Na textech si dejte záležet

()

Máte vizuálně zajímavý web. Vyladěné obchodní podmínky, pečlivě vyplněné FAQ a propojené sociální sítě. Dali jste obdobnou péči také textům, které by měly vaše produkty prodávat?

Copywriting není buzz word

Copywriting je příprava reklamních textů. Ať už se jedná o text webových stránek, plakátů se slevou nebo popisků k produktu. Cílem všech textů je zapůsobit, vzbudit emoci a napomoci tak nákupu. Ačkoliv se může zdát, že je to jen odborněji znějící název pro kdejaké pisálky a redaktory, není tomu tak. Poptávka po této kreativní disciplíně roste díky tomu, že roste také konkurence a s ní nutnost nabízet služby, které jsou do detailů vyšperkované, včetně textů. Než si řekneme, jak na to, podívejme se, jak to rozhodně nedělat.

Popisky, kterým je lépe se vyhnout

Popisky od výrobců – chcete-li působit bezpohlavně, bez ostychu zkopírujte popis dodaný výrobcem. Výrobce nezná identitu vašich stránek a vaši cílovou skupinu, popisky proto změňte tak, aby sloužily vám a ne desítkám dalších distributorů.

Popisky s chybami – nechce si popisky překontrolovat korektorem i osobou, která má o vašem zboží potřebné informace. Gramatická chyba se opraví snadno, ale reklamace vzniklá překlepem v parametech produktu už bolí víc.

Popisky s chybějícími informacemi – lidé dnes všechno očekávají na stříbrném podnose, proto při tvorbě popisku myslete na všechny důležité parametry produktu, které mohou rozhodnout o zakoupení. Jistě, zákazník by si mohl zavolat a zjistit si podrobnosti, ale lidé bývají líní a překliknutí na jiný e-shop je vyžaduje méně energie.

Popisky neobsahující klíčová slova – pozor na přílišnou originálnost. Budete-li pro každou věc vymýšlet novotvar, možná tím zaujmete excentrické jedince, ale ztratíte se ve vyhledávačích. Při tvorbě popisků myslete na zákazníky, které k vám přivádí Google a Seznam.

Jak napsat správné popisky pro e-shop?

Už víte, které popisky smazat nebo předělat. Ale jak napsat nové? V prvé řadě je třeba uvědomit si komunikační strategii celého e-shopu včetně jeho cílové skupiny a dát dohromady všechny potřebné podklady. Autor textů musí vědět, co prodává, komu a na základě toho si stanovit také jak. Dobrý text by měl zákazníka zaujmout, vzbudit v něm emoci a navázat s ním vztah, který zákazník stvrdí koupí. Měl by produkt a celý e-shop odlišit od desítek konkurentů, přinést pocit jedinečnosti. Zákazníci moc dobře ví, že mají možnost vybírat si. Často si však vybírají iracionálně, na základě dojmu, který kromě vhodné grafiky a fotografií podporují také barvité texty.

5 rad pro vaše popisky produktů:

Myslete v celku – držte si jednotnou textovou tvář. Tón popisků by měl ladit se stylem textů kdekoliv jinde na e-shopu. Potenciální zákazníci by si z proklikávání vašeho webu měli odnést ucelený dojem.

Text strukturujte – stejně jako kterýkoliv jiný internetový text, i popisek k produktu by měl být strukturovaný, se zvýrazněnými důležitými pasážemi. Zaveďte také titulky. Usnadníte tím čtenáři orientaci a lépe mu vryjete do paměti to, co chcete, aby si z textu odnesl.

Mluvte k lidem z masa a kostí –  představte si cílovou skupinu jako konkrétní osobu s vlastními charakteristikami a zájmy. Lépe se tak vžijete do toho, co ji na produktu skutečně zajímá a kvůli čemu by si jej koupila.

Dávejte příklady – všechna ta ideální řešení, záruky kvality a opravdu výkonné přístroje zní sice krásně, ale nabízí je kdekdo. Kvality vašich produktů se snažte ilustrovat na příkladech, které mají pro zákazníky větší vypovídající hodnotu než obecné fráze a odliší tak váš produkt od zástupů jiných.

Nebojte se přizvat profesionála – Ne každý vládne slovem a většinou je lepší předat texty odborníkovi, než se zbytečně trápit s nejistým výsledkem na vlastní pěst. Poptáte-li copywritera, umožněte mu co nejlépe poznat vaše produkty i cílovou skupinu, jedině tak bude schopen napsat ty nejlepší texty.

Autor: Marketingová kancelář

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

  1. Malakale Aziru napsal:

    Dobrý den, píšete „Copywriting je příprava reklamních textů.“ To není pravda. Skutečný copywriting je psaní zajímavých a čitatelsky užitočných textů. Není to příprava, je to realizace. A kromě toho nejde jenom o reklamní texty. Kdyby copywriteři psáli na web jenom reklamní texty, na internet by nemalo smysl jít. Reklamních keců je plná TV. Namísto tvorby reklamních textů je skutočným úkolem copywritera tvořit zajímavý až nezapomenutelný obsah. Když se mu povede do takového obsahu vložit reklamní poselství, je to samozřejmě OK, nesmí to však být samoúčelná snaha o reklamní text.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů