Je prodej zpětných odkazů dobrý obchod? – díl 1.

()

Se stále rostoucím počtem společností podnikajících na internetu se do povědomí  dostalo jedno slovo: „zpětné odkazy“. Ty jsou často příčinou úspěchu či neúspěchu firmy při získávání nových zákazníků. Možná proto se staly předmětem velmi častných obchodních transakcí. Nebo jste ještě neviděli inzerát „Dobrý den, prodám zpětné odkazy webu…“ ?

O co vlastně jde?

Princip prodeje odkazů na vlastní webové stránky je jednoduchou záležitostí. Potřebujeme k ní však určité náležitosti. Tou nejdůležitější je požadavek, aby web, ze kterého má vést nabízený link, měl alespoň nějaké hodnocení Google PageRank. Tento index se pohybuje v hodnotách 1 – 10,  přičemž 1 je stránka s nejnižším hodnocením a 10 stránka s hodnocením nejvyšším. Zde platí, že čím vyšší PageRank máte, tím lépe můžete prodat svůj zpětný odkaz.

Proč by měl někdo kupovat zpětný odkaz?

Kdokoli si na vašem webu zaplatí svůj odkaz (získá tedy „zpětný odkaz“) to dělá ze dvou důvodů.  Jeho prvotní motivací je snaha vylepšit vlastní stránky (zvýšit svůj Google PageRank) díky odkazu z kvalitního webu ( právě proto mají šanci na úspěšný prodej zejména stránky, které mají vysoký PageRank). Druhotnou snahou je pokus přilákat návštěvníky, kteří na vašem webu na zaplacený odkaz kliknou. Proto je nutné počítat s tím, že zpětné odkazy budete obvykle prodávat pouze v rámci svého oboru: těžko bude s úspěchem fungovat na stránkách prodejce autodílů odkaz na relaxační studio. I když i tady by se spojitost najít nechala.

Kde se dají zpětné odkazy prodat?

Pokud zadáte do Googlu výraz „prodej zpětných odkazů“ dostanete jako výsledek vyhledávání opravdu velké množství stránek, které se touto problematikou zabývají. Můžeme je rozdělit do dvou skupin:

1) nabídky či  poptávky na  diskuzních fórech k tomu určených, případně na stránkách nabízejících výdělek na internetu
2) společnosti zabývající se nákupem a následným prodejem zpětných odkazů
Jestliže se rozhodnete prodávat odkazy na svých stránách přímo (to znamená přes aukční servery, diskuzní fóra), dostanete se patrně do této situace: nebudete se muset s někým dělit o zisk v případě uzavřeného kontraktu (to je jistě výhoda), ovšem nepočítejte s tím, že to bude jednoduchá práce. Abyste dosáhli dobrých výsledků, budete se muset otáčet a umisťovat své inzeráty na příslušné weby, využívat osobních kontaktů a možná zapojit i své manažerské schopnosti.

Pokud se rozhodnete prodávat prostřednictvím zprostředkovatelských webů, počítejte zcela jistě s menšími zisky z jednoho odkazu. Budete se totiž o každý zisk dělit se zprostředkovatelskou společností, jejíž provize běžně bývá i 50%. Na druhou stranu bude práce s prodejem odkazů velmi pohodlná: pouze se zaregistrujete do systému zprostředkovatelské společnosti, přidáte do své webové stránky a je hotovo. Ale možná ne zcela: aby celý systém začal fungovat, je nezbytné, abyste do zdrojového kódu své stránky umístili kód pro zpětné odkazy. Teprve potom bude celý proces kompletní.

Jaké jsou technické aspekty?

Zpočátku se doporučuje umístit odkazy pouze na titulní stranu. Je to z toho důvodu, že se rychleji prodají. Později můžete přidat i pozice pro odkazy na vnitřních stránkách webu.
Vzhled umístěných odkazů můžete přímo na webu zprostředkovatele upravovat tak, aby designově do vašeho webu zapadaly. Pokud je takto vše připraveno, nezbývá než je čekat, kolik odkazů se prodá. O jejich umístění se nemusíte starat: jejich umístění a stažení obstarává zprostředkovatelská služba pomocí umístěného kódu.

Kde prodat přímo?

Jestliže chcete prodávat zpětné odkazy přímo, tak rozhodně dobrou volbou je české diskuzní fórum  Webtrh. Zde najdete kromě jiného velké množství nabídek i poptávek na prodej odkazů z ČR a Slovenska. Z cizojazyčných fór pak můžeme doporučit Digital Point, DNForum, V7N či SitePoint .

Text vašeho inzerátu by měl obsahovat informace o tom, na jakém webu budou zpětné odkazy nabízeny, čím se daný web zabývá a jaká je cílová skupina uživatelů, pro které je web určen. Další nezbytnou informací je PageRank tohoto webu a  návštěvnost. Nezapomeňte uvést také cenu za 1 měsíc pronájmu. A jakým způsobem nastavit cenu, aby byl zpětný odkaz prodejný? Vycházejte zejména z toho, jaký PageRank váš web má, jaká je návštěvnost a zda-li web obsahuje zajímavá témata. Můžete se také nechat inspirovat konkurencí. Pokud budeme hovořit o konkrétních částkách, u webu s PageRankem 5 se můžeme při průměrné návštěvnosti 2500 unikátních IP bavit o částce 250 – 350 Kč za měsíc. Vždy ale záleží na konkrétním případu. Potenciální zájemce můžete též motivovat slevou při objednání na více měsíců atd.

Jaké zprostředkovatelské společnosti vybrat?

Na internetu existuje nepřeberné množství společností nabízejících nákup a prodej zpětných odkazů. Vybrali jsme pro vás dva zástupce českých společností a dva zástupce zahraničních.

Mlink.cz

Zprostředkovatelský web Mlink.cz nabízí jako každá společnost tohoto typu možnost nákupu a prodeje zpětných odkazů. Inzerenti zde mají na výběr z několika reklamních formátů (reklamní lišta, banner a blok reklam). Společnost má nastavený poměrně zajímavý model stanovení ceny lišící se typem reklamního formátu. U reklamní lišty je cena stanovena fixně zprostředkovatelskou společností (na základě PageRanku  a S-ranku), oproti tomu u bloku reklam stanovuje cenu poskytovatel reklamního prostoru. Důležitou informací je, že do systému nebudou vpuštěny stránky s Google PageRankem 0 a S-Rankem 0 – 30 včetně. To nastavuje alespoň nějakou úroveň přijímaných odkazů.

Systém správy pro inzerenty i pro poskytovatele prostoru je vhodně navržen, je přehledný a jednoduchý. Potenciální zájemce o reklamní prostor si může vybrat z nabídky asi 600 webů v přehledné tabulce. O reklamní ploše jsou poskytovány všechny potřebné údaje jako  je PageRank, S-rank, zaměření stránky a počet volných reklamních slotů. Stránky s PageRankem vyšším než 4 jsou barevně označeny. Ceny se pohybují od 30 Kč za lištu do 700 Kč za banner. Jedinou nevýhodou je absence většího počtu stránek s PageRankem vyšším než 4. Dále u většiny stránek chybí informace o návštěvnosti. Celkově se jedná o vcelku povedený systém, ale až čas ukáže, zda-li se dokáže prosadit i s reklamními plochami s vyšším PageRankem.

Slink.cz

Server Slink.cz byl v mnoha recenzích oceňován zejména díky akci 150 Kč/měsíc pro každého. Tento (dočasný?) marketingový krok zaručuje každému majiteli reklamní plochy 150 Kč paušálně. Bez zajímavosti nezůstává ani nápadná podobnost s Text Link Ads. Podle informací převzatých z jiných webů Slink nabízí příležitost zejména pro malé weby s nízkým PageRankem. Pokud tedy máte začínající web a chcete si přivydělat alespoň nějaké drobné, bude pro vás Slink dobrou volbou.
Zde končí první díl tohoto článku o prodeji zpětných odkazů.  Dozvěděli jsme se, jak vlastně funguje prodej zpětných odkazů a kde je možné své odkazy prodat. Příště se můžete tešit na zahraniční zprostředkovatelské společnosti a rizika, která vás mohou při prodeji zpětných odkazů potkat.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

  1. Hodnoty PageRanku nabírají hodnot 0 (při novém webu) a maximální hodnota je 10 ! ne 8 jak píšete.

  2. WebŽurnál napsal:

    Mate samozrejme pravdu, omlouvame se za preklep

  3. Radek Urban napsal:

    Chtěl bych upozornit, že služba sLink.cz je v současné době „zakonzervována“ a nelze provádět nové registrace – potvrzeno na kontaktním telefonním čísle.

  4. PR články napsal:

    Dobrý den,

    zajímal by mě optimální počet odkazů, který lze prodávat? Resp. jaký počet je ještě v pořádku a kdy je odkazů již příliš? Děkuji.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů