Na Twitteru dnes prosákla informace, že společnost Ataxo koupila konkurenční firmu H1. Oba aktéři tuto akvizici potvrdili ještě před oficiální tiskovou konferencí, která se má konat tuto středu. Jak se změní rozložení sil v této oblasti trhu?
Jak H1 tak i Ataxo zaujímají přední pozice v oblasti výkonnostního marketingu na internetu. Obě firmy lze považovat za zavedené značky. Zároveň se jedná (nyní spíše již jednalo) o konkurenční společnosti. O to větší překvapení byla právě ohlášené akvizice. Oblasti internetového marketingu, optimalizace webu a analytických činností nyní pravděpodobně ovládne jeden hegemon, kterému bude poměrně obtížné konkurovat.
Těžko říct, jaký bude mít tato událost vliv na trh s marketingovými službami na internetu. Sice vznikne velmi všestranná a zřejmě i výkonná společnost, na druhou stranu se tím poněkud omezí konkurence, která je vždy plusem pro klienta. Přestože jsme svědky sloučení dvou největších společností zaměřených na výkonnostní marketing na českém trhu, stále existuje dostatek menších firem, díky kterým zůstane konkurenční prostředí zachováno.
Doplnění: Dnes proběhla oficiální tisková konference, ze které vyplynulo, že obě značky zůstanou zachovány. Díky poněkud odlišnému zaměření tak pokryjí mnohem širší oblast internetového marketingu. Celkově bude mít nový útvar asi 150 zaměstnanců a očekávaný obrat je odhadován na 250 milionů korun v roce 2011.
Napsat komentář