Pryč s novou, sem s novější.
Alespoň to je věta, kterou tvrdí Gary Tan na základě průzkumu dělaným společností Posterous. Gary se zeptal 500 teenagerů a mladých dospělých, které platformy ze sociálních médií používají pravidelně. Ačkoliv většina z obou skupin (55% teenagerů a 52% z mladých dospělých) uvedla Facebook, ještě více (61% teenagerů a 57% mladých dospělých) jich uvedlo právě Tumblr – bloggerskou platformu. Sociálním sítím Twitter a Instagram klesla výsledná procenta mezi 10 a 20 procent pro každou skupinu.
„Facebook je místo, kde se jak teenageři, tak i mladí dospělí mohou spojit s rodinou a s několika přáteli,“ uvedl Tim Peter, konzultant pro digitální marketing. „Tumblr je místo, kde se spojují podobně smýšlející lidé, kteří se zajímají o podobná či stejná témata.“
Znamená to tedy, že značky, a to zejména ty, které cílí právě na tyto dvě publika, mají své úsilí na poli sociálních médií přesunout od Facebooku a Twitteru směrem k Tumblr? Majitelé značek a jejich komunikátoři tvrdí, že Tumblr je pro ně jednoduše přínosem. Ovšem na druhou stranu, odborníci přes sociální média říkají, že Facebook stále zůstává základním nástrojem pro sociální komunikaci, i když není na vrcholku oblíbenosti u zástupců ze středních a vysokých škol.
„Tumblr může být pro některé značky obrovská výhoda,“ tvrdí Victoria Jent, majitelka Ajent Communications. Například její klient Manic Panic, značka zabývající se líčením a kosmetikou na vlasy, si na Tumblr vede opravdu dobře. „Díky Tumblr máme mnohem více zapojení, než z kterékoliv jiné sociální platformy,“ dodává. „Tento víkend jsme zaslali obrázky rtěnky a získali jsme 100 reblogů za pár hodin. U Facebooku bychom tento typ zapojení ani nemohli čekat. Naši následovníci chtějí vidět skutečné lidi, jak nosí náš make-up. Chtějí vidět, jak ostatní lidé prezentují sami sebe.“
Asya Rahim, majitelka Kissidy butiku, tvrdí, že Tumblr je součástí její mediální strategie od úplného začátku podnikání. „Dávám si na čas s výběrem obrázků, které jsou dost atraktivní na to, aby si získaly své stoupence a následně tak i získaly prokliky na mé webové stránky,“ tvrdí Rahim. „Tumblr jako nástroj pro psaní využíváme jenom velmi zřídka. Pokud chceme něco sdělit, tak spíše ve formě obrazové citace nebo rychlého tipu v podobě grafiky.“
I Tim Peter tvrdí, že Tumblr není rozhodně textově přátelský. „Tažným koněm na Tumblr se zdá být krátký, mediálně bohatý obsah, jako jsou videa, obrázky a na Tumblr asi nejoblíbenější animované gify,“ říká Peter. „Společnosti, které se dobře vyznají v designu a nejrůznějších médiích, budou zřejmě na této platformě velmi dobře fungovat.“
Jak Jent poznamenala, Tumblr se hodí na některé značky více, nežli na ostatní. „Značky, které na Tumblr výborně fungují, mají většinou produkty zaměřené na dospívající spotřebitele a spoustu vizuálně zajímavých věcí, které mohou sdílet,„ říká Jent.
I Johnatan Rick, prezident The Jonathan Rick Group, tvrdí, že ne všechny značky potřebují do svých marketingových strategií přidat i komunikaci na Tumblr. „Zaměřuje se především na značky pro mládež, které najdou svůj výklenek mezi ostatními a zároveň mají i důvtipné publikum,“ tvrdí. „Samozřejmě, pokud toto popisuje právě vaší zákaznickou základnu, pak pro vás Tumblr bude dávat perfektní smysl.“
Přesto Peter poukazuje na to, že spousta značek, ať už praštěných, pro teenagery, diletantských a nebo i žádných z těchto kategorií, si na Tumblr dokázaly vybojovat své místo. Značky jako Condé Nast, Traveler, Standard Hotel, IBM, American Express Open Forum, Hlt Record Joe, Disney, Coca-Cola a Sesame Street a mnoho dalších je na Tumblr aktivně přítomných. „Tak dlouho, jak budou ovlivňovatelé a jednotlivci se kterými se chcete propojit, přítomni na Tumblr, bude celá strategie méně o tom, jestli je to „to“ pravé pro vaši značku a více o tom, jestli jste s komunitou na Tumblr propojeni správným způsobem,“ dodává Peter.
„Tumblr nenahrazuje všechny funkce Facebooku,“ říká Shel Holtz z Holtz Communication + Technology. Tvrdí, že stoprocentně věří tomu, že jsou mladí uživatelé více nakloněni k Tumblr, nežli k nějaké jiné sociální platformě, ale to samozřejmě neznamená, že Facebook, či cokoliv jiného, hodlají hromadně opouštět. Dle něj by značky neměly Tumblr ignorovat, stejně tak by ale neměly ani snižovat své úsilí, které dávají jiným sociálním médiím.
Peter k tomu dodává, že značky by měly pamatovat na fakt, že Facebook stále přitahuje asi čtyřikrát více návštěvníků nežli Tumblr. „I s nižším proniknutím mezi demograficky mladší, může být v souhrnu přilákáno více mladých návštěvníků,“ říká. „Co je důležité, je kolik času tito mladí spotřebitelé tráví na svých stránkách a kde je znatelný růst. A právě díky těmto aspektům Tumblr vyhrává tento pomyslný závod.“
Zdroj: www.prdaily.com
Napsat komentář