Novinky ve vyhledávačích

()

Doba jde neustále dopředu a dominantní internetové vyhledávače představují nové a nové funkce. Proto jsem dal dohromady takové strhnutí těch nejzajímavějších novinek, se kterými přichází Google a Bing. Oficiální potvrzení spuštění sociálního vyhledávaní, nový vzhled vyhledávače, nebo například obdoba tlačítka +1 na Bing? I tyto zajímavé „vychytávky“ v tomto článku rozdělené podle toho, kterých se týkají.

Google –

spouští sociální vyhledávaní

Je to oficiální. Společnost Google na svém blogu zveřejnila, že dlouho očekávané sociální vyhledávaní se v těchto dnech spouští pro celosvětové využití. To podle jejich slov pocítí naprosto všichni majitelé Google účtů. Je to logické, konkurenční Bing opravdu úzce spolupracuje s Facebookem a tento dominantní vyhledávač už tak prostě nemůže čekat a sociální vyhledávaní tak vstupuje do ostrého masového provozu.

Pokud jste nepostřehli, co to vlastně sociální vyhledávaní na Google je, tak vám ho jen stručně představím. První zmínky unikly za mimo společnost už minulý rok v říjnu a bez pochyby nejzásadnější změnou bude zavedení takzvaného sociálního kruhu. Ten si budete moct zřídit, pokud máte Google účet, a vyhledávání ho bude zohledňovat. Jednoduše řečeno, pokud jsou nabízené stránky ve vyhledávači nějak napojeny na váš kruh, budou upřednostněny a objeví se na předních pozicích. Vše si pak lze nastavovat – jak moc chcete, aby byl kruh zohledňován, ale můžete ho i úplně vypnout, pokud se vám neosvědčí. Zároveň se v souvislosti s tím očekává i spuštění tlačítka +1, o kterém už se toho také dost napsalo a namluvilo.

testuje nový vzhled

V nedaleké budoucnosti bychom se mohli dočkat toho, že výsledky vyhledávaní budou zobrazovány v nové grafice. Podle několika zpráv chce Google snížit ostrost barev a udělat je více pastelové, ale především zvětšit mezery mezi vyhledanými stránkami. To v praxi znamená, že na monitor se vejde mnohem méně výsledků na první stránce (3-5), což je pochopitelně důležitá zpráva pro všechny, kteří se zabývají optimalizací právě pro internetové vyhledávače. Vzhledem k tomu, že průzkumy dokazují, že velký počet uživatelů bere v potaz jen první stránku a na další se neproklikává, poměrně zásadně to zvyšuje konkurenci. Jak už jsem ale zmínil, nejedná se o oficiální ohlášenou změnu, takže k ní třeba nemusí ani dojít. Jak by ale nový vzhled mohl vypadat? Pravděpodobně takto:

protestuje proti novému anti-pirátskému zákonu

Snaha omezit internetové piráty je pochopitelně celosvětový fenomén a některé země už přistoupily ke konkrétním a poměrně razantním opatření. Ve Velké Británii byl schválen takzvaný Digital Economy Act, kterému je velmi podobný americký Protect IP Act, který je v současnosti v Kongresu. Vzhledem k tomu, že má podporu jak republikánů, tak demokratů, lze očekávat jeho schválení a právě proto se Google poměrně silně ozval. Jeho zástupci kritizují především možnost odpojovat od internetu uživatele, kteří zobrazují na internetu ilegální obsah – ten, na který nemají majitelé webových stránek autorská práva. V praxi to znamená, že jakmile budete mít na stránkách pouze odkaz na web, kde je tento nelegální obsah, může proti vám být vedeno soudní řízení a vaši návštěvníci mohou být odpojeni od internetu.

Google to komentuje se slovy, že je to omezování svobody na internetu, a že to budou moct zneužít vlády k omezování svobody projevu.

Bing dále implementuje Facebook funkce do vyhledávače

Už jsem to naznačil, Bing velice úzce spolupracuje s Facebookem, což pravděpodobně není pro nikoho, kdo se v tomto oboru pohybuje, novinkou. Microsoft nicméně nedávno avizoval další funkce, kterými se chce ještě více přiblížit Google.

V první řadě se nechal inspirovat konkurenčním +1 a ve spolupráci s Facebookem chce dostat do vyhledávání populární Like, které určitě znáte z prostředí sociální sítě, a to tak, abyste je mohli vidět i od cizích uživatelů. Vše je postaveno na výzkumech, které si nechal Bing udělat, a které jasně dokazují, že uživatelé na oblíbenost jednotlivých stránek u jejich přátel opravdu dají. Rozšířením o cizí lidi bychom se měli dočkat ještě většího zvýraznění kvalitního obsahu.

Dále chce Facebook ještě více propracovat, abyste výsledky vyhledávání mohli sdílet se svými přáteli přímo na této sociální síti a podělit se o názory, zkušenosti apod. Je ještě ale potřeba dodat, že pro plnou funkčnost je potřeba být přihlášen jak na Facebooku, tak na vyhledávači Bing, a i přesto nelze zaručit, že vám vše bude regulérně fungovat, protože výše zmíněné funkce ještě nejsou plně v provozu.

Zdroj: PCWorld a NaH1

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

  1. hatatitla napsal:

    Nevím proč, ale cca před dvěma týdny jsem na googlu ten nový vzhled měl, asi den nebo dva…
    A moc se mi to nelíbilo, přišlo mi to docela nepřehledné

  2. J.N. napsal:

    Kdyby byla funkční alternativa, dávno bych google opustil. Jeho rozhraní je už dnes bezdůvodně složité a je v něm příliš mnoho překážejících zbytečností.
    Bohužel nevím, čím google nahradit, aby to fungovalo.

  3. Já jsem s Google spokojená, kdybych měla například hledat něco na Seznam.cz tak bych nikdy nic nenašla. Nechápu, že seznam ještě někdo používá.

Napsat komentář: J.N. Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů