V průběhu prosince a ledna bylo novinek a vylepšení tolik, že jsme o tom nestíhali ani psát samostatné články. A tak teď přinášíme jeden, o to obsáhlejší. Pojďme se mrknout na to, co jsme na přelomu roku přidali, nebo vylepšili v e-shopech od Shoptet.

Usnadnění práce

Export dokladů do Pohody

Přidali jsme možnost exportovat daňové doklady (Objednávky / daňové doklady) a zálohové faktury (Objednávky / zálohové faktury) i do účetního softwaru Stormware Pohoda. Přes tlačítko “export” v pravém horním rohu si můžete zvolit rozsah exportu a následně získáte příslušný xml soubor pro import od Pohody.

Export dokladů do Pohody

Nástroj na detekci chybného kódu

Přímo na e-shopu, v horní černé administrátorské liště, vám přibyla položka Uživatelské úpravy, kde máte možnost všechny uživatelské úpravy (vlastní HTML kódy, widgety apod.) na 3 minuty vypnout. Tím je vypnete ale pouze na svém počítači, zákazník uvidí všechny funkce i nadále aktivní.

Tento nástroj slouží pro rychlou detekci toho, zda-li v případě, že se váš e-shop nezobrazuje správně, není chyba ve vámi vložených kódech (ať už se jedná o individuální úpravy v HTML editoru, nebo různé měřící kódy). Pokud vypnete vlastní uživatelské úpravy a stránka vypadá v pořádku, problém bude s největší pravděpodobností právě ve vašich vlastních úpravách či v použitých doplňcích (widgetech). Nemusíte tak čekat na naši reakci a můžete tak chyby detekovat a opravovat si je rychleji přímo sami.

Nástroj pro detekci chybného kódu

Rychlejší pohyb v menu administrace

Upravili jsme fungování hlavního menu v administraci e-shopu tak, abychom vám ušetřili klikání a urychlili cestu do nejčastěji navštěvovaných sekcí administrace.

  • Pravá (textová) část tlačítka standardně rozbaluje a sbaluje menu,
  • zatímco kliknutím na ikonku vlevo na tlačítku se dostanete přímo na první položku v menu. Díky tomu se tak jedním kliknutím dostanete přímo do přehledu objednávek apod.

Rychlejší pohyb v administrace_změna chování levého menu

Úprava a vylepšení šablon

  • šabloně Echo jsme vychytali všechny mouchy a mohla se tak zbavit příznaku BETA. Nyní je v ostrém provozu a můžete ji plně využívat. Jedna z hlavních novinek je možnost vybrat si v nastavení vzhledu ze dvou variant fontů (patkový a bezpatkový)
  • Zjednodušili jsme filtr řazení produktu v kategorii na e-shopu pro šablony Soul a Techno
  • Začistili jsme drobnosti na šablonách Pop, Rock a Soul (vycentrování či přetékání prvků, apod.)
  • Vylepšili jsme registraci zákazníka v šabloně Techno

Nový modul Hodnocení zákazníků

Připravili jsme pro vás nový modul Hodnocení zákazníků (Zákazníci / Hodnocení zákazníků), který vám pomůže lépe identifikovat věrné a pravidelné zákazníky (popř. ty, kteří na ně aspirují), nabídnout jim v pravý čas například určitý nadstandardní servis. A zároveň vám pomůže lépe rozeznat ty zákazníky, se kterými nemáte dobrou zkušenost a po kterých byste si měli například vyžádat platbu zálohy předem, abyste si zakázku pojistili.

Co vše nový modul umožňuje? Je toho hodně a proto si zasloužil svůj samostatný článek – Mějte přehled o svých zákaznících.

Ostatní vylepšení

  • Odkazy na informativních stránkách a článcích vašich e-shopů se nyní zbarvují vámi nastavenou sekundární barvou (viz Vzhled a obsah / Editor)
  • Aktualizovali jsme panel online plateb (Vzhled a obsah / Šablony / Rozvržení / Panel on-line plateb), které se zobrazují v banneru platebních metod
  • Textový editor (pro psaní textových sekcí e-shopu – popisků produktů, článků apod.) jsme aktualizovali, dostal tak modernější vzhled a funkce
  • Zjednodušili jsme práci s bannery (Vzhled a obsah / Bannery)
  • Umožnili jsme, aby Česká pošta automaticky avizovala adresáta jak e-mailem tak SMS (jsou-li uvedené obě informace)

Vyhledatelnost a zobrazení na Google

SEO vylepšení pro články

Rozšířili jsme možnosti Základního SEO (Marketing / Základní SEO) – nyní můžete hezky zobrazovat ve vyhledávačích i své články. A to díky značce #description#, která začátek obsahu stránky propíše pro vyhledávače (ty ho čtou z tzv. “meta tagu ‘description’“). Stačí si tuto značku vložit do řádku “Popis stránky” u sekce “Webové stránky & Kategorie” (věta by pak vypadala např. takto: #TITLE#, #DESCRIPTION#).

Tím si zajistíte, že i články (nejen produkty, které už tuto možnost umí dlouho) budou mít ve výsledcích vyhledávání plnohodnotný a pěkný popisek a tím pádem větší šanci na proklik k vám.

Description článek

Porovnávače zboží a ostatní prodejní místa

Heureka.cz

  • Heureka podporuje pouze dopravce, kteří zasílají zboží až domů, z toho důvodu již nebude podporovat dopravce PPL ParcelShop. Ten již nebude XML feedem do Heureky zasílán
  • V sekci Propojení / Heureka / XML feedy máte nyní možnost zaškrtnout, zda se do Heureka.cz odesílají informace o vámi nabízených dopravách
    Info o dopravě - Heureka
  • Doplněk k názvu produktu – Přidali jsme novou funkci, díky které máte možnost vyplnit doplněk k názvu produktu. Doplněk vyplníte v detailu produktu na záložce Pokročilé a typicky se jedná např. o + dárek zdarma či + garance spokojenosti. Tento doplněk se pak zobrazuje jak na e-shopu, tak se i odesílá do srovnávačů zboží, které s ním umějí samostatně pracovat a kde může být vaší konkurenční výhodou.
    Doplněk k názvu produktu - pro Heureka.cz

Vylepšení modulu Aukro

  • Do systému Aukro (Propojení / Aukro) se nyní posílají fotografie vždy ve větší velikosti
  • Heslo pro Aukro nyní podporuje i speciální znaky

Co plánujeme dále?

Příští rok se zaměříme na maximální vyladění stávajících funkcí (nebudeme měnit jejich logiku, jen je zlepšovat a zjednodušovat), tak abyste dostali co nejvíc z toho, co už nyní používáte – na vylepšení se můžete těšit například u slevových kupónů, newsletterů, statistik, práce s objednávkami, s doklady atd.

Drtivou většinu “standardních” funkcí, jaké můžete v eshopu mít, už nabízíme. Nyní se tedy zaměříme na takové, kterou bývají jen součástí individuálních (a několikanásobně dražších) systémů. V loňském roce to byl například Pokladní systém, díky kterému můžete na jednom místě provozovat a spravovat jak kamenný, tak online obchod. Pro letošní rok máme připravené velké množství funkcí, které vám usnadní samotný prodej, i práci se zákazníky.

Máme mnohem více prostoru na to, abychom se věnovali vylepšování stávajícíh šablon (neustále provádíme drobné vylepšení, které vám pomáhají zlepšovat pozice ve vyhledávačích a zvyšovat konverze), a současně s tím i přípravě nových moderních šablon. Nikdy nepůjdeme cestou vytvoření stovek “klonů” plus mínus té samé šablony – místo kvantity sázíme na kvalitu, přičemž každou ze šablon si mohou zákazníci uzpůsobit přesně podle svých individuálních potřeb. A ty šablony, které máme naplánované, budou opravdu něco na českém trhu výjimečného (stejně jako letos např. šablony Techno, Echo, Rock nebo Soul) – nechte se překvapit! :)

S láskou Shoptet

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop v naší službě Shoptet.cz