Zvládněte Inbound marketing

Při podnikání, nejen na internetu, máte dvě základní možnosti jak získat zákazníka. Můžete si zvolit mezi push a pull strategií. Při push strategii se jedná o outbound marketing, kdy jste aktivní článek vy a snažíte se oslovit každého jednotlivého zákazníka. Ať se jedná o telemarketing, pay-per-click reklamu či klasickou reklamu v médiích. Je již známo, že tyto techniky jsou ztrátové a ne vždy efektivní. A to je důvod, proč je výhodnější zaměřit svoje online podnikání na Inbound marketing. Tato pull strategie vám dopomůže, aby si informace o Vašich produktech a službách hledali aktivně sami zákazníci.

Videa na YouTube, aktivita na sociálních sítích, blogy – místa kde můžete zákazníkům nabídnout zajímavý obsah, který vzbudí jejich zvědavost a zájem o Vaši firmu. Sami tak posléze začnou hledat více informací a aktivně dohledávat, co jste vlastně zač. A jak je nejlepší začít s inbound marketingem?

Definujte si cílovou skupinu

Jako všude jinde, je i zde velmi důležité pochopit své zákazníky. Nejprve než začnete vytvářet obsahy, určete, jaké máte typy zákazníků. Zjistěte, jaké přání mají, co se chtějí dozvědět, co je zajímá a co je nadchne. Nejjednodušší cestou je, když si zanalyzujete zákazníky, které jste získali už v minulosti. Rozdělte si je dle typů (například demografických, apod) a odhadněte, co mají společného s Vašimi zákazníky potencionálními.

Zajistěte si požadovaný zájem

Když už máte obecné povědomí o Vašich zákaznících, můžete se svou strategií přesně zacílit. Kam přesně záleží na hlavních cílech stanovené komunikace a strategii. Ať je to odběr informací z webovek či sdílení obsahu z nejrůznějších sociálních sítí. Docílit W-O-M komunikace je velká výhra na poli Inbound marketingu. Abyste WOM dosáhli, ujasněte si, která skupina preferuje spíše články a kdo raději sdílí YT videa. Velmi důležitý je i výběr sociální sítě. Ta nejpopulárnější nemusí být nejlepší volba. Neřiďte se tím, co je nyní v kurzu, ale tím, kde se nejvíce pohybují vaši potencionální zákazníci.

Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu

Nevyplňujte toto pole:

Také je velmi důležité, abyste se na dané síti vhodně reprezentovali. Staňte se plnohodnotným členem, udělejte si čas na vypilování profilu firmy. Komunikujte, sdílejte a to i nad rámec vašich vlastních marketingových cílů.

Změřte si úspěšnost

Všechny Vaše cíle by měli být samozřejmě měřitelné. Měli byste být schopni zjistit, která z aktivit přitáhla nejvíce zájmu a která naopak nejméně. K měření výsledků může jednoduše dopomoci i služba Google Analytics.

Tak nebojte se o sobě mluvit. Popostrčte ostatní, aby o vás mluvili. Díky této vrozené lidské vlastnosti si tak můžete ušetřit nejen spoustu peněz, ale i energie.

Zdroj: www.etrepreneur.com 

Navigace pro příspěvek

1 komentář

  1. Lukáš Pítra napsal:

    Nejsem si 100% jistý, jestli říci, že push nástroje jsou a priori ztrátové a neefektivní je šťastné. Ono ani ten trendy inbound marketing nemusí být vždy efektivní a přínosný. Více v mém aktuálním článku na téma inbound marketing (a SEO) http://www.lukaspitra.cz/pocujte-kefalin-co-je-to-inbound-marketing/

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů