Dnes článek plný různých grafů, tabulek a čísel. Internet je samozřejmě místem, které se bleskově vyvíjí, a tak i trendy v marketingu na sociálních sítích se posouvají. Proto jsem dal dohromady článek věnující se současným trendům, vyhlídkám do budoucna a monitoringu současné situace.
Na vzorku 700 marketérů z celého světa se ukázalo, že prakticky všichni uznávají, že sociální média jsou pro marketing výhodná, a že má smysl s nimi pracovat. Tři čtvrtě z nich pak navíc potvrdilo, že v roce 2012 plánují navýšit investice v tomto oboru. Když bychom se podívali na výhody, které nejčastěji zmiňovali, tak to byla především možnost zvýšit povědomí o značce a komunikovat přímo se zákazníkem.
Co se týče konkrétně menších společností, tak v současnosti už pouze 10% tvrdí, že sociální marketing nevyužívají a ani to neplánují v roce 2012. Je zajímavé to porovnávat s předchozími lety – minulý rok to bylo 24 a rok před tím 39 procent.
Tento průzkum se věnoval pouze malým a středním podnikům a vyplynulo z něj, že právě tyto americké právnické osoby během roku 2012 zdvojnásobí své investice do marketingu na sociálních sítích. To znamená, že by se celková částka v USA mohla přehoupnout přes dvě miliardy dolarů.
Jiný průzkum zase ukázal, že 70% podnikatelů plánuje rozšířit své aktivity na sociálních sítích a zhruba polovina chce zlepšit management v tomto prostředí.
I když se investice v celkovém součtu zvyšují, tak průzkumy ukazují, že málokterý podnikatel je ochotný investovat jednorázově nějaký větší balík peněz. 75% podniků investuje 10 tisíc dolarů nebo méně.
Také platí, že i když se do prosazování značky na sociálních sítích investuje více lidské úsilí než finance, tak většina firem nenabírá specialisty, ale vystačí si s několika jednotlivci ze svého týmu, kteří to dostanou na starost.
Když se podíváme na největší problémy, které firmy v souvislosti se sociálním marketingem zmiňují, tak to je především nedostatek zdrojů, a pochopitelně také obtížné měření ROI (návratnosti investic).
Měřit precizně návratnost investic (ROI) by mělo být cílem každého marketéra, nicméně na sociálních sítích je to obtížné, což potvrzují i průzkumy. Skoro polovina firem neměří dostatečné své sociální aktivity.
Když se podíváme na to, co firmy vlastně měří, tak je poměrně s podivem, jak malé je číslo u měření prodejů, které vznikly díky sociálnímu marketingu.
Zajímavé je sledovat, jak se liší názor na marketing na sociálních sítích firem (optimistů) a marketingových agentur (pesimistů), které to svým klientům zas tak moc nedoporučují. Když se podíváte na obrázek níže, který ukazuje, co považují marketingové agentury za efektivní způsoby, vede zřizování blogů.
A na závěr průzkum spíše jen pro zajímavost – snažil se porovnat rozdíl v přístupu mezi americkými a britskými firmami.
Zdroj: Social Media Examiner
Napsat komentář