Pomůže blog prodeji?

()

Cílem každého e-shopu je přirozeně co největší množství nakupujících zákazníků. Problémem často bývá, jak je vůbec přimět, aby navštívili e-shop. Samozřejmě lze využít řadu marketingových nástrojů, jako jsou newslettery, působení v sociálních médiích nebo různé PPC systémy. Jedním z velmi vhodných nástrojů je ale i blog. Na serveru s docela zajímavým názvem MyWifeQuitHerJob lze najít několik užitečných rad.

Jako marketingový nástroj je blog přínosný v oblasti informování stávajících ale především potencionálních zákazníků. Samotné informování by bylo k ničemu, pokud by nepřineslo nějaký konkrétní pozitivní výsledek pro e-shop, a to nejčastěji nové zákazníky a rostoucí zisky. Jak a za jakým účelem je vhodné provozovat blog?

Pomůže optimalizovat

V popisku produktu často nelze vyjmenovat veškeré jeho přednosti,  nebo možnosti použití. Na blogu je však místa dost. Navíc nabídnutí zajímavého obsahu, který je určitým způsobem spojen se sortimentem e-shopu může přesvědčit potencionálního zákazníka ke koupi. Ale zpět k SEO. Výše zmíněný článek nabízí poměrně užitečnou radu.

Předpokládejme, že e-shop disponuje nějakou FAQ (často kladené dotazy) sekcí nebo modulem pro pokládání otázek prodejci. Z dat, která obchodník získá z těchto modulů, sestaví žebříček nejčastějších otázek. Na blogu každé otázce bude věnovat samostatný příspěvek, který bude mít jako nadpis právě znění konkrétní otázky. V příspěvku poté budou zahrnuty odkazy na konkrétní produkt na obchodníkově e-shopu.

Produkt v kontextu

Copywriteři a marketéři často řeší otázku, jak produkt prodat. Velmi hojně používanou radou je, zabývat se především otázkou, proč by si měl návštěvník produkt koupit a proč zrovna zde. Blog nabízí široký prostor, na kterém lze produkt nebo službu ukotvit do požadovaného kontextu. Motorová pila má zcela jiný kontext než nejmódnější kabelka. V obou případech lze zasadit produkt do odpovídajícího kontextu, ale především ho požadovaný kontext  zvýraznit.

Poučený zákazník

Díky blogu lze své zákazníky i potencionální zákazníky poučit. Na jedné straně jim blog musí nabídnout skutečně hodnotné informace, nikoliv jen obecné „prázdné fráze o tom,  že produkt XY je nejlepší a basta“.  Jakmile lidé narazí na informace, které jim pomohou, spíše nakoupí v internetovém obchodu, který jim dodal užitečné informace. Majitel nebo provozovatel e-shopu tím samozřejmě získá na důvěryhodnosti a dokáže tím, že prodávané produkty výborně zná a ve svém oboru patří mezi špičku. V neposlední řadě blog umožňuje komunikovat s konkrétním člověkem, nikoliv pouze s rozhraním e-shopu.

Na blogu je místa dost

Texty a popisky na e-shop jsou velmi často omezeny místem. Musí být relativně krátké a přesto účinné. Na blogu se lze rozepsat o produktech takřka bez omezení. Obchodník bude nejen propagovat svůj e-shop, budovat si status autority v daném odvětví, ale zároveň získá zpětnou vazbu od svých stávajících nebo budoucích zákazníků.

Faktem však zůstává, že vést kvalitní blog je nejen časově náročné. Výsledek však může stát za to.

Zdroj: mywifequitherjob.com

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

  1. SMO napsal:

    Svatá to pravda. :-)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů