. Co dělat, a co naopak nedělat, abyste na této sociální síti byli úspěšní a mohli propagovat svůj produkt a služby? I o tom v dnešním článku.
Tato rada nebo tip, jak chcete, se dá v podstatě uplatnit na jakékoliv aktivity v prostředí internetu, ale zdůrazním jí i u Twitteru. Pokud chcete zaujmout, je vždy nejlepší se něčím odlišit. Když už nepropagujete odvětví, které je unikátní, snažte se alespoň to zajímavým způsobem pojmout. Když budete jen „tuctoví“, těžko si získáte followery a o nějakém marketingovém dopadu se nedá ani bavit. Dobrým příkladem může být novinářka Stefanie Michaels, která na Twitteru sdílí rady pro cestovatele. Jednalo se o originální nápad, ona se tak stala přes noc celebritou a dnes má více než 1,5 miliónu followerů. Zkuste taky něco vymyslet a ne jen slepě sdílet věci, které má na profilu každý.
Tato rada může být lehce kontroverzní, protože internet je plný rad typu – tweetujte přiměřeně, abyste pouze nespamovali vaše followery a spíše je tak neodrazovali. Na druhou stranu se ukazuje (a potvrzují to i nejúspěšnější uživatelé Twitteru), že je lepší tweetovat často. Někteří dokonce tvrdí, že ideálem je okolo 180 tweetů denně. Je otázka, zda se touto cestou vydat. V každém případě nesmíte vaše followery „zanedbávat“ a v případě, že byste se vydali cestou častého tweetování, vždy vkládejte příspěvky smysluplné, které jsou k něčemu, aby se opravdu nejednalo pouze o spam.
Může se to zdát jako směšná rada vzhledem k tomu, že se pohybujeme v prostředí sociální sítě, nicméně komunikace respektive vzájemná interakce je základem. Pokud chcete být na Twitteru úspěšní, nesmíte své followery pouze jakoby poučovat, ale odpovídat na jejich dotazy, řešit připomínky apod. Důležité je zároveň nebýt povýšený nebo agresivní, ale spíše rozvádět diskusi, dostat na svůj profil různé názory apod. To vše může přispět k rozvoji vaší „sociální pozice“.
Prezentovat dnes na firemních stránkách, že jste na Facebooku, Twitteru apod. je doslova standard, který neopomene asi žádná společnost, nicméně není od věci propagovat lehce i mimo internetové prostředí ať už si vyberete jakoukoliv formu. Marketingoví specialisté neodrazují ani od guerilla marketingu – napsat si svůj nick na tričko a vyrazit na fotbalový zápas, psát nick na špinavá okna aut, nebo například dát do novin levnou reklamu na způsob: „Když si mě přidá na Twitteru x followerů, uspořádám velkou párty u sebe doma.“ To všechno vám může pomoci, takže se nebojte trochu popustit uzdu kreativitě, pokud vám na Twitteru záleží.
Je na pováženou, jak moc jít do kontroverzních stanovisek, pokud se tu bavíme o propagaci firmy, nicméně v případě, že vám jde spíše o zviditelnění osobního profilu, nebojte se toho. Kontroverze lidi přitahuje, vzbuzuje touhu přidat svůj názor a především vás budou sledovat. Jeden příklad za všechny. Jeden Brit začal tvrdit, že vynalezl pilulku, po které ženy zásadně zhubnou. I když ho lidé kritizovali, že není možné, aby to fungovalo, přidalo si ho 16 tisíc uživatelů. Dopadlo to očekávaně, pilulka byla vymyšlená, ale followery měl.
Poslední tip může použít naprosto každý a opravdu funguje. Když pomineme to, že se rozjíždí Google+, fungují dnes dvě hlavní sociální sítě – Facebook a Twitter, takže se nebojte vzájemně je propojovat, abyste uživatele, se kterými už jste například dlouhou dobu přáteli, nebo jsou vašimi fanoušky na Facebooku, přitáhli i na Twitteru. Prostě jednoduše dejte na Facebooku vědět, že jste i jinde, a naopak.
Tolik k tipům, jak se prosadit na Twitteru. Jedná se pochopitelně hlavně o ty základní tipy, nicméně pokud začnete stavět na nich, můžete se posouvat dál a vybudovat si základnu followerů, která vám bude „zobat z ruky“, což vašemu internetovému podnikání pomůže v každém směru.
Zdroj: PCWorld
Napsat komentář