Zajímá vás automatizovaná personalizace toho, co se konkrétnímu zákazníkovi zobrazí v nabídce produktů? Podívejte se na případovou studii, která názorně ukazuje, jak celá věc funguje a jak ovlivňuje chování návštěvníků e-shopu.
Provozování e-shopu není jednoduchá věc a trh e-commerce nám neustále přináší nové výzvy. Proto stojí za to aplikovat moderní řešení. Cílem personalizované automatizace je pomoci internetovým obchodům dosáhnout lepších výsledků pomocí právě takových řešení využívajících umělou inteligenci a algoritmy strojového učení.
Personalizace nabídky produktů je jedním z nejrychleji vyvíjejících se trendů v tomto oboru. Umožní vám optimalizovat nabídku na stránkách obchodu a zvýšit zapojení uživatelů. Co to pro e-shopy znamená? Snížení počtu neúspěšných nákupních rozhodnutí a zvýšení šance udržet zákazníky v obchodě a jejich vedení k uskutečnění transakcí.
Cíle případovky
Jak vše funguje v praxi si můžeme ověřit na případu internetového obchodu Lunzo.cz, na který byl nasazen doplněk QuarticOn. Tento e-shop nabízí širokou škálu produktů, od dámského a pánského oblečení přes sportovní doplňky až po šperky a hodinky. Společným cílem byly tyto body:
optimalizace nabídky produktů dostupných v obchodě,
lepší porozumění potřebám zákazníků,
zvýšení obratu,
přizpůsobení nabídky zákazníkovi.
Ukázat zákazníkům produkty, které odpovídají jejich zájmům, aktuálním potřebám a očekáváním je možné díky zaznamenávání behaviorálních dat každého návštěvníka daného obchodu, obnovování jejich nákupních cest a předvídání jejich dalších akcí, což zase umožňuje vytvářet jednotlivé nákupní profily.
Jaké widgety doporučení byly zvoleny?
1. Hlavní stránka
Vybráno pro Tebe – každý uživatel obdrží nabídku produktů přizpůsobenou jeho aktuálním potřebám na základě jeho chování na webu obchodu, tj. podle historie produktů prohlížených a hledaných během posledních relací na stránce. Domovská stránka je na daném webu prvním místem, kam zákazník jde. Pokud okamžitě obdrží nabídku produktů, které odpovídají jeho aktuálním potřebám, ušetří čas strávený prohlížením jednotlivých karet a hledáním správného produktu.
Bestsellery – prodejní hity, které inspirují zákazníka k dalšímu nákupu. Pokud zákazník okamžitě obdrží na hlavní stránce nabídku produktů, které se nejlépe prodávají, může ji rovnou využít, což mu ušetří čas.
2. Stránka kategorie
Vybráno pro Vás – widget zobrazí každému zákazníkovi produkty přizpůsobené jeho aktuálním potřebám na základě jeho předchozích voleb a chování v obchodě, např. podle toho, jaké karty produktu prohlížel a co vložil do košíku.
Naposledy prohlížené – widget ukáže zákazníkovi produkty, které nedávno prohlížel. Ve fázi hledání správného produktu zákazník obdrží okamžitou nabídku produktů, které odpovídají jeho aktuálním potřebám.
3. Stránka produktu
Produkty podobné – widget zobrazí zákazníkovi produkty, které si uživatelé nejčastěji prohlíží společně s aktuálně zobrazenými produkty; doporučení jsou ukázána na základě skutečných rozhodnutí zákazníka, takže se může stát, že podobnost produktů není intuitivní. Pokud zákazník prohlíží nedostupný produkt, widget ho udrží v obchodě tím, že mu zobrazí alternativní produkt k nákupu. V případě zobrazování podobných produktů za nižší cenu u zákazníka, který si může dovolit koupit drahý výrobek, stejně si ho koupí a ostatní si také vyberou podobné, levnější výrobky.
Cross-selling – widget zobrazí zákazníkovi doplňkové produkty, které byly nejčastěji přidány do košíku spolu s zakoupeným produktem; jedná se o produkty přizbůsobené zboží, který si zákazník právě prohlíží. Stránka produktu je místem, kde uživatel stále posuzuje nabídku a rozhoduje se; automaticky vybrané doplňkové produkty jsou přizpůsobeny sledovanému obsahu obchodu, díky čemuž inspirujeme zákazníka k nákupu dalších produktů.
Naposledy prohlížené – produkty, které si uživatel nedávno prohlížel. Je to připomínka produktů, o které se zákazník už zajímal, která zvyšuje šance, že se je rozhodne koupit.
4. Stránka košíku
Cross-sell košík – produkty doplňkové k tomu, co je v košíku, které dokonale doplňují objednávku a jen nepatrně zvyšují její hodnotu. Účelem tohoto widgetu je navýšit hodnotu košíku a nabídnout zákazníkovi další produkty, které odpovídají jeho potřebám. Na stránce košíku je důležité vyvolat u zákazníka rychlý nákupní impuls, takže doporučené produkty nemohou být příliš drahé – jejich cena musí odpovídat hodnotě aktuálního košíku zákazníka.
Proč stojí to za to používat řešení QuarticOn?
Účelem widgetu doporučení je:
● snížení neúspěšných nákupních rozhodnutí zákazníků, ● snížení míry opuštění stránky, ● optimalizace nabídky produktu na webu obchodu, ● optimalizace nákupního zážitku, ● větší interakce uživatelů, ● zvýšený zájem o nakupování v obchodě.
Jaké jsou výsledky použitých řešení?
Zákazníkům internetového obchodu Lunzo.cz se zobrazovaly produkty, které odpovídaly jejich zájmům, současným potřebám a očekáváním, což ve výsledku vedlo ke zvýšení ukazatelů a ke zlepšení nákupního procesu. Po implementaci řešení navržených společností QuarticOn zaznamenávají internetové obchody nárůst prodeje až o 15 % a trojnásobné zapojení zákazníků. Díky použití algoritmů umělé inteligence a strojového učení systém přesně odpovídá potřebám každého uživatele. To se zase promítá do efektivity, dosažení cílů a výsledků e-shopu.
Napsat komentář