Zajímavá využití QR kódů v marketingu

I když to nejspíš ví málokdo, QR kódy už jsou na světě od počátku devadesátých let, nicméně až v poslední době se dostávají do širšího povědomí veřejnosti a to hlavně díky boomu chytrých telefonů. Podle průzkumu, který udělal comScore, používá v USA 20 miliónů majitelů mobilů své zařízení ke skenování QR kódů. To sice v celkovém kontextu nemusí vypadat jako nějak zázračně vysoké číslo, ale základ je to slušný vzhledem k tomu, že se dále očekává masový nárůst.

Nejčastěji se dnes QR kódy využívají k tomu, abyste navedli ostatní na nějaké podrobnější informace, více zapojili apod. To ale pochopitelně nejde bez toho, abyste je zaujali a oni tím pádem měli důvod k interakci. V dnešním článku uvidíte několik opravdu kreativních postupů, jak toho lze docílit. Třeba vás při čtení něco napadne a získáte novou inspiraci, nebo vám to může posloužit alespoň jako zajímavost a rozšíření obzorů.

Nový způsob nakupování

Začalo to v Jižní Koreji (konkrétně Tesco) a dnes už se s tím jako vůbec teprve třetí stát na světě mohou pochlubit i Češi. Abyste nemuseli chodit do supermarketů a vystávat fronty, umístili obchodníci na veřejná místa (typicky do metra) jakési bannery, kde je nabídka na obrázcích a vedle každého je společně s cenou i QR kód. Pokud ho přečtete mobilním telefonem, navede vás na stránky prodejce a vy zboží jednoduše nakoupíte online. V Koreji už je to masově populární záležitost, u nás se s tím zatím můžete setkat pouze na několika stanicích metra (Muzeum, Flora apod.), ale do budoucna se to jistě bude dále rozšiřovat.

Informace

Jak už jsem říkal, QR kódy se často využívají na navedení k doplňujícím informacím. Přesně takovou cestu zvolilo muzeum v americkém Clevelandu, které vedle každého exponátu umístilo QR kód, který vás odkáže na audio prohlídku, hlubší informace apod.

Podobné je to už v některých kavárnách a vinařstvích. Než abyste měli na kelímku nebo ubrousku pouze jméno prodejce, objevují se zde už i QR kódy, díky kterým se můžete dozvědět, odkud vaše káva, či víno pochází, čím je specifické apod.

Odměny

Zajímavou kampaní se také předvedli společnosti Taco Bell (rychlé občerstvení) a výrobce populární limonády Mountain Dew. Vyhlásili, že pokud si v Taco Bell koupíte tuto jednu velkou limonádu, můžete si prostřednictvím QR kódu na kelímku stáhnout jednu písničku z internetu zdarma. Vzhledem k tomu, že Mountain Dew je oblíben především mezi mladými lidmi, kteří mají o nové technologie zájem, získala tato kampaň poměrně rychle přes 200 tis. stažení hudby.

Něco výměnou

Známý Verizon na to šel také trochu jinak. Umístil do svých kamenných prodejen QR kódy, prostřednictvím kterých mohli návštěvníci sdílet nějakou zajímavou informaci týkající se prodejce na svém Facebook profilu. Pokud si díky tomuto odkazu jejich přítel koupil u Verizonu mobil, získal majitel profilu rovnou smartphone. Výsledek? Nárůst prodeje o 200%, investice 1000 dolarů, která vydělala 35 tisíc, a přítomnost Verizonu na více než 25 tisících profilů.

I když jsou to příklady především z USA, kde jsou samozřejmě QR kódy zaběhnuté o něco víc než u nás, nebojte se být inovativní a zkusit je využít ve svůj prospěch. Těchto několik příkladů vám může posloužit jako důkaz, že fungují, stačí jen mít dobrý nápad.

Zdroj: Mashable

Navigace pro příspěvek

  1. QR KOD napsal:

    Dobrý den,
    dovolím si vložit odkaz s přehledem používaných qr čteček:

    http://www.qr-kody.cz/qr-ctecka

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů