Proč je text pro e-shop stále důležitý

()

Přestože téma textů na e-shopech a webu obecně je na internetu velmi diskutováno, je až s podivem, kolik e-shopů tento aspekt podceňuje.

Bohužel princip „Tohle nějak zvládnu sám“ je stále velmi populární. Bohužel v případě e-shopů může mít velmi nehezké následky. Zatímco tvorbu e-shopu zahrnující grafický návrh, stabilní systém, kvalitní administraci, SEO a další věci jsme si zvykli zadávat profesionálům, u textů tomu zatím zdaleka tak není.

Někde to okopírujeme

Jeden z nejhorších nápadů je text okopírovat z podobného webu nebo podobně zaměřeného e-shopu. Nejen, že vás vyhledávače budou moci penalizovat za duplicitní text a tím pádem nebudete mít šanci na dobré umístění, ale k tomu budete označeni za zloděje. Krádeže grafiky, kódu nebo textů, o které se někteří „vykukové“ snaží bývají poměrně rychle odhaleny. Pokud jednou dostanete nálepku zlodějského webu či e-shopu, jen velmi těžko se jí budete zbavovat. Na fóru o internetovém podnikání  Webtrh  lze nalézt takových případů mnoho.

Texty nepotřebujeme, stačí obrázky

Další obrovský omyl. Opravdu nestačí mít krásný e-shop s optimalizovaným kódem a profesionálně upravenými obrázky zboží. Texty potřebují jak vyhledávače, tak i lidé. Pokud bude v e-shopu s hodinkami u každé položky stejná věta například: „Hodinky nejvyšší kvality.“ ale nic víc, rozhodně to nebude působit důvěryhodně. Texty by měli lidem říci o produktu, co nejvíce. V e-shopu si ho nemohou prohlédnout a vyzkoušet. Zároveň by v nich měli vzbudit touhu koupit si konkrétní výrobek. Prodavač v kamenném obchodě se snaží potencionálné zákazníky motivovat k nákupu, v e-shopu je musíme přesvědčit texty.

Nesmíme však zapomínat na vyhledávače. Vyhledávač potřebuje velké množství potravy a tomto případě jsou potravou slova a slovní spojení. Čím více mu jich dáme tím lépe nás bude hodnotit. Zde je však nutné dát si pozor, aby byl text čitelný i pro lidi. Nelogické opakování slova nebo slovního spojení, jen aby ho bylo na stránce co nejvíce, rozhodně nebude působit důvěryhodně.

Něco zvládnu napsat sám

Je pochopitelné, že tato možnost se jeví jako nejlevnější. Všichni jsme se na základní škole psát naučili, tak proč bychom si nemohli psát texty sami? Samozřejmě, že bychom mohli. Nicméně výsledek může být opravdu děsivý. Gramatické chyby, nelogický slovosled, nesrozumitelná struktura věty nebo absence jakýchkoliv SEO pravidel jsou nejčastějšími chybami v textech.

Najmeme si někoho

Zde se již blížíme k správnému postupu. Ve většině případů je vhodné najmout si specialistu na psaní textů, který se obvykle nazývá copywriter. Riziko tkví v kvalitě jednotlivých lidí. Například na již zmíněném Webtrhu lze nalézt mnoho nabídek  psaní textů. Často bývají i za velmi nízké ceny. Zde je nutné být ostražitý. Nejdříve se podívejte na reference člověka, který vám tyto služby nabízí. Zkontrolujte nejen, zda se vám jeho text snadno a plynule čte, ale zda je správný i fakticky a gramaticky.

Pokud to myslíte s provozem e-shopu vážně, měli byste zauvažovat investici i do kvalitních textů. V opačném případě se úspora několika tisíc může v konečném efektu nepěkně prodražit.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů