Marketingová komunikace

()

Pokud chcete svého potenciálního zákazníka na svém webu zaujmout, je nezbytné vědět, jakým způsobem to nejlépe provést. O tom, jak zákazníka zaujmout a vnuknout mu myšlenku, že zrovna zboží na vašem webu je to nejvhodnější ke koupi, se píše v následujícím článku. 

Co je marketingová komunikace?

Jistě jste už tento termín mnohokrát slyšeli, ale možná si nedokážete zcela jasně představit, o co vlastně jde. Tedy: jedná se o všechny formy komunikace (reklama, osobní prodej, řízení vztahů s veřejností, výstavy, webmarketing), pomocí kterých se firma snaží ovlivnit vědomosti, postoje a názory potenciálního zákazníka na svou značku a na zboží, které nabízí. A proč by se vlastně měl každý úspěšný podnikatel touto komunikací zabývat? Protože mu přinese úspěch v oboru, který by bez dostatku zákazníků, které vhodná marketingová komunikace přinese, nebyl možný.

Jaké jsou formy marketingové komunikace?

Existuje velké množství způsobů, jak se zákazníkem komunikovat, tedy mu předávat sdělení vedoucí ke změně zákazníkova postoje. Jsou to:

Jak vidíte, tak cest, jak zákazníkovi předat naši informaci je skutečně mnoho. Záleží ovšem na citu marketingového specialisty, jaké formy je v dané situaci vhodné využít. Určitou formu kampaně budeme volit například při spouštění nového webu pizzerie s objednávkovým systémem, naopak zcela jinou formu volíme u zařazení nového výrobku do sortimentu.

V prvním případě je vhodné použít běžných reklamních prostředků: letáčky ve schránkách v cílové oblasti pizzerie, reklama v místních sdělovacích prostředcích a samozřejmě formy internetové reklamy – placené bannery, zpřístupnění stránky vyhledávačům a optimalizace. Osobní prodej, v tomto případě ochutnávka na ulici by taky nebyla k zahození. Je ovšem nezbytné při takové kampani myslet, co je cílem: předat zákazníkovi naši myšlenku, podle které on bude v budoucnu jednat. To znamená: líbí se mi vaše pizza – mám na ni chuť – objednám.

Základní předpoklady efektivní marketingové komunikace

Nyní si ve čtyřech bodech uvedeme, jakým způsobem by měla probíhat efeketivní marketingová komunikace. Jako vysílač si představme reklamní agenturu, která se stará o propagaci našeho webu (samozřejmě si toto můžeme dělat i sami) a jako přijímač naše potenciální zákazníky.

Schopnost vysílače dobře a jasně komunikovat – To znamená dokázat vytvořit takovou zprávu, které bude zákazník rozumět, pochopí ji a bude se podle ní rozhodovat. Sdělení musí být jasné, výstižné a pro zákazníka i dobře interpretovatelné:  když ho dokáže bez potíží sdělit třeba kolegům v práci, hned budete mít o zákazníky navíc!

Schopnost vysílače vybrat dobré médium – Nejdůležitejší v přenosu naší marketingové zprávy je, jakým způsobem se dostane k zákazníkovi. Důležité je zvážit, zda-li využijeme pouze formu internetovou (bannery, placené odkazy), či je vhodné k ní připojit ještě další (rádio, televize, inzeráty v místním tisku, letáčky). Vždy záleží na rozsahu našeho internetového projektu a také na tom, jaký rozpočet máme k dispozici.

Schopnost vysílače vybrat vhodného příjemce – Pokud se nám podaří zvolit správnou zprávu a formu jejího doručení je před námi ještě jeden náročný úkol: zvolit cílovou skupinu naší kampaně. Možná si říkáte, že by bylo vhodné volit cílovou skupinu již jako první z předchozích bodů, a máte pravdu! Skutečně volba cílové skupiny je velmi podstatná a na základě toho, komu chceme sdělení předat, se musí upravit i typ a cesta našeho sdělení.

Schopnost (nálada, čas, možnosti) příjemce přijmout a dobře dekódovat poselství – Tento poslední bod v naší pomyslné čtveřici úkolů je jakousi zpětnou vazbou, zda-li se nám podařilo vybrat dobrou cílovou skupinu a tu dokázat zaujmout. I přes správnost cesty a sdělení se může stát, že reakce nebude optimální. Proto je důležité správně zvolit i načasování, kdy naší zprávu vyšleme. Uznejte sami: startovat web se zimním oblečením v půli června nebude asi nejlepší krok.

Pokud se vám podaří vhodně složit čtyři předchozí body, úspěch vaší kampaně je zaručen. Po přečtení tohoto článku již možná víte, jak nejlépe oslovit své zákazníky, nebo jste se alespoň dozvěděli, co vlastně marketingová komunikace je. Ať tak či onak je dobré si pamatovat, že volba marketngové komunikace vyžaduje vždy cit a trochu vlastní invence.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů