Pro nakupování je web nekonečným zdrojem nápadů. Najít inspiraci, porovnat všechny možnosti a získat nejlepší nabídky může dát zabrat. Google nově nabízí inzerentům možnost propagace produktů zdarma a to přes známou službu Google Merchant Center.
Na „frontendu“ dojde k rozšíření této iniciativy až později během roku. Bezplatné výsledky na kartě Nákupy jsou aktuálně k dispozici pouze v USA. V současnosti jsou externě dostupné pouze informace, které k tomuto tématu najdete na Google platformách, např. zde a zde .
Google Merchant Center slouží obecně k nahrání informací o obchodu, produktech a k jejich zobrazení zákazníkům ve všech službách Google. Je nutno zmínit, že Google Merchant Center nabízí množství jiných možností využití. Následující postup je primárně zacílení na zobrazovaní produktů v Google Shopping přes službu známou jako Surfaces Across Google. Novinkou je, že můžete zobrazit své produkty v neplacených výsledcích vyhledávání (ne v reklamách).
Získáte možnost vyhledávání produktu ve Vyhledávání Google a na dalších platformách Google, a tak oslovíte zákazníky ve chvíli, kdy hledají vaše produkty, a přivedete na své stránky více návštěvníků. Produkt nazvaný Platformy Googlu umožňuje zobrazit informace o produktu na více místech a usnadní tak jeho nalezení. Na Platformách Googlu budou produkty zobrazené zdarma, stejně tak jako weby neplatí za to, že jsou součástí indexu Vyhledávání Google. Je třeba vzít v potaz, že placené konkurenční produkty mohou být prioritizovány a pro zobrazování v záložce Nákupy je potřeba splňovat určité podmínky. Program Surfaces Across Google aneb zmíněné Platformy Googlu je potřeba aktivovat v Google Merchant Center.
Pokud už máte založené Google Merchant Center, máte v něm nahraný produktový feed a správně vyplněná data o své firmě, nastavení je opravdu snadné a rychlé. Programy si můžete případně nastavit a měnit kdykoli v nabídce menu vlevo Růst > Správa programů. Tak můžete taky aktivovat i tento program.
Nebo můžete jít přes Produkty > Zdroje, klikněte na svůj feed a v druhé horní záložce Nastavení klikněte na zemi, kam reklamy cílíte.
Dál zaškrtnete okénko při úpravě cílové destinace – Platformy Googlu a máte hotovo.
Pokud si však Google Merchant Center teprve zakládáte, podrobné informace najdete v průvodci registrací do služby Google Merchant Center. Už v jednom z prvních kroků při zakládání si můžete vybrat, jestli chcete propagovat produkty přes standardní placenou verzi nebo také připojit neplacenou verzi Google Nákupů.
Pokud jste si Google Merchant Center právě založili, můžete spravovat importované produkty přes xml feed. Další možnost jak se připojit do Google Nákupů je přes strukturovaná data. Probereme si zde podrobněji možnost přes Google Merchant Center. Pokud máte chytré řešení jako Shoptet, feed si jednoduše vytáhněte z administrace vašeho e-shopu. Postup najdete zde. Pokud feed nemáte, specifikace pro vytvoření najdete zde.
V menu Google Merchant Center nalevo klikněte na Produkty > Zdroje. Zde vyberete jazyk a zemi, kde produkty plánujete propagovat, a zaklikněte zde Platformy Googlu.
Tím zpřístupníme cílené zobrazení produktů v Google nákupech zdarma. Klikněte na Pokračovat. Vyberete popisný název pro zdroj a nastavení zdroje, ideálně Plánované načtení feedu. (Google bude v pravidelných intervalech, např. 1× za den, procházet feed a aktualizovat ho.)
Klikněte dál na pokračovat a vyberete název, který by měl odpovídat názvu souboru odesílanému do Google Merchant Center. Nastavíte frekvenci načítaní, například denně v 6:00, vyberete časové pásmo a připojíte adresu URL souboru, kde máte Google feed. Zůstaly tam kolonky Přihlašovací údaje. Vyplňujeme je jen v případě zaheslovaného feedu. Jinak tento parametr není nutné vyplňovat.
Nyní máte splněné všechny potřebné náležitosti pro neplacené zobrazení produktů v Google Shopping a ve výsledcích vyhledávání. Může chvíli trvat, až se xml feed načte a Google ho zapracuje. Více detailních informací najdete přímo na stránce Google Podpory.
Napsat komentář