Ochrana webu před nárazovou návštěvností

()

Ochrana webu před nárazovou návštěvností je pro každou webovou stránku důležitou součástí jejího provozu. Porovnali jsme tři technologie pro zvládání vysoké návštěvnosti a otestovali jejich vliv na zvládání vysoké nárazové návštěvnosti.

nárazová návštěvnost webu

Nárazová návštěvnost může být vyvolána různými faktory, jako je například významná událost, která vysokou návštěvnost vyvolá.

Může to být například spuštění předprodeje lístků na koncert nebo jiná akce, která naláká velké množství uživatelů na webové stránky. Tato vysoká návštěvnost může mít pro webovou stránku značné následky. Aby se tomu zabránilo, je nezbytné zvýšit schopnosti webu zvládat vysoký objem návštěv.

Podívali jsme se na tři technologie pro zvládání vysoké návštěvnosti a otestovali jsme jejich vliv na zvládání vysoké nárazové návštěvnosti. Jak to dopadlo?

Porovnávané technologie:

Waiting room

Waiting room je technologie, která se používá k omezení počtu návštěvníků, kteří jsou současně přítomni na webu. Tento systém funguje tak, že počítá všechny návštěvníky webu, a pokud návštěvnost stránek v reálném čase překročí nastavenou mez, začnou se nově přicházející návštěvníci řadit do fronty a je jim zobrazena informace, že pro vstup na stránku je třeba počkat.

Jakmile je pořadí splněno, návštěvník je vpuštěn na web a může se pohybovat po stránce. Technologie waiting room je užitečná pro webové stránky, které čelí vysoké nárazové návštěvnosti, protože jim umožňuje omezit počet návštěvníků, kteří jsou současně na stránce.

To pomáhá webu předcházet přetížení, které by mohlo vést k selhání stránky. Je to skvělý způsob, jak zvládnout vysoký objem návštěv bez zvýšení nákladů na infrastrukturu.

Rezervace košíku

Rezervace košíku je technologie, která řeší přístup velkého množství návštěvníků k omezeným zdrojům, což v našem případě jsou produkty na e-shopu.

Technologie zabraňuje tomu, aby se změnila dostupnost produktů, které uživatel vloží do košíku během nákupního procesu. Pokud není rezervace košíku spuštěna a zdroje jsou omezeny, může dojít k tomu, že než uživatel projde nákupním procesem, bude produkt, který přidal do košíku, již vyprodán.

S technologií rezervace košíku je možné naplnit košík zbožím, které je po přidání do košíku odečteno ze skladu. Zákazníkovi se v košíku zobrazí informace, po jakou dobu bude zboží rezervováno. Po uplynutí této doby dojde k odstranění produktů z košíku a produkty mohou nakoupit další návštěvníci webu.

Eidentita

Eidentita je technologie, která umožňuje návštěvníkům stránek zabezpečené přihlášení, které dokáže ověřit jejich identitu. V rámci zvládání velkého množství návštěvníků jsme však tuto technologii vyhodnotili jako nejméně přívětivou z pohledu uživatele, protože pro některé návštěvníky může být složité její pochopení. Z tohoto důvodu se jí v rámci dalších porovnání již nevěnujeme.

Jak jsme technologie porovnávali:

Výhody a nevýhody jednotlivých řešení:

Waiting room

Nevýhody

Jak toto riziko eliminovat? Vzhled stránky, která informuje o nutnosti čekání na vstup, lze upravit do barev a stylu e-shopu, aby nedošlo k překvapení uživatele.

Řešení: pro frontu je nutné zvolit vhodný počet uživatelů, kteří se v reálném čase na webu nachází, aby nedocházelo ke zbytečnému zdržení uživatelů.

Výhody:

Rezervace v košíku

Nevýhody:

Výhody

Výsledky testování

Jako nejlepší řešení se ukázalo využití služby Cloudflare, konkrétně Cloudflare Waiting Room.

Řešení je velmi jednoduché na implementaci, protože jsme do naší platformy udělali řadu vývojářských úprav tak, aby naši klienti mohli službu Cloudflare nastavit a využívat bez nutnosti dalších zásahů ze strany vývoje. Úprava byla provedena díky podpoře v rámci programu CFF (Country for the future).

Čekací stránka je editovatelná a je možné ji přizpůsobit vzhledu webové stránky, pro kterou je fronta nastavena. V syntetických testech se potvrdilo, že čekací fronta má na špičky v návštěvnosti kýžený efekt – umí zastropovat návštěvnost na základě uživatelsky definované hodnoty, což způsobí vyhlazení křivky návštěvnosti.

Na výsledky testování jsme navázali v naší nápovědě, kde jsme přidali informace, jak toto řešení implementovat.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů