Nepříjemná pravda o SEO (2. část)

()

Potřeba organizačních změn

Odpovědnost za webové stránky většinou leží na marketingovém oddělení. A přestože mají skvělé zkušenosti pro psaní reklamních obsahů, které nastíní důležitost produktů a služeb, které společnost poskytuje. Není zrovna nejlépe vybavena na to, aby mohla psát silné obsahy stránek, které povedou k jejich sdílení.

Problémem je, že někteří marketéři jsou odborníci na výrobky a služby, které jejich společnost prodává a ne nutně na okolní témata, která souvisí. Například marketingové oddělení, které prodává zdravá jídla, může vědět všechno o jejich benefitech, ale o výživě už bude mít pouze omezené znalosti. Bohužel ale lidé budou spíše hledat právě ty tipy ohledně zdravé výživy, nežli nějaký reklamní text konkrétního zdravého výrobku. To co by v tomto případě bylo skutečně potřeba je nutriční odborník, který by vytvářel zdravý jídelníček a pravidelně jej sdílel na blogu společnosti, včetně toho, aby vedl diskuzi, například jak se dieta má správně držet. Blog jako tento by měl mít velké množství obsahu, který by byl sdílen a který by z náhodných čtenářů vytvořil čtenáře pravidelně. Bohužel přesně takhle společnosti nastavené nejsou, místo expertů na výživu nechají tuto práci dělat své marketingové oddělení.

Dlouhodobé řešení

Nakonec se společnost musí změnit tak, aby byl online marketing rozdělen na více složek, s tím, že každá nese svou vlastní zodpovědnost za svou část. Není to tak, že by centrální marketing neměl v online žádnou úlohu. Raději by se ale mělo připustit, že nemůže dělat vše sám a rozdělit své funkce mezi více lidí.

Jako příklad opět společnost prodávající zdravá jídla. Ta by měla vyčlenit jedno odpoledne v týdnu a spolu se svými nutričními experty a šéfkuchaři sdílet jejich odborné znalosti a rady online. Zodpovědností marketingového oddělení by se pak stala podporou blogerů na základě školení, redakční podpory a technického poradenství.

Naneštěstí se může stát, že vaši odborníci mohou mít spoustu své vlastí práce a nebudou mít pravidelně čas na sdílení příspěvků na váš blog. Pro to tu jsou i krátkodobá řešení, ve kterých toho můžete také mnoho dokázat.

Krátkodobá řešení

Pokud jste tak ještě neučinili, zvažte najmutí zaměstnance, jehož jedinou náplní práce bude vytváření obsahu pro vaše webové stránky. Můžete ho částečně financovat z peněz, které ušetříte za placení společnosti zabývající se SEO. A pokud i tak nemáte na takového experta dostatečné finance, můžete zvážit najmutí nějakého zaměstnance na dobu určitou, nebo na částečný úvazek. Dokonce na tento úkol můžete přidělit i někoho ze stávajících zaměstnanců, kteří budou mít pro práci na obsahu pro web vyhrazený čas. I když tento zaměstnanec nebude mít znalosti pro psaní veškerého obsahu sám. Díky tomu, že se nachází uvnitř společnosti, bude pro něj mnohem snazší získat přístup k těm, kteří budou mít adekvátní informace k dispozici.

Sedněte si s lidmi, kteří budou mít na starosti webový obsah, a promluvte si s nimi o jejich roli v této funkci. Identifikujte různá témata na základě jejich znalostí. Také se jich zeptejte, jaké zpravodajské zdroje čtou, nebo které odborníky z oboru sledují. Na základě jejich znalostí, můžou pak lidé zodpovědní za obsah sdílet příspěvky, které jsou společné s vaší společností. Jistě už teď máte mnoho obsahu, který po menší úpravě může být pro čtenáře blogu velmi zajímavý.

Jakmile se vaše publikum rozroste, začněte jim klást otázky. Možná i podnítíte několik z vašich čtenářů k tomu, aby se podělili o své zkušenosti a znalosti. Postupem času zjistíte, že nejenom vaši čtenáři chtějí přispívat, ale stejně tak se diskuze budou chtít účastnit i experti. Jakmile uvidí hodnotu v pravidelně měnícím se obsahu na vašich stránkách, začnou přispívat sami od sebe i oni. Vše, co pro to musíte udělat je navrhnout téma a upravovat jejich výstupy.

Bez dalších výmluv

Je jasné, že toto schéma je pro mnoho firem velkým posunem v rámci firemní kultury. Marketingové týmy začnou mít pocit, že ztrácejí kontrolu, osoba zodpovědná za blog pocítí jejich nejistotu a experti z oboru začnou klást spousty otázek. Avšak, co je alternativa?

Ať lepší či horší, Google vyžaduje skvělý obsah, který odmění vysokým řazením v žebříčku vyhledávání. Předstírání, že společnosti zaobírající se SEO mohou pomocí kouzla najít zkratku, která nevyžaduje obsah zajímavý pro uživatele, nebude fungovat.

Pokud vám záleží na tom, jak jste hodnoceni, je na čase, abyste převzali zodpovědnost za obsah na vašem webu a dali mu atraktivní podobu. Ta přitáhne spoustu dychtivých čtenářů. Jakmile překonáte počáteční překážky, zjistíte, že jste dokázali vyprodukovat kvalitní obsah, který se postupně stane vaší druhou přirozeností.

Zdroj: www. smashingmagazine.com

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů