Klasická porce aktualit, kterou se snažím dávát dohromady každý týden, dnes nebude pouze o nejnovějších funkcích, programech apod., ale spojím jí i s jedním zajímavým tipem, konkrétně jak lze měřit rychlost v Google Analytics. Dále se budu věnovat Panda Farmerovi, takže pokud jste o této úpravě vyhledávacího algorytmu od Google ještě neslyšeli, čtěte dál.
Začneme nejprve tím, co to vlastně Panda Farmer je. Jak už bylo řečeno v úvodu, jedná se o úpravu vyhledávacího algorytmu, která byla uvedena na americký trh začátkem letošního roku s jasným cílem – penalizovat ve vyhledávání stránky s nekvalitním obsahem, a také ty duplicitní. I když majitelé především MFA webů se mohou díky němu doslova klepat strachy, rozhodně se jedná o chválihodnou iniciativu, která by mohla internet trochu „odvšivit“.
Výsledky jsou ale bohužel hodně špatné. Podle oficiálního prohlášení tvůrců se měl Panda Farmer dotknout tak 5% stránek, nicméně jen v USA to bylo 12-16%, což znamená, že penalizoval mnohem více stránek, než bylo potřeba. Pravděpodobně největším problémem je fakt, že Panda sráží především velké a zaběhnuté weby. Na konci dubna už byla na americkém kontinentu cítit poměrně silná vlna odporu webmasterů, protože Panda Farmer prostě nefunguje a kazí, co se dá.
Vzhledem k výsledkům v Anglii je rozšíření Panda Farmer na weby ve VB jen těžko pochopitelné a následky jsou stejně „ničivé“, jako v USA. Například 95. největší web světa ehow.com, který obsahuje více než milión návodů a 170 tisíc videonávodů, získal OPI 50% – poměr, jak byla hodnocena stránka před algorytmem Panda Farmer a na kolik jí snížil on. Naopak například britský eBay téměř stejné procento nabyl. Jen těžko lez najít něco, podle čeho Panda hodnotí údajnou kvalitu stránek, nicméně především tyto grafy jsou zajímavé:
Zmíněný portál ehow.com respektive ehow.co.uk, který ztratil zhruba 50%.
Ciao.co.uk ztratilo dokonce 94%.
Porovnávač cen letenek airfaresflights.co.uk ztratil 95%, což je paradox, protože jeho konkurenti pouze kolem 4%.
Pokud se budeme bavit o absolutních číslech, tak vítězem v poklesu je pak reviewcentre.com.
V souvislosti s hodnocením se spekuluje o tom, že jedním z parametrů kvality stránek by mohl být například pravopis, nicméně pak lze jen těžko chápat, proč to „schytaly“ stránky velkých společností, které jsou gramaticky perfektní, a naopak zvýhodněna byla například internetová fóra, kde bude pravopis poměrně pokulhávat.
Zajímá vás, jak se vaše internetové stránky načítají v jednotlivých prohlížečích, nebo zda se na vás váš poskytovatel nesnaží ušetřit a nemáte pomalejší přenosy do zahraničí? To vše jde zjistit v Google Analytics.
Tato funkce není automatická a je potřeba jí nastavit. To uděláte tak, že do vašeho současného GA kódu vložíte toto:
_gaq.push([‘_trackPageLoadTime’]);
což znamená, že celý kód bude takovýto:
<script type=“text/javascript“>
var _gaq = _gaq || [];
_gaq.push([‚_setAccount‘, ‚UA-XXXXXXXX-5‘]);
_gaq.push([‚_trackPageview‘]);
_gaq.push([‘_trackPageLoadTime’]);
(function() {
var ga = document.createElement(‘script’); ga.type = ‘text/javascript’; ga.async = true;
ga.src = (‘https:’ == document.location.protocol ? ‘https://ssl’ : ‘http://www’) + ‘.google-analytics.com/ga.js’;
var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);
})();
</script>
Podle všeho by nastavení tímto způsobem mělo fungovat, ale samozřejmě ne ihned. Nápověda uvádí, že maximálně do 24 hodin už budete mít k dispozici veškerá data. Vy pak můžete díky této funkci upravovat váš web, pokud například uvidíte, že v jednom internetovém prohlížeči jsou stránky výrazně pomalejší apod.
Na závěr přidám ještě jednu podle mě zajímavou statistiku o tom, jak rostou počty uživatelů Facebooku v zemích, které nepatří mezi vyspělé státy Evropy a Ameriky. Jasným rekordmanem je Indie, která za poslední rok hlásí nárůst o 160%. S odstupem jsou za ní pak Indonésie a Filipíny. Konkrétní čísla v této tabulce:
Napsat komentář