Zamýšleli jste se někdy nad tím, proč vás některé texty na internetu zaujmou a jiné vůbec ne? Ano, grafika a zpracování webu dokáže hodně, ale pojďme si nyní povědět o samotném psaní a jeho stylu.
Na internetu jsou miliony textů. Jak docílit toho, aby konkrétně ten váš byl dočten do konce? Představte si člověka, který si chce koupit fotoaparát. Vyhledá si tento pojem např. v googlu a ten na něj vychrlí stovky odkazů. Zájemce o fotoaparát si postupně jednotlivé internetové stránky otvírá. Pokud ho nezaujme text (nejen ten), hned kliká dál. Šance, ve které mohou vaše webové stránky zaujmout, se počítá na vteřiny…
Copywriting je oblast, která se zabývá tím, jak psát tak, aby text byl co nejčtivější. Snaží se minimalizovat pravděpodobnost, že uživatel klikne jinam a tím vaším stránkám dá „sbohem“. Cílem copywritingu je také posunout vaše internetové stránky na přednější pozice ve vyhledávačích a je zřejmé, že čím výše budou, tím pravděpodobněji se k nim uživatel dostane. Jistě si neděláte iluzi, že zájemce o nějaké zboží či služby bude prohlížet přes sto odkazů.
Dobrý copywriter (nebo také textař) umí napsat kvalitní text, který bude prodávat to, co má propagovat. Samozřejmostí je, že musí psát gramaticky i stylisticky bez chyby, ale není to jediný požadavek.
Kvalitní copywriter musí mít zájem o aktuální dění, mít bohatou slovní zásobu, mimořádný cit pro jazyk, ale i schopnost vcítit se do potřeb lidí a znát to, co v textu lidi nejvíce zaujme.
Výsledný text musí být chytlavý, unikátní a čtivý, ale samozřejmě i takový, který podá informace, který čtenář potřebuje. Text musí být také laděn v optimistickém duchu.
Je mnoho pravidel, kterých by se měl textař při psaní držet, ať už jde o používání tzv. „silných“ slov (ta slova, co nejvíce působí na lidi) či o schopnost psát stručně a výstižně.
Napsat komentář