Určitě to znáte. Na váš e-shop přijde návštěvník, vybírá a prohlíží produkty, zkoumá detaily a nakonec… Ne! Vážně? On odešel!
Pro tyhle případy je tu dynamický retargeting, který ztracenému návštěvníkovi připomene prohlédnuté produkty třeba v době čekání na výplatní pásku.
Spousta e-shopů si tuhle inzerci pochvaluje a teď mají možnost chválit ještě víc. Sklik totiž vylepšil funkce dynamického retargetingu a nově umožňuje cílit na návštěvníky kategorií. Jde tak oslovit ty, kteří si zboží prohlíželi jen v kategoriích, a ukázat jim nejprodávanější produkty té oné kategorie. Programátoři v Shoptetu už nám nový Sklik kód nadělili!
V článku se dočtete, co dynamický retargeting (DRTG) vlastně je, co přináší nové vylepšení, a jak všechno nastavit od A do Z. .
Pokračujte čtením v části, která vás zajímá:
Shoptet e-shop Ráj Triček prodává rozmanitá trička s originálními potisky, což je ostatně znát už z názvu. Vždycky mě ohromí škála motivů, které jsem nikde jinde neviděla. Nadchla mě jejich nová kolekce triček s potápějícími se psy. Věřili byste, že můžou vypadat tak legračně? Samozřejmě jsem si je všechny prohlédla.
Díky tomu, že e-shop šikovně využívá dynamický remarketing na Skliku, oslovila mě prohlédnutá trička znovu při brouzdání po internetu. Ráj Triček ve mě tak posiluje vztah k jejich brandu a navíc mi v hlavě pořád leží ta psí trička…
Původní kód dynamického retargetingu umožňoval cílit jen na návštěvníky jednotlivých produktů. Sklik připravil rozšíření, které páruje navštívenou kategorií s kategorií XML feedu na Zboží.cz. Díky tomu je možné oslovit právě ty uživatele, kteří navštívili detail kategorie.
Novou funkci testovali v Skliku spolu s agenturou H1.cz a s e-shopem Topgal. Jak referují na svém blogu, díky nové možnosti cílení dynamického retargetingu na návštěvníky kategorií stabilně navýšili počet objednávek o 50 %!
Když propojíte svůj účet se Zboží.cz, automaticky se vám vytvoří dva retargetingové seznamy, které je třeba přiřadit. Můžete je zahrnout do jedné sestavy, ale rozdělení do jednotlivých sestav bude přehlednější a získáte širší možnosti optimalizace.
Nastavení kódu je pro vás na Shoptetu připravené a můžete kampaň spustit.
Pokud uživatel navštívil jen kategorie produktů, Sklik mu zobrazí nejnavštěvovanější produkty z poslední kategorie, kterou navštívil. Dál je doplní o nejnavštěvovanější produkty celého e-shopu.
Jestliže byl návštěvník v kategorii i na detailu produktu, Sklik ho zařadí do seznamu Návštěvníci produktů i Návštěvníci kategorií. Uživateli pak vydá ten inzerát, který vyhraje aukci. Z toho důvodu se doporučuje navýšit maximální cenu za proklik pro Návštěvníky produktů, nebo si poradit vyloučením seznamu Návštěvníci produktů ze sestavy pro Návštěvníky kategorií.
Nastavení je opravdu jednoduché, projděme postup krok za krokem. První část se věnuje základním náležitostem, které potřebujeme rozchodit – vložení kódů Sklik na e-shop, propojení se Zboží.cz, nahrání loga a další. Druhá část vás provede samotným založením kampaně pro dynamický retargeting.
1. Budete potřebovat účet Sklik a Zboží.cz s nahraným XML feedem.
2. Do administrace Shoptet vložte kód pro měření konverzí a retargeting.
3. Sklik propojte s účtem Zboží.cz
4. Do hry vstupují Firmy.cz. Tady je nutné nahrát logo ve formátu PNG a rozměru 200 × 100 pixelů. Tohle logo Sklik přidá do reklam.
5. Díky propojení se Zboží.cz vznikl v Skliku nový DRTG seznam. V něm jsou návštěvníci za posledních 7 dní, tuto dobu ale můžete změnit.
1. V Skliku zadejte „Vytvořit kampaň“ a zvolte typ „Produktová“. Vyplňte základní nastavení. Zvolte typ sítě „Obsahová – Dynamický retargeting“.
2. Přejděte do nové kampaně a následně do její sestavy.
3. Na úrovni sestavy teď zvolte záložku „Retargeting“.
4. Klikněte na tlačítko „+ Přidat seznamy / kombinace“ a zvolte seznam „DRTG – Návštěvníci produktů“.
5. Většinou není žádoucí zobrazovat dynamické reklamy uživatelům, kteří si produkty prohlíželi a koupili je. Víc sedí jiný typ sdělení, které je na e-shop přivede znovu. Abyste tyhle uživatele vyloučili, vytvořte si seznam těch, kdo udělali objednávku.
6. Přejděte zpět do nové kampaně a sestavy, pak na záložce Retargeting zvolte „Vyloučené seznamy / kombinace“. Zaškrtněte seznam, který chcete vyloučit a uložte.
7. Přejděte znovu do kampaně a vytvořte sestavu pomocí pole „+ Vytvořit sestavu“ > „Produktová“. Zopakujte postup, který už znáte:
Kampaň je vytvořena. Nejlepších výsledků dosáhnete, když se následně zaměříte na optimalizaci. Můžete testovat třeba změnu ceny za proklik, maximální zobrazení uživateli, nebo počet dní pro retargetingový seznam.
S retargetingem máme jako uživatelé zkušenost snad všichni. Můj „internetový svět“ zdobí kabelky, boty nebo PPC kurzy… zkrátka věci, o které se zajímám. Na přítelově počítaci všude vidím pneumatiky a technické vychytávky. Ne. To by se mi prostě nelíbilo a nic mi to neříká. Jak vnímáte tyhle reklamy vy, jako inzerent a jako uživatel?
Zdroje: Blog.Sklik.cz, Napoveda.Sklik.cz, Blog.Advisio.cz
Super návod, zkusili jsme taky na našem eshopu a opravdu to přináší skvělé výsledky!
Super, to máme radost! Ať se daří :-)
ID jsem zadal ale stejně to nefunguje. Návod je z mého pohledu dost zmatený, skáčete tam z shoptetu do skliku a zpět aniž by se to někde zmínilo. Asi pro odborníka OK ale pro laika jako jsem já je to nepoužitelné.
Dobrý den Romane, děkujeme za zpětnou vazbu. Tomuhle tématu se podrobně věnujeme i v naší nápovědě, mrkněte prosím sem: https://podpora.shoptet.cz/hc/cs/articles/360003162191-Sklik-Retargeting. Věřím, že článek pomůže :-) A kdybyste řešil cokoliv dalšího, nebojte se obrátit do naší Shoptet Poradny. Je tam přes 6 500 e-shopařů, kteří už podobné věci nastavovali, takže vám rádi poradí: https://www.facebook.com/groups/shoptetporadna. Mějte se hezky, Iva