TOP 3 nejlepší přednášky ze ShopCampu

Jubilejní 5. ročník ShopCampu, konference ze světa e-commerce, je minulostí. Přinášíme vám postřehy z nejlepších přednášek.



Stejně jako u předchozích 4 ročníků ShopCampu, i ten pátý byl bleskurychle vyprodaný. Na programu bylo 12 přednášek a podobný počet workshopů. Hlavní roli hrála jak jinak než spousta zajímavých informací ze světa e-commerce.

Vybrali jsme 3 přednášky, které nás bavily nejvíc, a sepsali pro vás hlavní postřehy. Mezi spíkry nechyběl ani náš marketingový šéf Radek Hudák, který rozebíral data. Toho jsme z důvodu objektivity do naší “soutěže” nezahrnuli, ale narovinu – byl samozřejmě nejlepší. Jeho přednáška byla natolik strhující, že se o něj dokonce popraly – i když jen slovně – ženy z publika.

1. Martin Hausenblas

20 let v e-commerce a logistice

Martin Hausenblas je spoluzakladatel Liftago a ADLER Czech. Jeho přednáškou byl v podstatě jeho příběh. S publikem se podělil o některé své principy přesně tak, jak si na ně během života přišel. Mluvil o svých podnikatelských začátcích i o tom, jak se mu z Adlera povedlo vybudovat firmu, která je dnes jedním z největších výrobců a vývozců reklamního textilu v Evropě.

Zajímavá Adler čísla:

Narozdíl od většiny ostatních spíkrů nebylo jeho hlavním tématem, jak víc vydělat nebo jak minimalizovat náklady. Naopak řešil morální aspekty a udržitelnost, která je jednou z priorit jeho firmy. Mluvil o tom, že když má člověk možnost, měl by ji využít pro dobrou věc. Jasným příkladem je jeho sponzorování chudých dětí ze slumů, kterým dal šanci na vzdělání a lepší život.

2. David Mareček

Za lepší weby! Nejčastější faily na webech, jak je odhalit a odstranit

David Mareček šel ve své praktické přednášce cíleně po tom, jaké chyby se opakovaně objevují na českých e-shopech. Na každou si připravil řešení a občas i vtipný komentář. A nejen to. Aby e-shopaře opravdu někam posunul, rovnou pro to něco udělal a připravil užitečné nástroje jako například tabulku priorit nebo GA dashboard.

Kromě jiných nedostatků jsme si tak mohli poslechnout třeba o tom, že kromě vymazlené home page je potřeba zamakat i na dalších stránkách. A to hlavně na těch, které máme připravené jako landing page pro PPC kampaně nebo které jsou pro nás důležité z hlediska SEO. Není totiž dobré lidi nalákat na něco, čeho se pak ani nedočkají. Stejně jako není dobré dělat jim z e-shopu bludiště, což jste se dozvěděli i z našeho článku 10 kroků, jak pohřbít e-shop.

Zajímavý byl také tip na to, jak udělat lepší a kvalitnější produktové stránky, konkrétně popis produktů. David Mareček doporučuje vždycky napsat radši víc než míň a hlavně přehledně. Zákazníci by vždycky měli vědět například to, co všechno je obsahem balení – mimochodem dobrý tip na prolinkovaný odkaz na příslušenství, třeba baterky do ovladače a podobně. Taky by měli vždycky, tj. z jakékoli stránky webu, vědět, kolik stojí doprava a platba a jaké jsou konkurenční výhody, aniž by to museli někde v e-shopu složitě hledat.

Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu

Nevyplňujte toto pole:

 

3. Petra Stupková

Nejčastější GDPR chyby v online podnikání

Téma GDPR ještě pořád hýbe Českem. Víc než v jiných zemích. Proč? Podnikatelé v něm našli dalšího strašáka ze strany Evropské unie a pořád nevědí, jak s novou právní úpravou zacházet. Všechny obavy se pokusila rozmetat Petra Stupková, advokátka se zaměřením na e-commerce a ochranu osobních údajů. Co si e-shopaři z přednášky odnesli?

GDPR neznamená, že ke všemu potřebujete souhlas. Je to totiž jen jeden ze šesti právních titulů ke zpracovávání osobních údajů. Mezi další dva nejpoužívanější patří plnění smlouvy nebo oprávněný zájem. Rozdělte si tedy databázi zákazníků podle nich.

Pokud projde zákazník na vašem e-shopu celým objednávkovým procesem, nemusíte ho na konci žádat o souhlas se zpracováním osobních údajů, stačí ho jen informovat. V rámci oprávněného zájmu mu taky můžete dál posílat newslettery.

V momentě, kdy byste zákazníkovy osobní údaje chtěli využít k činnosti, kterou už nezastřešuje oprávněný zájem (personalizovaná reklama, remarketing), bez souhlasu se neobejdete.

Obchodní podmínky jsou základ. Pokud je plánujete kvůli GDPR předělávat, dejte si s nimi trochu práce. Vytvořte si v podmínkách samostatnou část vyhrazenou práci s osobními údaji a v pár bodech ji popište. Je to lepší, než násilím vmáčknout doprostřed textu nicneříkající floskuli. Pokud zpracováváte osobní údaje, ujistěte se, že máte s druhou stranou uzavřenou zpracovatelskou smlouvu.

Hlavní je přehlednost a snadný přístup k informacím. Postarejte se o to, aby zákazníci měli možnost bez potíží najít vaše obchodní podmínky i zásady ochrany osobních údajů. GDPR není žádná věda. A pokud v něm pořád máte hokej, mrkněte na náš speciál k GDPR, kde se dozvíte všechno potřebné. Nebo kupte některou vychytávku z našeho nadupaného GDPR e-shopu.

Související články:

Facebook
Twitter

Navigace pro příspěvek

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů