Ani v druhé polovině roku 2024 jsme nelenili a přinesli mnoho produktových novinek – Shoptet Balíky, Shoptet Kampaně, bezpečnostní vylepšení nebo nové platformy naší zákaznické podpory. Přečtěte si kompletní přehled.
V tomto článku přinášíme souhrn nejdůležitějších novinek, na kterých jsme v Shoptetu pracovali, ať už na základě vaší zpětné vazby nebo ve spolupráci se Shoptet Partnery. Pokud vám unikly novinky za první půlrok, čtete článek o novinkách leden až červen.
Revoluce v práci se zásilkami na Shoptetu. Největší novinka, kterou jsme v letošním roce spustili, jsou Shoptet Balíky. Nově díky nim můžete pracovat se zásilkami přímo v administraci, bez potřeby dalších doplňků a úplně zdarma. V rámci služby Balíky Komplet máte navíc i možnost uzavření smlouvy s přepravci přes Shoptet, čímž získáte výhodnější ceny za přepravu.
Klíčové funkce Shoptet Balíků jsou například:
Intenzivně ale pracujeme na dalších vylepšeních, jako jsou hromadné akce (umožní například hromadný tisk štítků), integrace s Brani Baličem a další možnosti vytvářet zásilky a štítky mimo Shoptet administraci, nebo nové služby přepravců v nabídce Komplet (pravidelné svozy u Balíkovny, doručování do zahraničí u PPL a další).
Přečtěte si také článek o Shoptet Balících na našem blogu, kde najdete i záznam z webináře.
Další velkou novinkou jsou Shoptet Kampaně. Přináší jednoduchý způsob, jak spustit Google reklamu přímo z administrace e-shopu. Systém se tak může učit přímo z dat z e-shopu. Práci vám usnadní i integrovaná umělá inteligence, která pomůže s tvorbou bannerů a textů.
Čtěte více o Shoptet Kampaních.
Nově můžete svůj účet v e-shopu zabezpečit dvoufaktorovým ověřením (2FA). Po aktivaci funkce budete při přihlášení kromě hesla zadávat také jednorázový kód, který generuje speciální aplikace.
Zabezpečení můžete aktivovat v sekci Nastavení účtu po kliknutí na uživatelský účet vpravo nahoře v administraci.
Proč si 2FA aktivovat? Ochráníte svůj e-shop a zákaznická data před zneužitím, získáte klid, že vaše podnikání je v bezpečí a vše nastavíte během několika minut.
Pro správu 2FA kódů můžete využít aplikace jako Google Authenticator nebo nástroje na správu hesel, například 1Password. Správci hesel v prohlížeči často kód automaticky předvyplní, takže vás opisování kódu nezdrží při práci.
Spustili jsme také funkci kontroly hesel, která upozorní na slabá hesla přímo v administraci. Při změně hesla proběhne automatická kontrola, a pokud nové heslo nebude dostatečně bezpečné, zobrazí se upozornění a změna nebude možná, pokud nezvolíte jiné heslo. Více informací naleznete v nápovědě.
Nově vás budeme e-mailem informovat o přihlášení z neznámého zařízení. Můžete tak snadno ověřit, zda šlo o vaši akci nebo potenciální bezpečnostní hrozbu.
Dlouho očekávaná novinka je tu. Nově modul množstevních slev umožňuje:
Pokud máte svoji e-shopovou šablonu upravenou vlastním HTML kódem, máme pro vás způsob, jak mít námi vydávané aktualizace pod kontrolou – odložené aktualizace šablon.
U kritických změn, které můžou ovlivnit vaše individuální úpravy, budete mít nově čas si je nejprve sami prohlédnout a podívat se na jejich dopad na váš e-shop. Po případné úpravě vašeho individuálního kódu pak budete moct aktualizace přijmout, čímž se změny projeví na e-shopu i vašim zákazníkům.
Správu odložených aktualizací šablon najdete v sekci Vzhled a obsah – Šablony. Doporučujeme svěřit ji do rukou Shoptet Partnerovi nebo vlastnímu kodérovi. Přístup na tuto stránku bude závislý na admin právu, které může udělit majitel e-shopu. Jak bude novinka fungovat, najdete přehledně popsáno v Nápovědě.
Pokud žádné individuální úpravy šablony nemáte, odložené aktualizace šablon si zapínat nemusíte a nové změny budete mít dostupné automaticky ihned po jejich vydání, jako tomu bylo doposud.
Nově je možné upravit název a barvu i u systémovým příznaků Akce, Novinka a Tip.
Přidali jsme možnost nastavit si u diskuzí produktu, kolik takových diskuzí se má zobrazovat na jednu stránku, v rozmezí 1–120. Nově tedy nebudeme načítat všechny, což u produktů s mnoha diskuzemi mohlo způsobovat dlouhé načítání a scrollování.
Upravili jsme zobrazení náhledů článků na úvodní straně, aby působily na stránce kompaktněji. U šablon Step, Classic, Tango, Techno při zobrazení 1–4 článků budou všechny články umístěny na velkých monitorech na jednom řádku. Při zobrazení 5 a více článků, nebo při zobrazení na menších monitorech, budou rozloženy na více řádků. U šablony Disco, Samba a Waltz se články zobrazují po dvou na řádku.
Upravili jsme vzhled, vylepšili responzivitu a přehlednost údajů v tabulkách v klientském centru (v účtu koncového zákazníka) v šablonách novější generace (Samba, Disco, Step, Classic, Step, Waltz, Tango, Techno).
I nadále na základě vašich požadavků vylepšujeme prodej ve speciálních daňových režimech. Abychom reagovali na vaše individuální potřeby, přicházíme s funkcí zapnutí akcí po neprovedené validaci (ověření platnosti) DIČ, která upraví, jak se má systém v případě neověřeného DIČ zachovat.
Pro ověřování DIČ využíváme služby TaxID Pro a VIES, které jsou spolehlivé, ale nemusí být vždy 100% dostupné. Pokud nastane jejich nedostupnost, můžete si vybrat, jak bude váš e-shop reagovat na objednávky, u kterých nemohla být platnost DIČ ověřena.
Na výběr je z následujících akcí:
Funkci najdete v administraci pod Nastavení – Základní nastavení – Daně – Základní nastavení – sekce Mezinárodní prodej a DPH. Defaultně bude zapnuta volba dokončení objednávky v režimu RCH.
V případě, že máte nastaveno jako výchozí zobrazení cen bez DPH, budeme v 2. a 3. kroku košíku v části Souhrn objednávky zobrazovat také cenu s DPH pro dopravu a platbu. Tuto změnu jsme implementovali na základě doporučení od ČOI.
Kromě Množstevních slev došlo k vylepšením i u jiných doplňků:
U všech placených tarifů jsme zrušili limit počtu dalších jazyků. Nově si tak můžete ve svém e-shopu přidat všechny dostupné jazyky bez omezení! Tarif Free zůstává beze změny a nadále Cizí jazyky nepodporuje.
V záři jsme možnost diskusí u produktů rozšířili o diskuse u stránek a článků.
Diskuse jsou defaultně aktivované, nově ale máte možnost je bez úpravy kódem deaktivovat, a to u stránek, článků i produktů. Tyto dvě změny se netýkají starších šablon – Echo, Soul, Rock a Pop.
Nově je doplněk Diskuse součástí všech placených tarifů (dříve byl součástí od tarifu Profi). Klientům, kteří si doplněk dosud předpláceli nad rámec svého tarifu, jsme fakturaci ukončili a od následujícího období pro ně bude zdarma.
A máme i novinky od našeho oddělení zákaznické péče!
Nově v administraci pod ikonkou otazníku najdete vylepšený Helpdesk. V něm najdete přehledně odkazy na Nápovědu, Shoptet Poradnu, Status Page a samozřejmě kontaktní formulář technické podpory, jak jste byli zvyklí dosud.
Pokud používáte adblockery blokující aplikace 3. stran, nemusí se nový helpdesk zobrazovat správně. Proto doporučujeme v nastavení adblockeru udělit výjimku pro Shoptet administraci.
Proměnou prošla i Nápověda – weby podpora.shoptet.cz a podpora.shoptet.sk dostaly nový vzhled a zjednodušili jsme strukturu článků, aby pro vás byla přehlednější a našli jste tak vždy odpověď na to, co zrovna hledáte.
Na webech shoptet.cz a shoptet.sk nově najdete i chatbota, který vám pomůže se základními otázkami ohledně nastavení e-shopu, produktů i marketingu.
Napsat komentář