Pokud už jste četli první díl z této minisérie a zaujal vás, určitě se rádi něco dozvíte i o dalších pokročilých SEO strategiích, které na obyčejných portálech zabývajících se základy a tipy „jak na to“ nikdy nenajdete. Vzhledem k tomu, že je rozhodně o čem mluvit, přejdeme rovnou k věci. V případě, že vám snad první článek unikl, naleznete ho zde.
Základem úspěšného podnikání vždy bylo a bude především dokonalé sledování konkurence – jak si vede, na jakých strategiích staví a případně i menší okopírování některých postupů se na tomto „nemilosrdném bojišti“ někdy toleruje. Pokud nebudete mít představu, jak jste na tom oproti konkurentům, nikdy neuspějete. S tímto vám ale pomůže doslova geniální nástroj GoogSpy, který je naprosto zdarma. Co umí? On v podstatě jednoduše prohledává každý den internet (především ve vztahu k vyhledávači Google) a registruje nejčastější, ale i nová klíčová slova, na kterých staví nové internetové portály, nebo která začínají upřednostňovat ty zaběhlé. Tyto data pak ukládá do databáze a poskytuje je uživatelům, kteří GoogSpy využívají (přes půl milionu klíčových slov). V praxi se tak můžete dozvědět, která klíčová slova mají velkou konkurenci, která nejvíce vydělávají, nebo která jsou na vzestupu. I když vám GoogSpy možná nepřijde tak senzační jako nám, věřte, že vám tato věcička dokáže vydělat desetitisíce korun, když nemusíte investovat vůbec nic.
Jednoduchý příklad za všechny. Jste v časté situaci, kdy nevíte, jaká klíčová slova zvolit. Není nic snazšího než si najít nějakou prodejní firmu, která má prokazatelně vysoké zisky nebo návštěvnost a nechat jí prozkoumat nástrojem GoogSpy. Díky tomu získáte analýzu obsahující, na kterých klíčových slovech společnost staví, a která tím pádem lidé nakupující na internetu často vyhledávají. Pokud na ně zacílíte svůj portál, máte vlastně jistotu, že bude často vyhledávaný a tím pádem výdělečný. Běžně se za tyto analýzy platí od deseti tisíc víc. Zároveň je velmi dobré napsat do GoogSpy pouze cílové klíčové slovo, kdy vám tento prográmek „vyhodí“ posouzení jeho konkurenceschopnosti a použitelnosti. Právě takto se hledají nejlepší klíčová slova.
I když si většina rádoby profesionálů myslí, že budování dobrého ranku je založené pouze na výměně zpětných odkazů s dalšími portály, je to velká chyba. Proč utrácet peníze za výměnu odkazů, když se to dá udělat jednodušeji. Je pochopitelné, že navigační menu je na vašem portálu v podstatě klíčovým bodem SEO úpravy. Každý link z něj by měl totiž obsahovat klíčové slovo, jinak vyšší ranky nezískáte. Pochopitelně má ale navigační menu pouze omezený prostor pro odkazy, ale proč to neudělat i v ostatních částech webu? Někteří webmasteři si sice myslí, že to není možné, ale opak je pravdou a tato SEO strategie opravdu funguje. Stačí si najmout šikovného copywritera, který něco ví i o budování odkazů a této strategii, nebo si to i napsat sami – varujeme, že slova musí být v indexované podobě, což znamená, že ve stejném pádu, čísle, rodu apod., jako když jste je indexovali, takže tento postup vyžaduje velký cit pro jazyk. Například pokud máte slovo „půjčka“, Google nebude „půjčky“ registrovat jako klíčové slovo a odkaz je z hlediska ranku méně důležitý. Poté už stačí zhruba jednou týdně napsat aktualitu na hlavní stránku, která bude plná klíčových slov, na kterých budou zároveň odkazy na jiné stránky téhož webu (link to klíčové slovo samozřejmě musí obsahovat). Takto vybudujete velmi dobrý rank doslova během měsíce.
Každý server pravidelně produkuje LogFiles neboli soubory plné různých informací o stránce. I když je často začínající webmasteři mažou, protože jim připadají zbytečné, dělají v podstatě jednu z největších chyb, jaké se můžete při SEO optimalizaci dopustit. Takový LogFile totiž obsahuje i informaci o slovech, která často hledají návštěvníci na vašich stránkách. Pokud je nenajdou, je logické, že už se nevrátí. Vašim úkolem je tak lehce poupravit optimalizaci, a pokud mají tato nepoužitá klíčová slova dokonce vyšší hledanost než ta, která používáte v současnosti, není od věci úplně změnit koncept. Často ale stačí přidat záložku a lehce dolaďovat. Pokud byste díky LogFiles dokonce narazili na slovo s opravdu vysokou oblibou a hledaností, máte další tip, na co směřovat váš další web. Právě klíčová slova, která lidi takto vyhledávají, vydělávají nejvíc, tak nespěte.
Doufáme, že vám tato minisérie přinesla alespoň minimální rozšíření vašich znalostí, a pokud jste tyto SEO strategie ještě neaplikovali v praxi, začněte optimalizovat. Konkurence je velká a navíc už může být o krok napřed, tak proč dobrovolně prodělávat.
zdroj: http://www.ifergan.org/
A proč googspy nejde najít na googlu?
Samozřejmě, že jde, akorát ho koupila jiná společnost – http://googspy.com/
Ještě bych doporučil vložit vyhledávací script na vaše stránky pokud již není vyhledávač integrován ve vašem systému. Občas se i divím co chtěji uživatelé najít.