V minulém článku jsme mluvili o sociálních sítích, jejichž používání byste při provozování e-shopu měli zvážit. Dnes se podíváme na to, jakým způsobem zde komunikovat.
5 rad pro všechny sociální sítě
Zvolte si svůj „tone of voice“. To je jazyk, kterým budete k fanouškům a followerům promlouvat. Vaše komunikační strategie by měla být konzistentní a odpovídat vaší celkové image.
Sdílejte věci, které vaše fanoušky zajímají. Informace týkající se vašeho byznysu, slevové nabídky, soutěže, informace ze zákulisí a podobně.
Nikdy nebuďte agresivní a neútočte na své fanoušky nebo followery. Nezapomeňte, že jako obchodník na internetu jste na přízni či nepřízni uživatelů internetu existenčně závislí. Lidé nemají rádi drzost a mohou vás dohnat i k bankrotu.
Správný příspěvek je takový, který nabádá k odpovědi. Většina sociálních sítí zvýhodňuje výsledky, které jsou diskutované a oblíbené.
Pamatujte na autorská práva. Obrázek, který najdete na internetu, někdo vytvořil a patrně k němu má autorská práva. Sdílením na sociálních sítích je porušujete.
5 pravidel komunikace na Facebooku
Nezakazujte fanouškům přispívat na vaši zeď. Na fanoušky to bude působit, že se bráníte komunikaci a bojíte se kritiky.
Vaše příspěvky se bez připlácení prakticky nemohou dostat ke všem vašim fanouškům, proto je důležité, aby měly potenciál sdílení a šířily se virálně. Šíří se zpravidla obsah užitečný, překvapivý, zábavný nebo kontroverzní.
Facebook při zobrazování příspěvků v newsfeedu upřednostňuje obrazový materiál před textovým a interní před externím (odkazy).
Nepořádejte soutěže přímo na vaší stránce, je to proti pravidlům. Pravidlům organizování soutěží se bude věnovat jeden z dalších článků.
NIKDY nemažte příspěvky vašich fanoušků, i kdyby vás neprávem kritizovaly! To se mnohdy rovná instantní smrti.
5 pravidel komunikace na Twitteru
Tweetuje váš unikátní a originální obsah, tedy příliš často neretweetujte. Vaši followeři chtějí číst hlavně vaše příspěvky.
Reagujte na tweety, kde vás vaši followeři zmíní, i kdyby to mělo být jenom „favoritem“.
Netweetujte příliš často. Vybírejte ty skutečně zajímavé příspěvky, které mají potenciál dalšího šíření.
Fotografie nahrávejte rovnou na Twitter, neodkazujte na ně nikam ven. Vaši followeři si je tak budou moci zobrazit přímo bez nutnosti opouštět stránku.
Myslete na to, jací lidé Twitter používají. To, že má vaše recepční Anička narozeniny, nikoho na Twitteru moc nezajímá, to ale neznamená, že tatáž informace (pokud ji šikovně sdělíte) nemůže být veleúspěšná na Facebooku.
Rada na závěr:
Reklama na Facebooku neznamená, že posíláte tímto kanálem proti fanouškům reklamní sdělení. Je to místo, kde si s vámi fanoušci chtějí povídat a dozvídat se informace o vás. S fanoušky proto konverzujte, odpovídejte na dotazy, děkujte jim za zajímavé příspěvky, sdílejte jejich příspěvky, pokud mají potenciál sdílení a jsou pro vaše ostatní fanoušky zajímavé. Vytvoříte si tak ambasadory, vášnivé fanoušky a podporovatelé vaší značky, kteří vám mohou pomáhat s krizovou komunikací. A krizová komunikace na sociálních sítích bude naším tématem příští týden.
Napsat komentář