Obliba nakupování přes internet v době krize roste

()

Pokud se zajímáte o podnikání na internetu, rozhodně by vám neměla ujít informace o tom, že krize přeje on-line nakupování.Většina obchodníků v běžných provozovnách hlásí  nejnižší tržby v období vánočních svátků na několik let. S propadem tržeb v kamenných prodejnách to není lepší ani v ostatních částech roku. Oproti tomu podnikatelé na internetu hlásí nárůst zisku. Jak je to možné?

Nízká cena hraje hlavní roli

Nízké ceny spojené s prodejem zboží přes internet totiž přilákaly i zákazníky, kteří se dosud elektronickému nakupování bránili. Buď z obavy neznámého prostředí, nedůvěry či špatných referencí známých či přátel, nebo jen z důvodu neznalosti této příležitosti. Ti jsou obvykle vedeni snahou ušetřit, kterou dříve neměli. Nutností pro uskutečnění takového obchodu nejsou ovšem jen výhodné ceny, ale zejména spolehlivost prodejce, rychlá dostupnost zboží a žádné skryté poplatky.

„Zákazník se k nám vrátí jen v případě, že mu zboží dodáme včas, za stanovenou cenu a bez závad.,“ říká marketingový šéf jednoho z největších internetových obchodů v ČR. V této souvislosti odborníci na on-line obchodování upozorňují na problém malých e-shopů, které slibují nízké ceny, ale při realizované objednávce zboží nedokáží dodat ve stanoveném termínu, či za udanou cenu.  Tím si zavřou cestu k dalším potenciálním zákazníkům a uškodí tak nejen sobě, ale veškerým podnikatelským aktivitám realizovaným přes internet.

Nejen obchodníci vydělávají přes internet

Na internetu se daří nejen obchodníkům, ale i poradenským firmám. Ty nejčastěji využívají nižších nákladů spojených s využíváním internetu při komunikaci se zákazníkem. Paradoxně tak nastává situace, že firma, která se dostala do finančních potíží, investuje další prostředky na vypracování „redukčních“ opatření.

Ani v dobách krize neklesají příjmy firem zajišťujících internetovou reklamu a zejména pak její měření. V situaci, kdy má většina firem hlouběji do kapsy, se každá z nich snaží mít dokonalý přehled o tom, jak moc jsou jejich reklamní kampaně účinné. Jde jim zejména o to, zda-li se zhodnocují jejich prostředky vynaložené právě do reklamy.

Když se tedy podíváme, jak krize zasáhla internetové podnikání, můžeme říci, že na tom není vůbec špatně. Pokud tedy vlastníte nějaký internetový obchod, držte se zásady prodat svým zákazníkům kvalitní zboží za dobrou cenu a to co nejrychleji. Pak budete i v dobách útlumu ekonomiky vydělávat.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů