Ušetřete 75 % výdajů za přednostní výpis na Heureka.cz a Zboží.cz

„Vyhledávače zboží (cenové srovnávače) mohou být nejlepším místem na internetu pro prodej vašeho zboží z eshopu. Nastavte si je správně, ušetříte!“

Zákazník chodí na vyhledávače zboží s otevřenou peněženkou

Vyhledávače zboží jsou právem považovány za vhodné místo na internetu pro prodej zboží z e-shopů. Návštěvníky jsou totiž potencionální zákazníci, kteří mají opravdový zájem o koupi. Vědí přesně, co chtějí koupit a tyto portály navštíví proto, aby získali rychlé srovnání nabídek online. Svůj obchod (e-shop) si pak vybírají nejenom podle ceny, ale i dle relevantních doporučení.

Jak se dostat do srovnávacího nákupního košíku?

Věnujte velkou pozornost a čas při vyplňování údajů o své firmě a produktech při registraci do vyhledávačů zboží. Aby měla vaše propagace co největší efekt, je nutné ji nejenom správně nastavit, ale pečlivě pracovat i se systémem prokliků.

Konkrétní vybrané tipy pro efektivní optimalizaci zápisů ve vyhledávačích zboží vám přináší David Bauckmann ze společnost Effectix.com:

Efektivní tipy a rady pro srovnávač Heureka.cz

V systému Heureka.cz můžete zvýhodnit své inzeráty pomocí placené inzerce. Existují však ještě další velmi důležité parametry, které doporučujeme splnit, aby se vaše zboží objevilo na prvních pozicích.

1) Ověřeno zákazníky

„Ověřeno zákazníky“ je velmi zajímavý systém, který nakupujícím dává jistotu, že hodnocení zboží jiných uživatelů je skutečně relevantní a nikoli smyšlené. Hodnotit mohou totiž jenom skuteční zákazníci.
Pro dosažení tohoto “certifikátu” je nutné podepsat písemnou smlouvu mezi vaším eshopem a provozovatelem Heureky. Následně si nainstalujete speciální kód do svého eshopu, který bude měřit skutečné zákazníky a po čase je vyzve k hodnocení.

Ukázka, jak vypadá ve výpise eshop s tímto speciálním certifikátem:

2) Dodací doby

Uvádějte v XML feedu svého eshopu dodací doby zboží. Jejich uvedení má zásadní vliv na pozici ve výpise výrobků. Vybrali jsme konkrétní případ klienta, který neuváděl dodací dobu a měl nastaveny aukční prokliky v ceně 8 Kč/klik. Ani při tak vysoké ceně za proklik se na první pozici nedostal. Na první pozici ve výpise výrobků se objevil poté, co dodatečně přidal údaj o dodací době. Na této první pozici zůstal i přesto, že jsme pak cenu snížili na pouhé 2 Kč/klik! Klient tak ušetřil 75 % nákladů, které by i nadále zbytečně platil za mnohem horší pozici.

3) Cena zboží

I přes různé možnosti zvýhodnění zůstává stále cena základním kritériem pro pořadí zboží ve všech srovnávačích. Pokud tedy vaše ceny jsou podstaně vyšší oproti konkurenci, budete první pozice ve výpisu těžko dosahovat.

Efektivní tipy a rady pro srovnávač Zboží.cz

V průběhu září došlo k významné změně v systému Zboží.cz. Do 20.9. bylo možné zvýraznit výrobky ve Zboží.cz pouze za jednotnou cenu 1 Kč za kliknutí. Po tomto datu je možné cenu určovat individuálně a stejně jako v PPC systémech. I zde platí pravidlo “čím více platíte, tím výše ve výpisu jste”.  Ale ne tak úplně – viz níže.

Některým našim klientům jsme aukční prokliky zprovoznili. Jako ukázku jsem vybral jeden středně velký eshop. Graf níže ukazuje, jak se zvýšil počet prokliků po 1.10., kdy jsme provedli potřebná nastavení.

 Ceny je možné nastavovat několika způsoby:

  1. v XML feedu s ostatním zbožím – tedy každý výrobek může mít jinou cenu
  2. definováním cen u konkrétní kategorie zboží
  3. nastavením v administraci podle ceny zboží

První možnost je rozhodně nejvhodnější, neboť můžete u každého produktu zohlednit svou marži a individuálně definovat, jak velkou cenu jste ochotni za proklik zaplatit.

Rozhodně doporučujeme všem inzerentům tuto možnost vyzkoušet.

 

Odpovědi na často kladené otázky ohledně Zboží.cz:

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů